Golf V 1.9 TDI biegi oraz sprzęgło
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: czw mar 25, 2010 08:17
- Lokalizacja: podkarpackie
Golf V 1.9 TDI biegi oraz sprzęgło
witam
Mam problem. Kupiłem niedawno Golfa V i czasami mam problem z wbiciem biegów. R,1,2,5 chodzą dobrze jednak na 3 i 4 są problemy. Czasami dobrze bieg nie wejdzie. Nie wystakuje tylko poprostu nie wejdzie porządany bieg. Zauważyłem, że jak szarpne silniej to dobrze wskoczy. Aha i taka sytuacja występuje sporadycznie. Czy to jest spowodowane?
I zastanawia mnie sprzęgło. Strasznie nisko bierze i na początku jest luz okolo 3cm.
Nie wiem czy to poprostu specyfika VW czy cos jest nie tak. Aha i w którym momencie jest najlepiej zmieniać bieg? Chodzi mi o obroty. Bo czytałem na forum, ze za wczesne zmienianie biegów tez jest nie dobre bo 2mas dostaje po dupie. Prawda to?
Samochód ma oryginalny przebieg 250tys.
z góry dzieki
Mam problem. Kupiłem niedawno Golfa V i czasami mam problem z wbiciem biegów. R,1,2,5 chodzą dobrze jednak na 3 i 4 są problemy. Czasami dobrze bieg nie wejdzie. Nie wystakuje tylko poprostu nie wejdzie porządany bieg. Zauważyłem, że jak szarpne silniej to dobrze wskoczy. Aha i taka sytuacja występuje sporadycznie. Czy to jest spowodowane?
I zastanawia mnie sprzęgło. Strasznie nisko bierze i na początku jest luz okolo 3cm.
Nie wiem czy to poprostu specyfika VW czy cos jest nie tak. Aha i w którym momencie jest najlepiej zmieniać bieg? Chodzi mi o obroty. Bo czytałem na forum, ze za wczesne zmienianie biegów tez jest nie dobre bo 2mas dostaje po dupie. Prawda to?
Samochód ma oryginalny przebieg 250tys.
z góry dzieki
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
mirek_miro, sprzęgło w Mk5 z reguły bierze bardzo nisko więc nic w tym dziwnego, co do źle wchodzących biegów to najprawdopodobniej padający konik/wybierak biegów - ten zamontowany bezpośrednio na skrzyni biegów, znam kilka przypadków w Mk5 (w tym i swój) gdzie właśnie ten element powodował taką przypadłość, są tam takie kule które niestety dosyć szybko się wyrabiają, koszt nowego w ASO to około 500 zł,na alledrogo pewnie taniej ale towar raczej deficytoway jeżeli chodzi o nowy nieużywany
[ Dodano: Czw 27 Maj, 2010 ]
[ Dodano: Czw 27 Maj, 2010 ]
tym bardziej stawiam na wybierak, można to łatwo sprawdzić - trzeba zdjąć linki z wybieraka i "ręcznie" zmieniać nim biegi wtedy łatwo zauważysz że jeśli biegi nie wchodzą do jego wina, dobrtze jest go również wyjąć - można naocznie zauważyć że jest wyrobiony - miałem identycznie kilka lat temu przy przebiegu 150 tyś kmmirek_miro pisze: Samochód ma oryginalny przebieg 250tys.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: czw mar 25, 2010 08:17
- Lokalizacja: podkarpackie
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
demontujesz filtr powietrza razem z całą obudową i masz wybierak przed oczami - jest bezpośrednio na skrzyni biegówmirek_miro pisze:OK, dzieki, sprawdze to tylko mozecie mi powiedzieć jak tam się do niego dostać? Jak się demontuje poszczególnie elementy aby dobrać się do wybieraka?
ps. niestety nie mam ETKI i nie wiem jaki jest numer katalogowy
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: czw mar 25, 2010 08:17
- Lokalizacja: podkarpackie
,,mettenos' - czy to na wybieraku jest ta dźwignia zwrotna ,czy dźwignia przełaczająca bo obie są zaczepione za końcówki wybieraka ?
mettenos my się znamy z widzenia zaprzyjaźnionego fora jak się nie mylę
miro_mirek jest książka pt ,,sam naprawiam samochod volkswagen golf v,golf plus,jetta touran" no i oczywiście kopalnia wiedzy ETKA i zaprzyjaźnione fora i koledzy
mettenos my się znamy z widzenia zaprzyjaźnionego fora jak się nie mylę
miro_mirek jest książka pt ,,sam naprawiam samochod volkswagen golf v,golf plus,jetta touran" no i oczywiście kopalnia wiedzy ETKA i zaprzyjaźnione fora i koledzy
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: czw mar 25, 2010 08:17
- Lokalizacja: podkarpackie
kuba94, Otto chodzi?
Mam problem bo nie mogę się dobrać do tego wybieraka. Dolna część filtra powietrza jest chyba nie do wymontowania. Jest to przymontowane na stałe na takich gumach.
Mam problem bo nie mogę się dobrać do tego wybieraka. Dolna część filtra powietrza jest chyba nie do wymontowania. Jest to przymontowane na stałe na takich gumach.
Ostatnio zmieniony ndz maja 30, 2010 16:59 przez mirek_miro, łącznie zmieniany 1 raz.
Panowie ,mam pytanie ,czy oprocz pompy sprzegla ,cos jeszcze ma wplyw na cisnienie plynu idacego do wysprzeglika?
Mam dziwny problem z wysprzeglaniem ,jakby rozlaczalo naped z opoznieniem. Sprzeglo i hydraulika nowe. Przed wymiana bylo to samo + odczuwalne tarcie na drazku ,gdzie pomogla regulacja wybierakow.
Mam dziwny problem z wysprzeglaniem ,jakby rozlaczalo naped z opoznieniem. Sprzeglo i hydraulika nowe. Przed wymiana bylo to samo + odczuwalne tarcie na drazku ,gdzie pomogla regulacja wybierakow.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: czw mar 25, 2010 08:17
- Lokalizacja: podkarpackie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości