regulacja wydatku szczatkowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

regulacja wydatku szczatkowego

Post autor: lukiskwuki » pt maja 21, 2010 14:45

koledzy rozmawiałem z wami na forum o objawach mojego silnika po ktorym doszlismy do wniosku ze to niewyreguloany wydatek szczatkowy .....mam pytanie czyjstem w staniesam sobie to wyregulować ?? jakizazwyczaj koszt u pompiarza i czy srdni pompiarz nie zepsuje czegos dokonca ..bo wszytko ładnie chodzi tylko czasami gotelepie jak by za niskie obroty miał


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt maja 21, 2010 20:06

lukiskwuki, możesz samemu spokojnie wyregulować, może nie perfekcyjnie jak na stole, ale wystarczająco dobrze,
jak po puszczeniu gazu na chwilke go przydławi(przygasa) to wkręć śrube wydatku, jak wolno schodzi z obrotów to należy wykręcić śrube wydatku :bigok:


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

Post autor: faradek » pt maja 21, 2010 20:34

Ja regulowałem samemu. :satan: Generalnie nie jest to zbyt trudne, pierwsze zagrzej silnik i odkontruj śrubę na której opiera się wajcha od gazu jak jest puszczony. Powyłączaj światła itp, silnik niech chodzi na wolnych obrotach. Musisz znaleźć taki moment że przy jej wkręcaniu jeszcze nie podnoszą się obroty, ale jak wkręcisz jeszcze kawałeczek to już się zaczną podnosić. Czyli jak się podniosą to musisz kawałeczek cofnąć. :kac:

Ale namieszałem, ciężko to napisać, ale jak pokręcisz to będziesz wiedział o co chodzi.



Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » pt maja 21, 2010 22:53

zaznaczycie mi na jakims foto bardzo dokładni która to sruba jest??


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

Post autor: faradek » sob maja 22, 2010 10:57

Zaznaczona strzałką:
Obrazek

Tylko grzybek zasłania dalszą jej część, tam (na tej śrubie) jest nakrętka którą najpierw musisz popuścić, później śrubokrętem płaskim regulujesz, a jak skończysz to dokręcasz tą nakrętkę (z wyczuciem). :chytry:



Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » sob maja 22, 2010 23:34

dzieki chłopaki jutrobede działał tylko widzeze tam troche kiepskie dojscie jest
Ostatnio zmieniony sob maja 22, 2010 23:34 przez lukiskwuki, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob maja 22, 2010 23:56

lukiskwuki pisze:troche kiepskie dojscie jest
Dasz radę.Tylko na fotce tak strasznie wygląda.
Kolega faradek, sprytnie Ci to wytłumaczył,więc działaj :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » ndz maja 23, 2010 15:48

a jak ta sruba krecić (jaki klucz)


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » ndz maja 23, 2010 16:00

śrubę kręcisz płaskim śrubokrętem ale żeby ją ruszyć to musisz popuścić nakrętkę (kontrę) na klucz 10, podnieś maskę do góry i wszystko sam będziesz widział, nie ma tam nic skomplikowanego
Ostatnio zmieniony ndz maja 23, 2010 16:01 przez mateusz_kajtek, łącznie zmieniany 1 raz.


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » ndz maja 23, 2010 16:30

najlepsze jest to ze u mnie chyba jest na nakretce taka czerwona nakładka z plastiku ...a w samym gwincie do regulacji jest taka dziurka.......a czyregulacja tego wydatku to poprostu jakby wcisniecie pedału gazu tyle ze pod maska??
Ostatnio zmieniony ndz maja 23, 2010 16:30 przez lukiskwuki, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 23, 2010 16:57

lukiskwuki pisze:jest na nakretce taka czerwona nakładka z plastiku
To jest plomba, i teraz rodzi się pytanie, czy prawidłowo zdjagnozowałeś objawy, bo pompa jak nie była ruszana od nowości to powinna śmigać bez żadnych problemów.



Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » ndz maja 23, 2010 17:18

no gość ustawiał mi po wymiani paska kąt wtrysku i mowił ze bedzie git ..no i było...i generalnie jest...ale czasem zdarzy sie tak ze jak jezdze i silnik jest ciepły albo zimny (obojetnie) to jakby ma za niskie obroty i wtedy leciutko wyciagne przyspieszacz i jest ok .....ale powiedzmy nadrugi dzień silnik chodzi równiutko igiełka ..chłopaki powiedzieli na forum ze to wina wydaku szczatkowego


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

Post autor: faradek » ndz maja 23, 2010 17:40

Można to tak na oko sprawdzić. Jak silnik będzie rozgrzany otwórz maskę i dodawaj lekko gazu wajchą na pompie. Jak obroty rosną już po jej lekkim wychyleniu to jest raczej ok. Ale jak pierwsze się nic nie dzieje, a dopiero po przekroczeniu pewnego wychylenia silnik dostaje obrotów to raczej jest za mały wydatek (u mnie tak było),

PS. Masz obrotomierz?


Pozdrawiam :mrgreen:



Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » ndz maja 23, 2010 18:02

no własni ni mam obrotka....nie wiem czemu tak sie dzieje ze raz go trzesie lekko a raz jest miód


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości