AAZ migająca kontrolka oleju - nietypowe !

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

HEROinME
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:38
Lokalizacja: Danzig

AAZ migająca kontrolka oleju - nietypowe !

Post autor: HEROinME » wt cze 01, 2010 23:23

Żeby nie było, szukałem na forum, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, a może jeszcze komuś zdarzy się kilka takich zonków na raz:P

Pierwsza historia:

Po odpaleniu nie działał obrotomierz, odżywał po dodaniu gazu, miałem wrażenie ze się ślizgał w stosunku do obrotów silnika, dodatkowo piszczał nierównomiernie alternator ,w momencie piszczenia obrotomierz reagował.
Oprócz tego po zjechaniu z obwodnicy po której jechałem tak do 140km/h zaczynała migać kontrolka oleju, po podniesieniu obrotów powyżej około 1300 natychmiast znikała, a po ok dwóch minutach jazdy, przestawała całkiem.

Druga historia:

Obrotomierz działa normalnie - poprawiłem styki przewodów alternatora, trochę popiskuje ale ładuje a po chwilce jazdy nic nie piszczy.

Problem drugi się nie zmienił, dalej po przeciągnięciu samochodu kiedy zjeżdżam z obwodnicy miga chwile kontrolka oleju na ok dwie minuty.

Sprawdzałem dzisiaj czujniki oleju:

szara przy filtrze - po odłączeniu i zwiększeniu obrotów ok 2500 zaczyna migać na zegarach kontrolka oleju i piszczeć.

niebieska w głowicy - po odłączeniu i zwiększaniu obrotów, nic się nie dzieje


Pytanie co w tym przypadku powoduje miganie kontrolki oleju?



arwam

Post autor: arwam » śr cze 02, 2010 12:37

HEROinME,

miganie kontrolki powodować może dwie a właściwie trzy rzeczy
wadliwy szary czujnik trzeba zweryfikować jego działanie za pomocą mechanicznego manometru wpiętego do układu olejenia,
zużyta pompa olejowa lub panewki na wale korbowym lub korbowodach.
będzie to powodować spadek ciśnienia oleju na ciepłym silniku.
lub też masz zbyt żadki olej.



Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » czw cze 03, 2010 12:46

HEROinME pisze:niebieska w głowicy - po odłączeniu i zwiększaniu obrotów, nic się nie dzieje
u mnie jest brązowy czujnik przy głowicy, i jak cieknał mi przez niego olej to wtedy na małych obrotach migała mi kontrolka oleju, a po dodaniu gazu gasła, być może że zamiast niebieskiego czunika powienien być brazowy tak jak u mnie i może to jest przyczyną a jesli czujniki sa dobre i wszystkie wtyczki i kable do alternatora tez ok to zostaje wszystko to co pisał arwam,


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

HEROinME
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:38
Lokalizacja: Danzig

Post autor: HEROinME » czw cze 03, 2010 14:07

To ciekawe ze masz brązowy czujnik, przecież działa w zupełnie innym zakresie ciśnień?
W aaz chyba powinien być niebieski w głowicy a szary przy filtrze?

Ps. arwam jak już sprawdzę ciśnienie i będzie ok, to poszukam filtru bo mam filtrona a zacznę wykluczać usterki od najtańszych..



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw cze 03, 2010 17:48

HEROinME pisze:szara przy filtrze - po odłączeniu i zwiększeniu obrotów ok 2500 zaczyna migać na zegarach kontrolka oleju i piszczeć.
Prawidłowo
HEROinME pisze:niebieska w głowicy - po odłączeniu i zwiększaniu obrotów, nic się nie dzieje
również prawidłowo bo niebieski rozłącza styki po odpaleniu silnika .Przy włączonym zapłonie na niebieskim jak ściągniesz konektor to kontrolka oleju zgaśnie .Reszta tak jak pisze arwam,


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

jarecki82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw cze 03, 2010 18:48
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki

Post autor: jarecki82 » czw cze 03, 2010 19:00

w moim aaz zawsze gdy slizga sie pasek klinowy, wtedy nie dziala obrotomierz i miga kontrolka od oleju. to juz moj drugi samochod z tym silnikiem i w tamtym bylo to samo. wystarczy podciagnac pasek. ale na wszelki wypadek sprawdz olej w silniku



HEROinME
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:38
Lokalizacja: Danzig

Post autor: HEROinME » czw cze 03, 2010 23:51

jarecki82 pasek naciągnięty jest ok, bardziej go nie chcę naciągać bo szkoda mi pompy wody.
Poza tym obrotomierz działa, a kontrolka miga tylko wtedy kiedy mocniej zagrzeję silnik, przykładowo robiąc szybszą rundkę po obwodnicy



servet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 09:14
Lokalizacja: BP

Post autor: servet » pt cze 04, 2010 10:14

Ja obstawiam regulator napięcia i szczotki alternatora. Miałem to samo - Migająca kontrolka ciśnienia oleju, niedziałający obrotomierz, czasem zaczynało działać po mocnej przegazówce. Wymieniłem regulator ze szczotkami i wszystko wróciło o normy.



HEROinME
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:38
Lokalizacja: Danzig

Post autor: HEROinME » pt cze 18, 2010 10:43

Witam, rozwiązałem problem z pomocą knigi "VW Golf II D, TD, VW Jetta D, TD - Sam Naprawiam" :okej:

Winny był czujnik ciśnienia, nie wiem za bardzo który, bo oba były tak tanie (16zl i 14zl) że wymieniłem je razem. :hmm:

Póki co wszystko gra a zrobiłem już 1ooo km :jezor:
Obrazek

[ Dodano: 18 Cze 2010 10:47 ]
Byłbym zapomniał, czujnik ciśnienia oleju w głowicy był wkręcony tak słabo, że poszedł prawie bez klucza.



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » pt cze 18, 2010 10:53

zauważyłem że kontrolka mruga także wtedy jak pasek alternatora jest luźny lub go wcale nie ma



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Post autor: ciachotdi » sob cze 19, 2010 01:36

Podłacze sie pod temat kolegi. U mnie kontrolka mignie zawsze 2-razy przy odpaleniu aaz czy mozna miec jakies obawy wzgledem tego czy raczej sobie nie zawracac głowy. Wydaje mi sie iz 1-raz jak mignie to jeszcze nic ale jak dwa ?????



Awatar użytkownika
skkr_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob maja 22, 2010 17:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: skkr_lodz » sob cze 19, 2010 10:47

U mnie też miga dwa razy po odpaleniu silnika.

Na forum jest kilka tematów o tym i to normalka
Ostatnio zmieniony sob cze 19, 2010 18:26 przez skkr_lodz, łącznie zmieniany 1 raz.


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 189 gości