PROBLEM Z TURBO

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

BORA2002
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob maja 29, 2010 14:04
Lokalizacja: Olkusz

PROBLEM Z TURBO

Post autor: BORA2002 » sob maja 29, 2010 14:13

MAM TAKI PROBLEM ZE NIERAZ MÓJ SILNIK NIE MA PEŁNEJ MOCY I TO PO PROSTU CZUĆ POD PEDAŁEM , BYŁEM U MECHANIKA I ZROBIŁ MI TO . POWIEDZIAŁ ZE NASMAROWAŁ BĄCZKA TURBO BO BYŁ ZAPIECZONY . WZIĄŁ ZA TO 50 ZŁ A ZAJĘŁO MU TO 30M , PO NAPRAWIE AUTO CHODZIŁO BEZ ZARZUTÓW ,CHCIAŁBYM ZAOSZCZĘDZIĆ TE 50 ZŁ . MAM CAŁKIEM NIEŹLE WYPOSAŻONY GARAŻ I CHCIAŁ BYM ZROBIĆ TO SAM . PROSZĘ O POMOC JAK TO ZROBIĆ???
Ostatnio zmieniony sob maja 29, 2010 14:23 przez BORA2002, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14208
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob maja 29, 2010 14:27

Świetnie...
Napisz proszę co to ten bączek i jaki silnik,bo wróżką nikt tu nie jest...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob maja 29, 2010 14:30

BORA2002 pisze:NASMAROWAŁ BĄCZKA TURBO BO BYŁ ZAPIECZONY
Fajnie by było wiedzieć co mechanik miał na myśli mówiąc "bączek" :-k
110kM jedyne co mi przychodzi na myśl to albo zapieczona gruszka podciśnienia sterująca VNT albo zapieczone VNT które mechanik rozruszał.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

roman08888
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob maja 29, 2010 16:53
Lokalizacja: Pułtusk
Kontakt:

Post autor: roman08888 » sob maja 29, 2010 17:45

witam. jestem nowy. Kupiłem golfa 4 1.9 TDI axr. padła mi turbina ,zaciągneła olej na tłoki i pogieła korbowody-silnik do wymiany. Zmieniłem silnik na 2007r od seata ibizy axr. Nie wiem czemu przy predkości 90km/h przestała działać turbina.. po odpaleniu działa normalnie. Mechanik powiedział że wyłączyła sie dlatego ,że komputer nie miał skasowanych błędów i przepływomierz źle działał.... To możliwe, czy turbo do wymiany ??


Roman

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob maja 29, 2010 18:04

roman08888 pisze:Nie wiem czemu przy predkości 90km/h przestała działać turbina.. po odpaleniu działa normalnie
NOTLAUF - reszta w wyszukiwarce.
Trzeba zrobić logi dynamiczne. Być może masz "rzadki" rodzaj Notlauf-u związany z niedoładowaniem i dlatego auta wpada w tryb awaryjny tak szybko :bajer:
Posprawdzaj układ doładowania- czyli wszystkie połączenia od turbo przez IC aż po kolektor ssący i sprawdź czy sztanga przy turbosprężarce się rusza.
roman08888 pisze:To możliwe, czy turbo do wymiany ??
Zanim zaczniesz wymieniać turbosprężarkę wyeliminuj wszystkie możliwe inne przyczyny.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz maja 30, 2010 07:09

BORA2002, jeśli mechanik rozruszał sztangę w gruszce siłownika podciśnieniowego i to na chwilę pomogło a teraz wróciło to wystarczy, że rozkalibrujesz otwór w gruszce, z którego wychodzi sztanga a następnie jakimś śrubokrętem lub podobnym narzędziem wbijesz do środka plastikowy oring z uszczelką gumową, który jest nasunięty na sztangę wewnątrz gruchy czyli tego bączka bo on blokuje w niej ruch sztangi, tu masz fotkę poglądową o jaki plastikowy oring na sztandze chodzi :
Obrazek

oryginalnie ten plastikowy oring wraz z gumowym oringiem na nim znajdował się w gnieździe gruszki przy wyjściu sztangi z gruchy ale rdza całkowicie zjadła to gniazdo a rdza na sztandze zablokowała oring na niej i dlatego sztanga nie może się poruszać wewnątrz gruchy, musisz zatem powiększyć otwór, którym sztanga wysuwa się z gruchy i przebić oring w stronę membrany gruchy - wtedy sztanga będzie prawidłowo pracować.
Chodzi o ten otworek w czwartym elemencie od lewej strony licząc by móc włożyć tam śrubokręt i pobić oring :
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz maja 30, 2010 07:13 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

BORA2002
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob maja 29, 2010 14:04
Lokalizacja: Olkusz

to silnik 1.9 TDi 110 km nie na pompo wtryskach .

Post autor: BORA2002 » ndz maja 30, 2010 13:57

italiano_83 pisze:
BORA2002 pisze:NASMAROWAŁ BĄCZKA TURBO BO BYŁ ZAPIECZONY
Fajnie by było wiedzieć co mechanik miał na myśli mówiąc "bączek" :-k
110kM jedyne co mi przychodzi na myśl to albo zapieczona gruszka podciśnienia sterująca VNT albo zapieczone VNT które mechanik rozruszał.


[ Dodano: 31 Maj 2010 15:19 ]
Witam ponownie.
Silnik w moim aucie to 1.9 TDi 110kM nie na pompowtryskach. Ma nastepujące objawy: auto po odpaleniu idzie elegancko dopóki nie przekroczę granicy ok 3200 obrotów gdzieś na 3, 4 biegu gdy złapie już tzw muła to jedyne co mu pomaga to zgaszenie i ponowne odpalenie. Nie wiem o jaki bączek chodziło mechanikowi ale mówił że tylko nasmarował jakiś zapieczony pręcik. Jeżeli ktoś wie o co chodzi to proszę o jak najdokładniejsze poinformowanie mnie jak najlepiej to zrobić samemu bo po ostatniej wizycie u mechanika ok 4 msc temu auto czasem łapie muła. Pomocy! :-k



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 156 gości