Podgrzewacze do oleju roślinnego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

greg

Post autor: greg » pn kwie 17, 2006 21:00

tak poczytałem wasze pomysły i może ja coś podsunę - należałoby zrobic zbiorniczek doktórego wchodzi płyn - połaczenie wąż - chłodnica lub przed nagrzewnicą do wybory. W zbiorniczku opakować miedzianą rurkę powywijana - coś na zasadzie chłodniczki destylatora alkoholu. Do tej rurki z jednej strony idzie OR a z drugiej kierunek pompa - na kierunku tym powienien być ten elektryczny podgrzewacz - jeśli silnik jest zagrzany - co daje czujnik płynu na wskaźnik - nalezy zrobić układ trozłaczający podgrzewacz przy tem ok 60C. MOzna by i inaczej ze 3-4 świece do tego samego podgrzewacza co płyn grzeje i przed wejściem OR do podgrzewacza założyć zawór odcinający który puści OR dopiero przy temp silnika załóżmy 30C. Ktoś powie - dobra to po co świece żarowe - a po to żeby szybciej zagrzało i pierwsza dawka żeby szła już gorąca.



FYM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob lut 19, 2005 11:43
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: FYM » pn kwie 17, 2006 21:09

moim skromnym zdaniem jeśli OR bedzie zalegał w zimnej pompie przewodach i wtryskiwaczach to i tak się go tam nie podgrzeje...sam rozruch bedzie na zimnym, zimą bardzo gęstym OR i bedzie pompa w zadek dostawała i


www.eeltown.prv.pl

Awatar użytkownika
moskitq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr sty 04, 2006 16:18
Lokalizacja: pomorskie Starogard Gg.
Kontakt:

Post autor: moskitq » pn kwie 17, 2006 21:13

Panowie zadam głupie pytanie OR czyli olej roślinny na Kujawski z pierwszego tłoczenia, TAK?

jeżeli tak to pytanie drugie czy to moze być ORz 5 tłoczenia taki który nie leją w butelki, a uważają go za odpadki i sprzedają po 1,5 za litr ( zazwyczaj używany do frytkownic) oczywiście nie ma zabrudzeń,

i pytanko czy lać do zbiornika czy zrobić jakiś inny zbiornik oddzielny na OR


*szukaj i pomógł dwa magiczne guziki* :)

greg

Post autor: greg » pn kwie 17, 2006 21:22

moskitq pisze: pytanko czy lać do zbiornika czy zrobić jakiś inny zbiornik oddzielny na OR
ja bym zrobił osobny zbiornik - bo musisz miec przecież rozruch na ON a jazda na OR. Jesli byś sobie dopracował instalację to mozna by robić tak - ze zbiorniczek ON - np 5-10l a do zwykłaego baku lejesz OR. OR z 5 tłoczenia - warunek że nie ma zanieczyszczeń lub bedzie przefiltrowany..



Awatar użytkownika
moskitq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr sty 04, 2006 16:18
Lokalizacja: pomorskie Starogard Gg.
Kontakt:

Post autor: moskitq » pn kwie 17, 2006 21:28

ten z 5 tłoczenia zanieczyszczeni nie ma bo prosto z ZAKŁADY PRZEMYSŁU TŁUSZCZOWEGO
i stosuje się go do spożywki

a czy ktoś kto jeździ na czystym OR coś by mógł mi podpowiedzieć jak tam z mocą , czy silnik nie dostaje w du** , jaki wpływ na turbawke, i pare innych nie opisze wrażenia z jazdy


*szukaj i pomógł dwa magiczne guziki* :)

Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » pn kwie 17, 2006 21:38

dobra chłopaki postarałemsie i wskoczyłem na strony zagraniczne dochodze do wniosku ze niema sensu dłubać z głównym zbiornikiem i trzeba wykonać prosty układ typu dodatkowy zbiornik wbagażniku ,wymiennik ciepła na ukłądzie chłodzenia i dwa elektrozawory które by odzcinały dopłych On i OR tylko moje pytanko jest takie zkad wziosc jakieś elektro zawory?? czy od gazu LPG beda pasowac bo jak tak to problem z głowy silnik odpalamy na ON jak sie zagrzeje to przełaczamy na OR który sie grzeje z wymiennika i tyle potem przed zgaszeniem przełączamy na ON zeby znowu w pompie ON był,sposób wszystkich i z innym by trzeba było duzo komibować,Pozdraiwam a co dooleju z5 tłoczenia to bedzie dobry.



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pn kwie 17, 2006 21:45

elektrozawory sa na allegro po 50 zl. ale dostanei sie przeglad jak sie bedzie miala jakis simieszny zbiorniczek na 5 litrow ON?



Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » pn kwie 17, 2006 21:50

to przed przegladem zbiornik odmontowywujesz i tyle ja go w bagażniku zamontuje w starym subwoferze z zewnatrz jak sub bedzie wygladał zeby owy policja misise nieprzyczepiła cotojest:d:d



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn kwie 17, 2006 21:58

moskitq pisze:ten z 5 tłoczenia zanieczyszczeni nie ma bo prosto z ZAKŁADY PRZEMYSŁU TŁUSZCZOWEGO
i stosuje się go do spożywki

a czy ktoś kto jeździ na czystym OR coś by mógł mi podpowiedzieć jak tam z mocą , czy silnik nie dostaje w du** , jaki wpływ na turbawke, i pare innych nie opisze wrażenia z jazdy
jezdzilem na mieszance OR ON tak jak pisalem i nie odczulem spadkow mocy, auto jezdzilo tak jak wczesniej i takie same osiagi mialo, 0 roznicy jedynie inny zapach z rury :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » pn kwie 17, 2006 22:35

oto szybki szkic jak bedzie wygladac moja instalacja ,czy jakos ona bedzie działać?? nobo mnie sie zdaje ze tak ,na ON bede odpalał rozgrzewał silnik nastepnie przełącznikime takim jak na LPG w kabinie bede przełaczał na ON jak widać na rysunku olej bedzie sie rozgrzewał na wymienniku który bedzie nawiniety na ukłach chłodzenia(wymiennik kolor czerwony miedziana rurka)nastepnie 2 minuty przed końcem jazdy znowu przełaczenie na ON.prosze o jakies opinie czy bedzie to działać czy nie,szkic narysowany na szybko zeby tylko szczajc czy taki ukłąd moze działąć

[ Dodano: 17 Kwi 2006 22:38 ]
tutaj szkic

[ Dodano: 17 Kwi 2006 22:39 ]
cholera niechce zdiecia wkleić jako załacznik



greg

Post autor: greg » pn kwie 17, 2006 22:43

Gacu16, wrzuć zdjęcie na http://img69.imageshack.us/ a potem wklej 2 link od góry



Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » pn kwie 17, 2006 22:51

moze teraz sie uda

Obrazek

[ Dodano: 17 Kwi 2006 22:52 ]
dzieki greg,wersja troche powycinana bo duzo zaimowała:P Pozdro

[ Dodano: 17 Kwi 2006 22:55 ]
prostrzego układu sie chyba juz zrobić nieda.awiec niech wszyscy zamieszczaja swoje pomysły,moze jaks genialny sie trafi:D



greg

Post autor: greg » pn kwie 17, 2006 23:24

Gacu16, raczej zawory powinny byc za filtrem przed podgrzewaczem a dlatego ze alio On nie musi być podgrzane a apliwo OR powinno



Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » wt kwie 18, 2006 09:02

no tak ale czy zawory niedostana w dupe w takich temperaturach??? i dlatego sie pytałem wcześniej tutaj czy zwykła ON sie niezapali w takim wymienniku:D to jest prosty szkic zeby tylko przedstawic co mam zamair zalaożyć, a zamair był taki zeby był główny bak zaktórym by była elektroniczna grzałka ,nastepnie wymiennik ciepła,i wczoraj jak spałem to myślałem czy niedałobyscie jakoś pompy grzać,w starych mercedesach były grzałki wody w silniku i bloków silników,to czemu by niegrzać w golfach pompy,chodzby i nawinietym nianią oizolowanym drutem grzejnym podłasczonym pod zasilanie,tak jak to robią polacy ktorzy maja LPG i im auto w zime niepali, tylko czy w pompie sa jakieś czesci lub cos podobnego które by mogly ulec uszkodzeniu pod wpływem duzej temperatury????bo jakby podgrzewacz pompy wypalił to przed odpaleniem bysie grzałki na 5 minut włączalo i juz jest giczior czysty OR do baku i tyle.tylko niech ktoś sie wypowe jak z ta pompą bo w golfiaku jeszcze nic nierozbierałem to niewiem:D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 251 gości