PROBLEM Z TURBO
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
PROBLEM Z TURBO
MAM TAKI PROBLEM ZE NIERAZ MÓJ SILNIK NIE MA PEŁNEJ MOCY I TO PO PROSTU CZUĆ POD PEDAŁEM , BYŁEM U MECHANIKA I ZROBIŁ MI TO . POWIEDZIAŁ ZE NASMAROWAŁ BĄCZKA TURBO BO BYŁ ZAPIECZONY . WZIĄŁ ZA TO 50 ZŁ A ZAJĘŁO MU TO 30M , PO NAPRAWIE AUTO CHODZIŁO BEZ ZARZUTÓW ,CHCIAŁBYM ZAOSZCZĘDZIĆ TE 50 ZŁ . MAM CAŁKIEM NIEŹLE WYPOSAŻONY GARAŻ I CHCIAŁ BYM ZROBIĆ TO SAM . PROSZĘ O POMOC JAK TO ZROBIĆ???
Ostatnio zmieniony sob maja 29, 2010 14:23 przez BORA2002, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: sob maja 29, 2010 16:53
- Lokalizacja: Pułtusk
- Kontakt:
witam. jestem nowy. Kupiłem golfa 4 1.9 TDI axr. padła mi turbina ,zaciągneła olej na tłoki i pogieła korbowody-silnik do wymiany. Zmieniłem silnik na 2007r od seata ibizy axr. Nie wiem czemu przy predkości 90km/h przestała działać turbina.. po odpaleniu działa normalnie. Mechanik powiedział że wyłączyła sie dlatego ,że komputer nie miał skasowanych błędów i przepływomierz źle działał.... To możliwe, czy turbo do wymiany ??
Roman
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
NOTLAUF - reszta w wyszukiwarce.roman08888 pisze:Nie wiem czemu przy predkości 90km/h przestała działać turbina.. po odpaleniu działa normalnie
Trzeba zrobić logi dynamiczne. Być może masz "rzadki" rodzaj Notlauf-u związany z niedoładowaniem i dlatego auta wpada w tryb awaryjny tak szybko
Posprawdzaj układ doładowania- czyli wszystkie połączenia od turbo przez IC aż po kolektor ssący i sprawdź czy sztanga przy turbosprężarce się rusza.
Zanim zaczniesz wymieniać turbosprężarkę wyeliminuj wszystkie możliwe inne przyczyny.roman08888 pisze:To możliwe, czy turbo do wymiany ??
BORA2002, jeśli mechanik rozruszał sztangę w gruszce siłownika podciśnieniowego i to na chwilę pomogło a teraz wróciło to wystarczy, że rozkalibrujesz otwór w gruszce, z którego wychodzi sztanga a następnie jakimś śrubokrętem lub podobnym narzędziem wbijesz do środka plastikowy oring z uszczelką gumową, który jest nasunięty na sztangę wewnątrz gruchy czyli tego bączka bo on blokuje w niej ruch sztangi, tu masz fotkę poglądową o jaki plastikowy oring na sztandze chodzi :
oryginalnie ten plastikowy oring wraz z gumowym oringiem na nim znajdował się w gnieździe gruszki przy wyjściu sztangi z gruchy ale rdza całkowicie zjadła to gniazdo a rdza na sztandze zablokowała oring na niej i dlatego sztanga nie może się poruszać wewnątrz gruchy, musisz zatem powiększyć otwór, którym sztanga wysuwa się z gruchy i przebić oring w stronę membrany gruchy - wtedy sztanga będzie prawidłowo pracować.
Chodzi o ten otworek w czwartym elemencie od lewej strony licząc by móc włożyć tam śrubokręt i pobić oring :
oryginalnie ten plastikowy oring wraz z gumowym oringiem na nim znajdował się w gnieździe gruszki przy wyjściu sztangi z gruchy ale rdza całkowicie zjadła to gniazdo a rdza na sztandze zablokowała oring na niej i dlatego sztanga nie może się poruszać wewnątrz gruchy, musisz zatem powiększyć otwór, którym sztanga wysuwa się z gruchy i przebić oring w stronę membrany gruchy - wtedy sztanga będzie prawidłowo pracować.
Chodzi o ten otworek w czwartym elemencie od lewej strony licząc by móc włożyć tam śrubokręt i pobić oring :
Ostatnio zmieniony ndz maja 30, 2010 07:13 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
to silnik 1.9 TDi 110 km nie na pompo wtryskach .
italiano_83 pisze:Fajnie by było wiedzieć co mechanik miał na myśli mówiąc "bączek"BORA2002 pisze:NASMAROWAŁ BĄCZKA TURBO BO BYŁ ZAPIECZONY
110kM jedyne co mi przychodzi na myśl to albo zapieczona gruszka podciśnienia sterująca VNT albo zapieczone VNT które mechanik rozruszał.
[ Dodano: 31 Maj 2010 15:19 ]
Witam ponownie.
Silnik w moim aucie to 1.9 TDi 110kM nie na pompowtryskach. Ma nastepujące objawy: auto po odpaleniu idzie elegancko dopóki nie przekroczę granicy ok 3200 obrotów gdzieś na 3, 4 biegu gdy złapie już tzw muła to jedyne co mu pomaga to zgaszenie i ponowne odpalenie. Nie wiem o jaki bączek chodziło mechanikowi ale mówił że tylko nasmarował jakiś zapieczony pręcik. Jeżeli ktoś wie o co chodzi to proszę o jak najdokładniejsze poinformowanie mnie jak najlepiej to zrobić samemu bo po ostatniej wizycie u mechanika ok 4 msc temu auto czasem łapie muła. Pomocy!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości