brak mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

brak mocy

Post autor: tespis » ndz kwie 16, 2006 18:49

Witam!
Jak niedawno pisałem czasem podczas wyprzedzania na wysokich obrotach przyduszał się. Teraz już w ogóle ciągle chodzi tak samo, słabo. Silnik chodzi równo ale tak jakby sprężarka się nie włącza. Co to może być? To wina sprężarki czy jakiegoś osprzętu. Może miał ktoś podobny problem.
Mam pytanie. Ile kosztuje taki vag którym dałoby się zdiagnozować samochodzik? Może mi ktoś podać linka z allegro? Mam 1.9 TDI wersja 110 konna.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob gru 27, 2008 12:23 przez tespis, łącznie zmieniany 1 raz.


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » ndz kwie 16, 2006 19:28

A przepływomierz sprawdzony, bo nie pamiętam??


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: brak mocy

Post autor: Razal » ndz kwie 16, 2006 19:34

tespis pisze:Witam!
Jak niedawno pisałem czasem podczas wyprzedzania na wysokich obrotach przyduszał się. Teraz już w ogóle ciągle chodzi tak samo, słabo. Silnik chodzi równo ale tak jakby sprężarka się nie włącza. Co to może być? To wina sprężarki czy jakiegoś osprzętu. Może miał ktoś podobny problem.
Mam pytanie. Ile kosztuje taki vag którym dałoby się zdiagnozować samochodzik? Może mi ktoś podać linka z allegro? Mam 1.9 TDI wersja 110 konna.
Pozdrawiam
w dobrym warsztacie diagnoza VAG'iem kosztuje ok. 50zł....

W Twoim przypadku do sprawdzenia - przepływomierz powietrza - N75 - w AFN łopatki turbiny mają zmienną gemetrię jak się nie mylę - może to przypadek zapiecznia się łopatek ??


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » pn kwie 17, 2006 09:27

A jak sprawdzić przepływomierz? W ogóle czasem jak wyłącze samochód i potem odpale ponownie jest na chwile moc, wgniata, że aż miło:)


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » pn kwie 17, 2006 10:05

tespis pisze:A jak sprawdzić przepływomierz? W ogóle czasem jak wyłącze samochód i potem odpale ponownie jest na chwile moc, wgniata, że aż miło:)

Jeśli po wyłączeniu motorka i po ponownym odpaleniu bywa że jest OK to osobiście bym wykluczył przepływomierz powietrza. W twoim pojezdzie pojawia się najprawdopodobniej tzw. "NOTLAUF" - wynikający z prawdopodobnie z najczęstszej przyczyny, jaką jest uszkodzony zaworek ograniczający ciśnienie doładowania tzw. N75

W Twoim przypadku najprawdopodobniej komputer wpada w tryb awaryjny, podstawia zastępcze wartości przepływu powietrza,a w konsekwencji mniejszą dawkę paliwa co skutkuje brakiem mocy i przyspieszenia. Wyłączenie i ponowne włączenie stacyjki powoduje reset komputera. Najprawdopodobniej związane jest to z przekroczeniem dopuszczalnej wartości cisnienie doładowania spowodowanego wadliwym zaworem N75, nie upuszcza nadmiaru powietrza. Sprawdzić to najlepiej można przejeżdżając się z laptopem z VAG-iem ewentualnie z innego furaka podmienić na próbę. Mogą też być zapieczone kierownice w turbawce, dmucha wtedy bardzo mocno, N75 nie nadąża z upuszczaniem ciśnienia i w konsekwencji także notlauf.

Polecam sprawdzić N75 (najlepiej z podłączonym kompem pod obciążeniem) - jeśli N75 okaże sie OK to dopiero potem kierownice w turbo - w przypadku kierownic w najlepszym przypadku da się to naprawic (nie znam szczegułow - ale można poprysakć jakiś pałąk wystający przy pomocy WD40) w najgorszej wersji to demontarz turbiny, rozebranie i czyszczenie. Co do przepływomierza - to objawy najczęściej są takie, że samochód jest zamólony w pewnym zakresie obrotów i nie chce jechać np. powyżej 130-150km/h . U ciebie stawiam na N75 .

POWODZENIA - pOZDRWIAM :pub:

P.S. Posprawdzaj dodatkowo wszystkie przewody ciśnieniowe od turba, zaworów itp...


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » wt kwie 18, 2006 07:39

Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło:)
Gdzie jest ten N75? Poza tym mam tak, że czasem ma moc i do dość długo a potem nagle przestaje ją mieć aż do momętu ponownego odpalenia. Ok wielkie dzięki za pomoc:)


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt kwie 18, 2006 09:54

Zanim zaczniesz wymieniac N-75 (nawet jesli komp wywali taki blad) sprawdz bardzo dobrze wezyki ktore ida do tego zaworka. U mnie rozerwanie jednego z nich dawalo wlasnie takie objawy i wywalalo blad zaworu N-75. Wystarczylo zmienic sam wezyk i jest juz ok.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » śr kwie 19, 2006 07:43

No właśnie. Czasem jak podociskam wężyki to wydaje mi się, że jest dobrze na pewien czas. Jednak to może być tylko sugestia. Które wężyki mam sprawdzić bo nie bardzo wiem gdzie jest ten N75


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » śr kwie 19, 2006 08:30

tespis pisze:No właśnie. Czasem jak podociskam wężyki to wydaje mi się, że jest dobrze na pewien czas. Jednak to może być tylko sugestia. Które wężyki mam sprawdzić bo nie bardzo wiem gdzie jest ten N75
Przedewszystkim w okolicy N75 :D

N75 to zaworek do którego przychodzą dwa albo trzy wężyki + jedna kostka z chyba czterema kabelkami :) A gdzie go znajdziesz ??

Jak otworzysz maske to po lewej stronie nad nadkolem zaraz w okolice przepływomierza tylko przymocowany do błotnika czy tam nadkola (jest wielkości przekaźnika i podobnie wygląda) jak znajde fote to wrzuce Ci zaraz :bigok:

I są to wężyki chyba Fi 6mm wszystkie posprawdzaj szczególnie na zagięciach - jest jeszcze jeden wężyk który idzie w okolice podszybia - tam gdzie masz komputer - sprawdź też jego stan - lubi się "przyciąć" w okolicy tego podszybia i wtedy podobne objawy - komp wariuje - podstawia wartości zastępcze i NOTLAUF jak malowany :)


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw kwie 20, 2006 00:06

dokladnie masz go tu gdzie skazuje strzalka


Obrazek



wezyki sa trzy, niebieski, czerowny i czarny. U mnie winny byl niebieski (przerwany prawie na dwie czesci) zmienilem i jak reka odjal.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

THOMO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob maja 07, 2005 23:26
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: THOMO » czw kwie 20, 2006 11:09

czy srednica tych wezyków powinna byc taka sama , czy mozna zastosowac inne srednice ?


melu

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw kwie 20, 2006 17:02

hmmm wg mnie powinna byc taka sama ale mozesz eksperymentowac. ja kupilem zwykly gumowy jak do paliwa :) srednica wew ta sama a scianki troszke grubsze wiec bardziej odporny na cisnienia :) tyle ze bez oplotu materialowego, a cena ok 5 zl za metr.
W ASO za metr takiego wezyka krzykneli mi 45 zl :kac: :kac:


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

THOMO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob maja 07, 2005 23:26
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: THOMO » pt kwie 21, 2006 07:51

no to chyba przegiąłem ...dałem mniejszą..w sobote musze kupic tej samej srednicy i pewno wymienie wszystkie trzy


melu

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » pt kwie 21, 2006 11:52

THOMO pisze:no to chyba przegiąłem ...dałem mniejszą..w sobote musze kupic tej samej srednicy i pewno wymienie wszystkie trzy
:hmm: Wymień <ok>


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 182 gości