Pytanie o dwa ciśnienia wtrysku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pytanie o dwa ciśnienia wtrysku
Mam pytanie o to drugie ciśnienie wtrysku bo dalej nie wiem o co chodzi . Otóż mam zamiar założyć do silnika 1Z wtryski 216 , no i wyczytałem na tym forum i nie tylko, że zwykle ustawia się ciśnienie 220/300 bo to wtryski dwusprężynowe i nic się nie dzieje z silnikiem ani z pompą i można tak jeździć , ale wyczytałem też , że niektórzy ustawiają ciśnienie na 190/300 żeby nie zajechać pompy bo pompa od 1Z pompuje 190 barów , więc co to jest to drugie ciśnienie i dlaczego takie duże skoro pompa ma 190 bar ? Pytałem nawet mechanika i nawet on mi tego nie wyjaśnił , powiedział to samo co pisze wszędzie ,że ustawia się to pierwsze , a drugie się zostawia .
Ostatnio zmieniony ndz maja 23, 2010 01:22 przez gumis26, łącznie zmieniany 1 raz.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
No to może zacznę od zasady działania > żeby ci było prościej załapać:
Każdy wtrysk w naszych silniczkach ma 2 stopnie otwierania > pierwszy jest ustawiany na pompce z manometrem a drugi reguluje podkładka na stałe.
Kolega cowboy wie dokładnie jak ustawić 2-gi stopień otwarcia na daną wartość > nie koniecznie musi go ustawiać ta niby stała podkładka.
Ustawianie na 2-wa stopnie jest raczej przeznaczone dla silniczków po modach, które będą ciągnięte powyżej 30 PS i jest raczej kosztownym rozwiązaniem.
Sama zmiana wtrysków ci raczej nic nie da > jeżeli myślisz o większych modyfikacjach to radzę dokładnie poszperać na forum > wszystko zostało napisane w tej dziedzinie.
Teraz kwestia twojego pytania:
Do danej sytuacji i stanu silnika musi być dopasowany program > więc nie wgrywamy gotowego softu > wiele osób się narobiło, które po prostej linii i za małą kasę, wgrywają "zabijacza".
Nawet jak byś wtryski ustawił idealnie > to same wtryski pogorszą tylko osiągi i spalanie > do tego potrzebny jest gość, który dopasuje mapy ECU (dopuści silnik do podniesienia mocy)> i to na hamowni.
Kwestia twoich wtrysków:
Co z tego że mamy używane 216-tki rodem z AFN?????
Niby powinny działać ok > a tu zonk > kopcenie za autkiem.
Grupa 013 w blokach pomiarowych, powie ci co się dzieje na pierwszym stopniu otwarcia wtrysku > masz do dyspozycji korekcje z 3 garków > na podstawie wtrysku sterującego, oraz drgań pozostałych garków podczas zapłonu ropy, odczytywanych z czujnika wału > podawane są dane korekcji > pompa dostanie sygnał do podania paliwa w taki sposób > żeby zminimalizować drgania silnika > czyli pośrednia pomiędzy wszystkimi cylindrami.
Z tych danych (jeżeli pominiemy zużycie gniazd zaworowych, oraz paru innych czynników), możemy wyciągnąć wnioski o regulacji wtrysków.
Z doświadczenia wiem > że korekcja ponad 0,5 to powód do reakcji > takie wartości to nie-dootwarcie lub zalewanie > wszystko uzależnione jest czy korekcja siedzi na + czy na -.
Dodatkowo pamiętaj że jeżeli korekcje na biegu jałowym siedzą w normie to wcale nie oznacza że po osiągnięciu ciśnienia 2-go stopnia wtrysk nie zacznie lać lub zapychać > tak jest u mnie.
No i jeszcze zostaje kwestia > nowy czy używany?
We wtrysku wyrabia się końcówka.
Czyli wg danych producenta > jeżeli zmienimy końcówkę oraz podkładkę drugiego stopnia otwierania > to wtrysk jest jak nowy.
Sprężyna naciskowa wg. producenta, jest częścią niezużywalną.
Należy tylko przed wymianą sprawdzić nr końcówki (są 2 typy).
Sama regulacja na pierwszy stopień, jest kwestią zamykającą się w 70 zł.
Jeżeli chcesz ciągnąć silniczek do 30 PS to regulacja na 2 stopnie odpada > jeżeli wychodzisz nad 30 PS to konieczne będą dalsze zmiany > IC, turbo, wtryski,pompa, kolektory, i na końcu program > >>>>
Drobna rada > jak chcesz startować z większą mocą to na silniczkach AFN, ASV lub AHF > reszta konstrukcji jest raczej leciwa > można sobie kłopotu narobić tylko.
Napisz do kolegi cowboy na PW > dopowie ci resztę oraz wypowie się w sprawie kosztów.
Pozdrawiamy zainteresowanych "chipsem" hehe.
gumis26, > jest wiele opisane na forum > życzymy miłej lektury > regulamin oraz dział FAQ.
Każdy wtrysk w naszych silniczkach ma 2 stopnie otwierania > pierwszy jest ustawiany na pompce z manometrem a drugi reguluje podkładka na stałe.
Kolega cowboy wie dokładnie jak ustawić 2-gi stopień otwarcia na daną wartość > nie koniecznie musi go ustawiać ta niby stała podkładka.
Ustawianie na 2-wa stopnie jest raczej przeznaczone dla silniczków po modach, które będą ciągnięte powyżej 30 PS i jest raczej kosztownym rozwiązaniem.
Sama zmiana wtrysków ci raczej nic nie da > jeżeli myślisz o większych modyfikacjach to radzę dokładnie poszperać na forum > wszystko zostało napisane w tej dziedzinie.
Teraz kwestia twojego pytania:
To jest pierwszy skok wtrysku > ale w miarę zwiększania obrotów pompy, ciśnienie zacznie narastać > wtrysk zacznie się otwierać przy pewnym ciśnieniu (typ pompy i mapa) na skok nr 2.gumis26 pisze:190 bar ?
Do danej sytuacji i stanu silnika musi być dopasowany program > więc nie wgrywamy gotowego softu > wiele osób się narobiło, które po prostej linii i za małą kasę, wgrywają "zabijacza".
Nawet jak byś wtryski ustawił idealnie > to same wtryski pogorszą tylko osiągi i spalanie > do tego potrzebny jest gość, który dopasuje mapy ECU (dopuści silnik do podniesienia mocy)> i to na hamowni.
Kwestia twoich wtrysków:
Co z tego że mamy używane 216-tki rodem z AFN?????
Niby powinny działać ok > a tu zonk > kopcenie za autkiem.
Grupa 013 w blokach pomiarowych, powie ci co się dzieje na pierwszym stopniu otwarcia wtrysku > masz do dyspozycji korekcje z 3 garków > na podstawie wtrysku sterującego, oraz drgań pozostałych garków podczas zapłonu ropy, odczytywanych z czujnika wału > podawane są dane korekcji > pompa dostanie sygnał do podania paliwa w taki sposób > żeby zminimalizować drgania silnika > czyli pośrednia pomiędzy wszystkimi cylindrami.
Z tych danych (jeżeli pominiemy zużycie gniazd zaworowych, oraz paru innych czynników), możemy wyciągnąć wnioski o regulacji wtrysków.
Z doświadczenia wiem > że korekcja ponad 0,5 to powód do reakcji > takie wartości to nie-dootwarcie lub zalewanie > wszystko uzależnione jest czy korekcja siedzi na + czy na -.
Dodatkowo pamiętaj że jeżeli korekcje na biegu jałowym siedzą w normie to wcale nie oznacza że po osiągnięciu ciśnienia 2-go stopnia wtrysk nie zacznie lać lub zapychać > tak jest u mnie.
No i jeszcze zostaje kwestia > nowy czy używany?
We wtrysku wyrabia się końcówka.
Czyli wg danych producenta > jeżeli zmienimy końcówkę oraz podkładkę drugiego stopnia otwierania > to wtrysk jest jak nowy.
Sprężyna naciskowa wg. producenta, jest częścią niezużywalną.
Należy tylko przed wymianą sprawdzić nr końcówki (są 2 typy).
Sama regulacja na pierwszy stopień, jest kwestią zamykającą się w 70 zł.
Jeżeli chcesz ciągnąć silniczek do 30 PS to regulacja na 2 stopnie odpada > jeżeli wychodzisz nad 30 PS to konieczne będą dalsze zmiany > IC, turbo, wtryski,pompa, kolektory, i na końcu program > >>>>
Drobna rada > jak chcesz startować z większą mocą to na silniczkach AFN, ASV lub AHF > reszta konstrukcji jest raczej leciwa > można sobie kłopotu narobić tylko.
Napisz do kolegi cowboy na PW > dopowie ci resztę oraz wypowie się w sprawie kosztów.
Pozdrawiamy zainteresowanych "chipsem" hehe.
gumis26, > jest wiele opisane na forum > życzymy miłej lektury > regulamin oraz dział FAQ.
Wymieniać turba i pompy to nie zamierzam , kolektor ssący od AWX już mam tylko założyć muszę , cenę wtrysków Bosch oczywiście nowych 216 znam , IC też myśle zmienić . w dziale speed pisze , że nawet na samych wtryskach 216 jeżdżą i auto ma kopa , ktoś tam w serii 1Z z wtryskami miał 117 koni , chip to może za jakiś czas by sie zrobiło
W silnikach tdi sa dwa momenty wtrysku- przedwtrysk i wtrysk glowny. Mowi sie 190 ale nalezy pamietac ze zakres jest od 170 do 200 barow. Przy silnikach ALH np jest od 200 do 230 barów. Drugi wtrysk jest w obu przypadkach 300 barów. Cisnienie pierwszefo wtrysku reguluje przekladka ktora przy wymianie w boschu jest dokladana a np w bosio czy firadach jej nie ma. Zakladajac ze same koncówki maja te same parametry w boschu i bosio to zostawiajac stara przekladke mamy cisnienie bez zmian. Nie ma tam nic zagadkowego w tych wtryskach bo konstrukcja jest w miare prosta. Polecam rozebrac taki wtrysk i sobie go obejrzec a wiele sie wyjasni.
Wracajac do cisnienien to te dwa silniki w T4 150 konne wlasnie tez sie roznily tym ze jeden mial 220 barow a drugi 190. Popularne sa wtryski boscha do silnika trgo 220 B. Ponoc te od 190B sa nawet nieco drozsze.
Na koniec. Wazna sprawa nie tyle sa same cisnienia otwarcia I wtrysniecia co roznice tych cisnienień miedzy poszczegolnymi wtryskami. Czyli zeby nie bylo wiekszej roznicy miedzy calym kompletem wtryskow niż 10 barów. To czy beda ustawione na 180 czy 230 barów ale wszystkie to nie ma az takiego znaczenia. Przestawi sie tylko kat wtrysku i po sprawie. ALe co zrobic jak jedne wtrysk bedzie na 170 sie otwieral a pozostale przy 230B? Jedne bedzie lal za wczesnie a reszta z opoznieniem w stosunku do GMP. Przy PD czy CR to jeszcze da sie cos tam podumac w ECU ale na pompie VP nic sie nie da z tym zrobic.
Wracajac do cisnienien to te dwa silniki w T4 150 konne wlasnie tez sie roznily tym ze jeden mial 220 barow a drugi 190. Popularne sa wtryski boscha do silnika trgo 220 B. Ponoc te od 190B sa nawet nieco drozsze.
Na koniec. Wazna sprawa nie tyle sa same cisnienia otwarcia I wtrysniecia co roznice tych cisnienień miedzy poszczegolnymi wtryskami. Czyli zeby nie bylo wiekszej roznicy miedzy calym kompletem wtryskow niż 10 barów. To czy beda ustawione na 180 czy 230 barów ale wszystkie to nie ma az takiego znaczenia. Przestawi sie tylko kat wtrysku i po sprawie. ALe co zrobic jak jedne wtrysk bedzie na 170 sie otwieral a pozostale przy 230B? Jedne bedzie lal za wczesnie a reszta z opoznieniem w stosunku do GMP. Przy PD czy CR to jeszcze da sie cos tam podumac w ECU ale na pompie VP nic sie nie da z tym zrobic.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 151 gości