Silnik / filtr powietrza zalany olejem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

fallen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr maja 12, 2010 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Silnik / filtr powietrza zalany olejem

Post autor: fallen » śr maja 12, 2010 23:36

Witam Wszystkich!
To mój pierwszy post na tym forum :)


Posiadam VW Golfa 1.3 z 1988, to mój pierwszy samochód - wiem staruszek, ale jeździł do dzisiaj....

To moje pierwsze auto i przy dolewaniu oleju przelałem.... niestety o ok 2 cm.

Od kilku dni miałem jechać do mechanika aby wymienić olej.... ale niestety nie miałem czasu...

Dodatkowo od czasu do czas w czasie jazdy zaczynała się palić kontrolka oleju + brzęczenie.
Całość po chwili ustępowała, a jeżeli nie należało wyłączyć i włączyć silnik.

Dzisiaj natomiast kontrolka w ogóle się nie paliła i według mnie silnik działał dobrze.
Do momentu kiedy pojechałem do Galerii. Normalnie zaparkowałem i poszedłem na zakupy.
Po powrocie odpaliłem silnik wrzuciłem wsteczny i zacząłem jechać... przejechałem kilka metrów i silnik zgasł - zachowywał się tak jakby zabrakło mu mocy zapaliła się kontrolka od akumulatora + oleju i zgasł(ale bez brzęczenia). Stwierdziłem, że pewnie za mało gazu więc odpaliłem ponownie ale sytuacja się powtórzyła... Dojechałem jedynie z powrotem na miejsce parkingowe.

I otworzyłem maskę: Czuć było olej... na pierwszy rzut oka nie było go widać.

Otworzyłem filtr powietrza - http://img217.imageshack.us/img217/1043 ... 00emed.jpg (mam nadzieje, że nie mylę nazw części)

I znalazłem tam olej.....

Czy możecie mi pomóc i powiedzieć co się stało lub mogło się stać i czy da się jeszcze auto uratować?


Z góry przepraszam za moją niewiedze :(

[ Dodano: 12 Maj 2010 23:57 ]
Dodam że Golf ma dodatkowo wmontowany gaz, który przestał działać kilka dni temu a pod urządzeniem, które obsługuje gaz pojawił się jakiś płyn - wydaje mi się że olej
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 23:39 przez fallen, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw maja 13, 2010 06:42

Za wszystkim stoi przelanie oleju sporo ponad miarę.Teraz możesz się go spodziewać niemal wszędzie....

Poza tym piszesz o benzyniaku,a to dział o silnikach diesla :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

fallen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr maja 12, 2010 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fallen » czw maja 13, 2010 10:17

Dzięki za odpowiedź :)

Przepraszam za napisanie w złym dziale :9 Jeżeli to możliwe proszę o przeniesienie do właściwego działu.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » czw maja 13, 2010 10:18

Sprawa jest prosta - silnik wyrzucił nadmiar oleju odmą. Zrobiłeś sobie "mokry filtr powietrza" :grin: To że gaśnie i nie ma mocy jest efektem tego, że nie jest w stanie zassać powietrza przez filtr...



Enten
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: czw lis 23, 2006 01:50
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: Enten » czw maja 13, 2010 14:40

tak jak piszą koledzy. Olej poszedł w dolot.
Teraz masz całość do czyszczenia :)

[ Dodano: 13 Maj 2010 14:41 ]
tak jak piszą koledzy. Olej poszedł w dolot.
Teraz masz całość do czyszczenia :) Rozbierz co potrafisz i przepłucz benzyną.


Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK

fallen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr maja 12, 2010 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fallen » czw maja 13, 2010 14:55

Enten pisze:tak jak piszą koledzy. Olej poszedł w dolot.
Teraz masz całość do czyszczenia :)

[ Dodano: 13 Maj 2010 14:41 ]
tak jak piszą koledzy. Olej poszedł w dolot.
Teraz masz całość do czyszczenia :) Rozbierz co potrafisz i przepłucz benzyną.
Rozebrać? Czyli powinienem zdjąć całą obudowę filtra? Czy tylko w budowie przetrzeć?

Czy przez ten rozprysk mógł się zapchać mechanizm od gazu?(nie mogę odpalić z gazu a kiedy przełączam po odpaleniu z benzyny to gaśnie)

P.S Dzisiaj spuściłem olej do normalnego poziomu. silnik od razu lepiej działa :)



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » czw maja 13, 2010 18:06

Z gazem lepiej jedź do gazownika jeśli nie wiesz co robić, bo możesz zrobić sobie (i komuś) solidną krzywdę.

A dolot cały wymontuj i czyść.



fallen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr maja 12, 2010 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fallen » pn maja 17, 2010 22:10

to pewno :) Gazu nie tykam :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości