Pompa D i TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Pompa D i TD

Post autor: tomogolf2 » pn maja 17, 2010 23:14

Słuchajcie, załozylem do pompy od Diesla grzyb od T-Diesla, zmienilem tez głowiczke, w starej pompie td os nadawala sie do tulejowania, a w tej od d jest ok, po tej modytfikacji nagle spadła moc przy gornym zakesie obotow, wczesniej gov mod byl odczuwalny bardziej, teraz prawie go nie czuc, powyzej 5000 tys obrotow juz nie ma takiego kopa jak mial na pompie od td... co moze byc przyczyną czy pompy od D az tak bardzo sie roznia i nie mozna z nich tyle wykrecic? wczesniej na 3 biegu do 140 przyspieszal bez zadnego problemu teraz po przekroczeniu 120 (tez na 3 biegu) ledwo przyspiesza...

pozdro

[ Dodano: 17 Maj 2010 23:16 ]
zauwzylem taki bolec w pompie od D o ktory opieral sie mechaniz regulacji gazu w srodku w pompie to go usunelem w pompie w td czegos takiego nie bylo, dzieki temu bardziej sie wychyla dzwignia gazu ale to tez nie dalu zadnego efektu....


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn maja 17, 2010 23:46

Tłoczek od timingu przełożyłeś? W td jest też inna sprężyna w tym mechanizmie to raz. Dwa to porównaj długość zawiasu przy ośce gazu - pewnie też trzeba będzie przełożyć. Kolejna sprawa to korektor dawki, porównaj numery.

[ Dodano: 17 Maj 2010 23:48 ]
Wtryski jakie masz? SBki? Michaś dobrze chyba pisał, że ciasne wtryski dobijają pompę.



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » wt maja 18, 2010 08:46

t0mal pisze:Tłoczek od timingu przełożyłeś?
nie...
t0mal pisze:Dwa to porównaj długość zawiasu przy ośce gazu - pewnie też trzeba będzie przełożyć
no z tym sie uporalem, bo nie do konca sie wychylało, ale juz jest ok
t0mal pisze:Wtryski jakie masz? SBki?
tak
t0mal pisze:Kolejna sprawa to korektor dawki
gdzie to ?


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt maja 18, 2010 08:54

To jest ten element poruszający pierścieniem na tłoczku.
Co sobie jeszcze przypomniałem, ważne jest, żeby oś regulatora odśrodkowego wkręcić tak samo jak było w poprzedniej pompie.



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » wt maja 18, 2010 08:54

hmmm czyli lepiej jakbym wszystko włozyl spowrotem w pompe od td...

[ Dodano: 18 Maj 2010 08:55 ]
t0mal pisze:To jest ten element poruszający pierścieniem na tłoczku.
no wiem ;)
t0mal pisze:oś regulatora odśrodkowego
a to co?


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt maja 18, 2010 08:59

To jest taki koszyk z kołem zębatym, trójkątnymi ciężarkami i takim czarnym popychaczem. Śruba od niego jest od strony wałka, kontra na klucz 14mm
Ostatnio zmieniony wt maja 18, 2010 09:00 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » wt maja 18, 2010 12:40

t0mal pisze:To jest taki koszyk z kołem zębatym, trójkątnymi ciężarkami i takim czarnym popychaczem. Śruba od niego jest od strony wałka, kontra na klucz 14mm
juz wiem ;) kurde to mniej roboty bedzie jak znajde drugą pompe od td...


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt maja 18, 2010 13:12

[-X wraz nie będziesz miał efektu, poprostu poprzekładaj graty wraz z modami ze starej pompy. Zostaw wałek, pompę wstępną, koła zębate.
Przełóż korektor dawki, cały regulator wraz z ośką, głowiczkę (jak dobra) z falą i sprężynami, cały timing.



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » wt maja 18, 2010 14:41

t0mal pisze:Przełóż korektor dawki
staralem sie ostanio dorobic klucz do tych smiesznych srobek z 13" ale mi nie wyszedł moze masz jakis pomysl jak odkrecic te 2 dziwne srobki?


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt maja 18, 2010 15:13

tomogolf2 pisze:staralem sie ostanio dorobic klucz do tych smiesznych srobek z 13" ale mi nie wyszedł moze masz jakis pomysl jak odkrecic te 2 dziwne srobki?
tomogolf2, kluczyk do kłódek przy skrzynkach energetycznych w sklepach z art.elektr. :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt maja 18, 2010 15:18

A w sytuacji awaryjnej klucz 13mm dwunastokątny z włożoną do środka rozgiętą w kształt litery U zawleczką z tylnej piasty :bigok:



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » wt maja 18, 2010 15:54

Michaś_1977 pisze:kluczyk do kłódek
t0mal pisze:klucz 13mm dwunastokątny z włożoną do środka rozgiętą w kształt litery U zawleczką z tylnej piasty
patent to patent :bigok:
Ostatnio zmieniony wt maja 18, 2010 15:54 przez tomogolf2, łącznie zmieniany 1 raz.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 46 gości