WYSOKA TEMPERATURA PŁYNU CHŁODNICZEGO MK3 1,9TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

caymer1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw cze 03, 2010 10:52
Lokalizacja: PODKARPACIE

WYSOKA TEMPERATURA PŁYNU CHŁODNICZEGO MK3 1,9TD

Post autor: caymer1 » pt cze 04, 2010 08:45

Wiatam, jestem posiadaczem MK3 1,9 td . Mam z nim mały problem kiedy jadę długi czas troszeczke szybciej tzn jakieś 130 temperatura rosnie do 110 stopni i nie mam pojęcia czemu przy jeżdzie tak do 120 wszystko jest ok .Dodam jeszcze że w silniku zostało wszystko sprawdzone i wymienione co trzeba czyli pompa wody nowa, głowica była peknięta ale jest zrobiona , układ chłodzenia wyczyszczony i czujnik temperatury zmieniony a i jeszce termostat tez zmieniłem. Pomocy bo niewiem co jest grane :crazy:



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » pt cze 04, 2010 10:22

może chłodnica jest zabita i nie oddaje temperatury, wentylator sie załancza??



Mofeix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt cze 04, 2010 22:59
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Mofeix » pt cze 04, 2010 23:26

Mam identycznie 70C Jest w moment płyn zaraz gorący. ale przy 100C włączają się wentylatory.



caymer1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw cze 03, 2010 10:52
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: caymer1 » sob cze 05, 2010 08:40

Jesli chodzi o chłodnice to układ chłodzenia był czyszczony specjalnymi srodkami do odkamieniania itd. a jeśli chodzi o wentylator to też włącza przy 100 stopniach ale jak dalej trzymam na obrotach to nic nie daje dalej rosnie dodam jaszcze że wentylator tez jest sprawny działaja obydwa biegi. pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie

[ Dodano: 05 Cze 2010 08:45 ]
jeszcze jedno zauwazyłem że te objawy występują w czasie jazdy czyli kiedy silnik ma obciążenie na postoju kiedy trzymam go na obrotach nic takiego nie zauważyłem ale jeszce sprawdze dokładnie



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » sob cze 05, 2010 09:49

Miałem podobnie jak walnęła mi uszczelka pod głowicą.Na jałowym nic się nie działo,żadnych pęcherzyków powietrza.
A jak chwile go przegoniłem(120-130km/h) to momentalnie temperatura rosła i do tego płyn korkiem goniło.
Przy spokojnej jeździe nic się nie działo.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob cze 05, 2010 11:11

Ja miałem identyczny problem okazało się że czyjbuj w chłodnicy był zły , kupiłem ori w ASO i problem znikł bo stary zał się przy nie tej tem. tylko za późno .


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

caymer1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw cze 03, 2010 10:52
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: caymer1 » sob cze 05, 2010 15:46

kolego grandi możesz mi wytłumaczyć o co chdzi bo nie bardzo rozumiem



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » sob cze 05, 2010 16:26

chodzilo mu o to ze poprzedni czujnik mial inne parametry, tzn "zalaczal sie" nie przy tej temperaturze co powinien



caymer1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw cze 03, 2010 10:52
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: caymer1 » sob cze 05, 2010 18:34

no ok , ale ten czujnik tez mam nowy. Chyba że nie taki jak trzeba a jak jest zły to jak to sprawdzić a i jeszcze jedno czujnika nie zmieniałem od dwóch lat a wczesniej wszystko było ok

[ Dodano: 05 Cze 2010 18:47 ]
soory troche nakręciłem to jest tak na starym czujniku było wszystko ok do czasu a po wymianie na nowy nic się nie poprawiło
Ostatnio zmieniony sob cze 05, 2010 18:45 przez caymer1, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob cze 05, 2010 21:22

Pali dużo Ci oleju , przyczyny są dwie , albo czujnik jak pisałem niby było wszystko ok przez dwa lata a okazało się że był zły wskazówka dochodziła do 3/4 i dopiero odbijało , czyli zał się II bieg , przyczyna może być też w turbinie , jakiś czas przed turbina wyrzucała już olej , ciężko wirnik chodził- pół obrotu dobrze poł ciężko po wymianie okazało się że turbina się przypiekła nie łapała dosyć dużej ilości powietrza w stosunku do dawki paliwa i temp. podczas ruszania z pod świateł skakała mi w oczach. Więc tu może być przyczyna przy tych 130 masz pełne ładowanie turbiny , ewentualnie podmień wtyczki na czujnikach świeca tem zegarów to te same czujniki , japolecam czujniki firmy ERA - robi czujniki dla vw tylko kosztują 60 zł a nie 100 zł , czujniki za 15-25 zł przeklamują

Tu masz wszystkie dane co do temp.


Układ chłodzenia

Obieg wymuszony przez pompę odśrodkową.
Termostat jest umieszczony na przewodzie wlotowym przy pompie cieczy chłodzącej
- temperatura początku otwarcia od 85°C
- temperatura pełnego otwarcia od 105°C
- skok zaworu - 7 mm.


Wentylator jest elektryczny, o dwóch prędkościach marki Bosch:
- temperatura włączenia
- 1. prędkości 92...97°C
- 2. prędkości 99...105°C
- temperatura wyłączenia
- 1. prędkości 84...91°C
- 2. prędkości 91...98°C

źródło:volkswagen-golf.pl
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 17:10 przez grandi, łącznie zmieniany 3 razy.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

caymer1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw cze 03, 2010 10:52
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: caymer1 » ndz cze 06, 2010 15:50

Wielkie dzieki kolego grandi mam nadzieje że wkońcu cos na to poradze i wszystko bedzie ok a jesli chdzi o turbine to jest po regeneracji w sumie to można powiedzieć ze silnik małej kapitalce nie był robiony dół silnika czyli wał i panewki a góra praktycznie waszystko i wydaje mi sie ze to przez bost pina którego założyłem do pompy nie powiem bo silnik kręcił sie ładnie tdiki miały ze mna nie małe problemy i chyba raz troche przesadziłem ścigałem sie z mk4 w tdiku nie popuściłem , temperatura poszła na maxa i chyba wtedy głowice szlak trafił a pózniej jaszcze ścięło mi klina na kole od rozrządu noi tłok uderzył w zawór a do tego jeszcze turbina miała taki luz na ośce że łopatkami tarła po obudowie , myślałem że po zrobieniu tego wszystkiego bedzie ok ale jak widze to nie jest . Może teraz sie uda
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 16:14 przez caymer1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt cze 08, 2010 16:41

....... Nie polecam wam ori. czujników vw , kupiłem dwa tygodnie pośmigałem w trasie temp. spadła , wychodzę do marketu , wracam wiatrak chodzi , bimetal się zwalił i cały czas styka ,
dałem 55 zł , za zawhlera dałem 38 i służył mi dwa lata , wracam z powrotem do wahlera.
Eh
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 16:42 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt cze 08, 2010 17:04

Może to być wina zbyt wczesnego wtrysku, niskiego poziomu płynu, albo oleju, zabitego filtra powietrza, lejących wtryskiwaczy.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt cze 08, 2010 17:32

Ale temp. na zegarach spadła poniżej 1/2 więc czujnik się zwalił bo auto się nie grzało


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości