grzegorz07555 pisze:czujniku temp. zew
O temperaturze informuje kompa czujnik zespolony temperatury > zespolony> czyli 2 czujniki w jednym > jeden obwód na licznik, drugi na ECU.
Czujnik wpięty jest do rury z płynem chłodzącym > więc temperatura nie jest łapana z powietrza ale z cieczy.
Wypięcie całkowite wtyczki (zerowy opór) spowoduje bardzo długie (około 20s) grzanie świec żarowych.
Zwarcie na wtyczce da efekt odwrotny > przekaźnik świec poda sygnał bardzo krótkiego grzania.
Co do oceny sytuacji > można zmienić połowę silnika > pewnie w końcu się utrafi.
Albo...
VAG> Engine > wskazanie temperatury
VAG>Instruments> wskazanie temperatury
Temperatura pochodzi z tego samego czujnika > więc powinna być możliwie zbliżona do siebie > tolerancja do 5 stopni > inaczej czujnik na śmietnik.
grzegorz07555 pisze:czy jest to przyczyną że moje auto ma problem z odpaleniem na ciepłym silniku?
Uszkodzenie czujnika lub zwarcie w obwodzie da właśnie taki efekt > na zimnym od strzała > na ciepłym 3-6 sekund zanim załapie.