Wspomaganie ciężko chodzi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pawel21_5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr lip 18, 2007 14:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Wspomaganie ciężko chodzi

Post autor: pawel21_5 » ndz maja 16, 2010 09:13

Witam wszystkich. Ze wspomaganiem mam problem od dłuższego czasu. Dawniej miałem problem na postoju kręcąc obojętnie czy w prawo czy w lewo był opór na kierownicy. Jak ruszyłem z miejsca to już było normalnie. Wymieniłem koło pasowe, pasek i płyn na nowy. Problem ustał na jakiś czas. Niedawno pompa była rozebrana wyczyszczona i wspomaganie idealnie chodziło, a teraz nawet jadąc z prędkoscią około 30 km/h czuje własnie duży opór kierownicy. I Nie wiem gdzie szukać czy pompa czy maglownica. Może ktoś miał podobny problem. Doradzcie coś...



stefan1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 22:36
Lokalizacja: Sląskie

Re: Wspomaganie ciężko chodzi

Post autor: stefan1982 » ndz maja 16, 2010 09:47

kolego pompa do wymiany 280zł kupowałem w tym tygodniu i jest ok :bajer:



pawel21_5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr lip 18, 2007 14:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: pawel21_5 » ndz maja 16, 2010 10:01

To i tak chyba coś tanio zakupiłeś jak nowa. W sklepie to kupowałes? Nie zawsze mi sie tak dzieje, ale teraz przy skretach na skrzyzowaniach coraz cześciej, praktycznie zawsze



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » ndz maja 16, 2010 14:52

A ciśnienie w oponach sprawdzałeś?



pawel21_5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr lip 18, 2007 14:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: pawel21_5 » ndz maja 16, 2010 16:45

Ciśnienie w oponach mam dobre kolego, tylko nie wiem czy może lożysko sie czasem nie rozsypuje i przez to tak sie dzieje? Jak myslicie?



Awatar użytkownika
Andrzej32
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
Kontakt:

Post autor: Andrzej32 » ndz maja 16, 2010 18:06

Maglownica też może być winna. Ja tak mam.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684

stefan1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 22:36
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: stefan1982 » ndz maja 16, 2010 22:24

kupowałem kolego w sklepie.U mnie objawy też były takie że na postoju nie mozna było ukrecic kierownicom puzniej zaczło ją blokować i wywalać olej przez wlew a na koniec rozsypało się łozysko i pompa się rozciekla.Byłem na szrocie i tam wołali 170 z urzywke więc doszedłem do wniosku że lepiej kupic nówke przynajmniej pewne i na gwarancji. :bajer:



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz maja 16, 2010 22:54

Pasek bym wymienił lub podciągnął ile sie da


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kordzio
Grupa Podlasie
Grupa Podlasie
Posty: 612
Rejestracja: śr gru 30, 2009 21:14
Lokalizacja: BS

Post autor: kordzio » wt maja 25, 2010 20:24

witam, u mnie w TD 1V w czasie jazdy jest wszystko dobrze tylko na postoju kręci się trochę ciężej i jakieś dziwne dźwięki dochodzą z okolic kół... co to może być???? :( :( :(



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » wt maja 25, 2010 20:51

u mnie podczas jazdy ok i kiedy silnik zimny tez ok ale jak juz sie rozgrzeje to na postoju chyba w jelczu sie lzej kreci, kiedy przygazuje na postoju to wtedy kreci sie duzo lzej prawie idealnie wiec to pompa czy moze tez pasek sie slizgac na kole pasowym?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr maja 26, 2010 00:20

Wspomaganie jest słabsze:
- niewłaściwy, lub skrajnie zużyty olej
- nieszczelene przewody
Pompa wyje wspomaganie jest słabsze
- brak płynu w zbiorniku
- pompa jest zużyta
- niewłaściwy olej
Pasek piszczy, wspomaganie się haczy
- zbyt luźny lub zużyty pasek
- zużyte koło pasowe
- zatarte łożysko w pompie
Wspomaganie się zacina (przestaje działać, stawia opór, działa w jedną stronę, w skrajnych przypadkach kierownica sama skręca), pompa wyje.
- rozwalony rozdzielacz na maglownicy

I to tyle co wiem, mam nadzieję, że to komuś pomoże.
Ostatnio zmieniony śr maja 26, 2010 00:22 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Post autor: kret077744 » śr maja 26, 2010 15:28

t0mal pisze:Wspomaganie jest słabsze:
- niewłaściwy, lub skrajnie zużyty olej
- nieszczelene przewody
Pompa wyje wspomaganie jest słabsze
- brak płynu w zbiorniku
- pompa jest zużyta
- niewłaściwy olej
Pasek piszczy, wspomaganie się haczy
- zbyt luźny lub zużyty pasek
- zużyte koło pasowe
- zatarte łożysko w pompie
Wspomaganie się zacina (przestaje działać, stawia opór, działa w jedną stronę, w skrajnych przypadkach kierownica sama skręca), pompa wyje.
- rozwalony rozdzielacz na maglownicy
to jeszcze poprosimy fotoporade do każdej usterki jak usunąć :jezor: :bigok: hehe

Wcześniej jeździłem na FEBI to po miesiacu wszedzie zrobił mi sie osad jakby "glon" że nawet nie widać było ile płynu w zbiorniczku jest, istne bagno, cieżko sie kręciło, pompa jęczała dość mocno na skrajnych położeniach i przygasało silnik, rozebrałem wszystko, wypłukałem i zalałem czerwonym ATFem i jakby odzyło wspomaganie, cichutkie, nie dusi silnika, nie slychać żeby pompa sie męczyła. Mimo że wszyscy febi polecają, to ja go nie polecam, z początku miałem z białej butelki, potem wlałem zieloną, było to samo mimo, że to syntetyczny olej. Gdzieś na forum znalałem pare tematów o olejach do wspomagania, warto poczytać ;) i powiem jeszcze że miałem zielony korek co by sugerowało ze zielony trza wlać, nic mylnego, na atfie czerwonym moja wspoma lepiej buja kółkami.
Bratu z kolei wyła, łożysko padło, choć wspoma chodziła do końca, jednak ubytek oleju był zbyt duży i trza było ją rozebrać.
Kiedyś był golf ii do sprzedania i gość pisał że miał coś pomodzone w pompie (coś z kanalikami) że chodziła kupe lżej, lecz bardziej "wyła". Może ktoś coś o tym wie ?
Mam jedną na graty i bym z niej pożytek zrobił :D
Ostatnio zmieniony śr maja 26, 2010 15:31 przez kret077744, łącznie zmieniany 3 razy.


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr maja 26, 2010 22:08

Zielony płyn febi to minerał :)
kret077744 pisze:Wcześniej jeździłem na FEBI to po miesiacu wszedzie zrobił mi sie osad jakby "glon"
Ja u siebie dwa razy zmieniałem płyn, za drugim razem porządnie, i jest przezroczysty.
A zrobiłem to tak:
Odkręciłem węża od pompy i zlałem co tam było, następnie kiera od oporu do oporu i sprężarką w zbiorniczek dmuchając pozbyłem się resztek płynu. Następnie zalałem świerzy, znowu pokręciłem kierownicą, dolałem, odpaliłem, pokręciłem od oporu do oporu i to by było na tyle :bigok:



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Post autor: kret077744 » ndz maja 30, 2010 16:55

ja przy okazji jak miałem wszystko wyjęte na stole to ropą wszystko przepłukałem zanim atf zalałem ;) jesli płyn sie zmienia to tak jak mówisz kręcić do oporu to wypluje prawie wszystko.


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 78 gości