Napinacz paska wielorowkowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gegu007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:12
Lokalizacja: Kraków

Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: gegu007 » ndz maja 23, 2010 19:47

Witam,

Czy bardzo trudno jest wymienić ten napinacz?(zaznaczony w czerwonym kółeczku na zdjęciu). Byłem u mechanika i powiedział, że trzeba cały rozrząd rozkręcać, żeby go wymienić. Dodam, że chce go wymienić gdyż trzęsie trochę silnikiem, szczególnie zimnym i jak docisnę tą kolbę to jest lepiej. Jak myślicie? Dzięki z góry za pomoc.

Obrazek



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » ndz maja 23, 2010 21:05

gegu007 pisze:j. Jak myślicie? Dzięki z góry za pomoc.

gegu007, szukaj trochę http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91926


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

gegu007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gegu007 » wt maja 25, 2010 22:51

Dzięki za podesłanie linka. Poczytałem ale niestety nie ma nic o sposobie wymiany tego napinacza w mk4. Czy można go łatwo wyciągnąć, tzn zeby nie rozbierać połowy silnika? A czy jest mozliwość wymiany samej tej sprężyny napinającej bez rolek?

Pozdrawiam i dzięki z góry za odpowiedź



Awatar użytkownika
pioottr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob lip 15, 2006 21:31
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: pioottr » wt maja 25, 2010 23:23

Ja w moim toledo II (to praktycznie to samo) wymieniałem miesiąc temu, mechanik wziął 30zł za wymianę zeszło mu 15 minut, poluzował jakąś śrubę, zdjął stary pasek i napinacz, założył nowe i poskręcał, jakbym wiedział że takie proste to bym sam wymienił.



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » śr maja 26, 2010 06:31

Wymiana napinacza jest prosta jak drut!! Już kilka razy robiłem taką czynność. To co Ci mechanik mówił to bzdura. Nie trzeba wcale rozrządu ruszać.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr maja 26, 2010 07:15

Prosta robota. Jedyna trudnosc moze wystapic z jednoczesnym naciagnieciu napinacza oraz zalozeniu paska jak ktos nie ma wprawy. Ja robilem juz inne myki z tymnapinaczem. Poprastu dorobilem taka łape napionajaca na stale zamiast tego tlumika olejowo-gazowego. Tez sie sprawdza dobrze ale z racji ze mi poleciala cala reszta tego napinacza musialem kupic nowy caly. Ten tlumik nie wystepuje np w wersjach benzynowych mk4 tak wiec czy jest on taki niezbedny to watpie. Tak samo z ta rolka alternatora bywa tez sztywna wiec nie jest powiedziane ze musi byc ze sprzegielkiem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » śr maja 26, 2010 07:55

wesol, Ale tam jest kolo ze sprzeglem na alternatorze i radzilbym zwrocic na to uwage.



gegu007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gegu007 » śr maja 26, 2010 19:04

Dzięki panowie, no to mechanik chciał mnie wyrolować;(
możecie napisać jakąś krótką instrukcję jak to wymienić, byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdro



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » śr maja 26, 2010 19:29

gegu007 pisze:możecie napisać jakąś krótką instrukcję jak to wymienić, byłbym bardzo wdzięczny.
gegu007, No niestety ale musisz skorzystać z długiej instrukcji przykro mi A prosiłem powyżej gegu007 poszukaj trochę!A gegu007 ma Rafała w d...e :grin: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... na&start=0
Ostatnio zmieniony śr maja 26, 2010 19:37 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
FAHER
13xXx13
13xXx13
Posty: 388
Rejestracja: wt sie 26, 2008 22:29
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: FAHER » śr maja 26, 2010 20:28

witka robiłem to 4 dni temu w mk IV tdi agr zeby było łatwiej sciągasz tą rure zeby było łatwiejsze dojscie ( 2 obiemki ) potem napinacz jest na 4 srubach odkrecasz je wyciągasz napinacz i zmienisz pasek potem składasz w odwrotnej kolejności z tym ze przy przykrecaniu napinacza bedzie mały problem trzeba złozyć napinacz ma on tam specjalny otwór wkładasz zawleczke na czas przykrecania przydaje sie imadło np. bardzo to ułatwia przykrecanie go to jest najtrudniejsza czesc tej operacji czas jaki mi to zajeło to ok 30min mam nadzieje ze pomogłem jak by co pisz pozdrawiam.

ps: wymiana odbyła sie bez rozebierania silnika na czyniki pierwsze z wyjątkiem tej jednej rury od inte.... :bigok:


Obrazek

obecna bora viewtopic.php?f=89&t=435870" onclick="window.open(this.href);return false;

gegu007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gegu007 » czw maja 27, 2010 20:55

Dzięki Panowie!!!! Zobaczymy jak pójdzie;)
Rafał 21- coś wyszukiwarka mi szwankuje....;)

Pozdro serdeczne.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » czw maja 27, 2010 22:04

Mieniu_69 pisze:wesol, Ale tam jest kolo ze sprzeglem na alternatorze i radzilbym zwrocic na to uwage.
No tak racja. Tez mi cos tam zgrzytalo i popiskiwalo. Myslalem ze to napinacz a to ta rolka alternatora. Opisywalem juz w innym temacie ze ja smarowalem itd ale w koncu sie zdenerwowalem i zaspawalem na sztywno. Napinacz tez zrobilem na sztywnym naciagu z taka sprezyna dosc mocna by nie nadwyrezac paska PK i bylo git. Potem wymienilem caly napinacz bo mi siadl z innej przyczyny i teraz jezdze juz chyba dobry rok na sztywnej rolce alternatora i nie ma problemów.



pkolo86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: wt lut 10, 2009 21:50
Lokalizacja: Płock

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: pkolo86 » pn mar 17, 2014 13:08

Witam ja mam taki problem chyba z napinaczek paska wieloklinowego w golf Iv jak go odpalam troszke grechocze ale jak pochodzi silnik troche i sie nagrzeje to juz go nie slychac. A co lepsze to gdy lekko w gore napchne ten czarny precik przy napinaczku juz jest ok. i co moze byc powodem grzechotania? caly napinacze czy rolka?


Pawel

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: ciachotdi » pn mar 17, 2014 19:19

zwal pasek i zobaczysz czy to rolka wszystko masz opisane wyżej chyba ze masz problem czytania ze zrozumieniem :bigok:


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości