problem z przyspieszeniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
problem z przyspieszeniem
Witam,
jakis czas temu zmienilem swojego golfa 1.8 na 1.9 TDI. Zauwazylem dziwna przypadlosc. Mianowicie przyspieszanie w zasadzie konczy sie na 120-130 km/h. Na biegach 1,2,3 przyspieszam normalnie do 4000 oborotow i idzie bardzo ladnie. Na 4 biegu dochodze max do 3000 obrotow, a na 5 do jakichs 2500 i do 120-130 km/h. Dalej samochod w zasadzie nie przyspiesza. Korzystalem z szukajki jednak jestem laikiem jesli chodzi o silniki diesla i jesli ktos moglby wytlumaczyc mi z jakiego powodu tak sie dzieje i pomoc rozwiazac ten problem to bylbym wdzieczny. Silnik to bodajże 1Z.
Pozdrawiam.
jakis czas temu zmienilem swojego golfa 1.8 na 1.9 TDI. Zauwazylem dziwna przypadlosc. Mianowicie przyspieszanie w zasadzie konczy sie na 120-130 km/h. Na biegach 1,2,3 przyspieszam normalnie do 4000 oborotow i idzie bardzo ladnie. Na 4 biegu dochodze max do 3000 obrotow, a na 5 do jakichs 2500 i do 120-130 km/h. Dalej samochod w zasadzie nie przyspiesza. Korzystalem z szukajki jednak jestem laikiem jesli chodzi o silniki diesla i jesli ktos moglby wytlumaczyc mi z jakiego powodu tak sie dzieje i pomoc rozwiazac ten problem to bylbym wdzieczny. Silnik to bodajże 1Z.
Pozdrawiam.
wpisz w szukajce NOTLAUF, poczytaj troche o tym, słyszałem ze 1z to są turbawki antyzmuleniowe, i tam nie czysci sie kierownic, na moje to do wymiany zawór N75, musisz sam poczytać na ten temat, i dokładnie zorientuj sie jaki masz silnik, a znajdziesz to z tyłu na naklejce z lewej strony bagażnika w środku
- Ceglarz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 643
- Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
- Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
- Kontakt:
Jeśli masz 1Z to możesz na próbę zmostkować przewody niebieski i czerwony przy N75. Przy filtrze powietrza, w 1Z nie podmienisz z N18. chyba że masz AFNa.
Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 14:03 przez Ceglarz, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
sprawdzilem. to 1Z. wydaje mi sie, choc nie jestem pewien ze ta zamuła pojawiła sie po wymianie filtra powietrza. Zdjąłem tą całą rurę od powietrza i odłączyłem kostkę od przepływomierza. Po wymianie filtra zapomniałem ją podłączyć i pojechałem, podłączyłem ją dopiero po przejechaniu jakichś 10 km. nie wiem czy to moglo spowodowac teraz ten problem z przyspieszeniem.
[ Dodano: 17 Maj 2010 15:27 ]
w jaki sposob sprawdzic czy to zawór N75? moze sprawdzic tez szczelnosc przewodow biegnacych od niego?
[ Dodano: 17 Maj 2010 15:27 ]
w jaki sposob sprawdzic czy to zawór N75? moze sprawdzic tez szczelnosc przewodow biegnacych od niego?
Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
To że podłączyłeś później przepływomierz raczej nie ma wpływu na to że wpada w tryb awaryjny i traci moc. Zawór N75 wygląda tak
W golfie III jest on przyczepiony jeśli dobrze pamiętam w okolicy filtra paliwa. Możesz spróbować przeczyścić zaworek. Na 90% to on jest sprawcą Twoich problemów. Nowy kosztuje ok 130 zł. A do tych 120km/h to przyspiesza normalnie czy cały czas jest zamulony? Możesz jeszcze mieć walnięty przepływomierz.
W golfie III jest on przyczepiony jeśli dobrze pamiętam w okolicy filtra paliwa. Możesz spróbować przeczyścić zaworek. Na 90% to on jest sprawcą Twoich problemów. Nowy kosztuje ok 130 zł. A do tych 120km/h to przyspiesza normalnie czy cały czas jest zamulony? Możesz jeszcze mieć walnięty przepływomierz.
Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 19:14 przez mario78, łącznie zmieniany 5 razy.
- Velthar
- Użytkownik
- Posty: 338
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
- Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
- Kontakt:
Sprawcą też może być wężyk od ECU ten idący w podszybie. Najlepiej wymienić wszystkie. Koszt niewielki. A N75 można spróbować reanimować http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
do 120 przyspiesza normalnie. zrobilem test vagiem, wyskoczylo pare bledów, mianowicie: 65535, 575, 532, 588, i 287. Po wykasowaniu przejażdżka, pocisnalem do 120 az sie znow zamulil. znow test i pojawil sie znow jeden blad:
00575 - Intake Manifold Pressure 17-10 Control Difference Intermittent.
[ Dodano: 17 Maj 2010 20:55 ]
a jesli chodzi o wezyk to od czego do czego on idzie?
00575 - Intake Manifold Pressure 17-10 Control Difference Intermittent.
[ Dodano: 17 Maj 2010 20:55 ]
a jesli chodzi o wezyk to od czego do czego on idzie?
Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 55 gości