świece żarowe > szybko padły > chcę się upewnic

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

świece żarowe > szybko padły > chcę się upewnic

Post autor: raptorr » czw kwie 13, 2006 09:30

Hey

Dzisiaj z wielkim szokiem stwierdziłem że WSZYSTKIE CZTERY, prawie nowiutkie świece Boscha mi padły... no cholera jasna wymieniłem komplet w styczniu. Myślę sobie co się dzieje? Nagle nie mogę odpalić auta rano i tu taki zonk. Co sprawdzic przed zalozeniem nowych? Co moglo spowodowac tak szybkie przepalenie starych swiec??? Nie chce zeby mi nowe nie zginely w rownie dziwnych okolicznosciach...



sztux
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn sty 30, 2006 11:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sztux » czw kwie 13, 2006 10:00

Jak sprawdziles ze sa spalone? Ja odkrecalem ta listwe ktora laczy wszystkie swiece a potem kabelkiem od akumulatora pokolei dotykasz i jak iszkrzy ta jest dobra a jak nie to spalona.To lepszy sposob od wykrecania swiec. Wiesz moze Ci te swiece za dlugo grzaly? Za pozno je rozlaczalo. To moze byc powod.



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » czw kwie 13, 2006 10:06

Może miałeś świece Bosch podróby załuż BERU. Mi co jakiś czas paliły się pojedyncze świece do momentu gdy zmieniłem wszystkie na Beru na razie od 2,5 miesiąca jest OK odpukać w niemalowane



zbycho_s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 11:49
Lokalizacja: Olsztyn

Re: świece żarowe > szybko padły > chcę się upewnic

Post autor: zbycho_s » czw kwie 13, 2006 10:34

raptorr pisze:Hey

Dzisiaj z wielkim szokiem stwierdziłem że WSZYSTKIE CZTERY, prawie nowiutkie świece Boscha mi padły... no cholera jasna wymieniłem komplet w styczniu. Myślę sobie co się dzieje? Nagle nie mogę odpalić auta rano i tu taki zonk. Co sprawdzic przed zalozeniem nowych? Co moglo spowodowac tak szybkie przepalenie starych swiec??? Nie chce zeby mi nowe nie zginely w rownie dziwnych okolicznosciach...


Jeżeli masz objaw (problem) z porannym odpaleniem, a nie odkręcałeś świec aby je sprawdzić to sprawdź bezpiecznik od świec, może być spalony oraz zobacz czy Ci przypadkiem ta listwa zasilania świec nie ma gdzieś przetartej (stopionej) izolacji. Ona może dotykać do bloku siknika i zwarcie gwarantowane. Ja też nie mogłem nagle pwnego poranka odpalić swego Golfa. Różni ludzie (pseudomechanicy) go oglądali i twierdzili, że już TRUP. Sam na spokojnie sprawdziłem i znalazłem przyczynę, było zwarcie i przepalało bezpiecznik.

Pozdrawiam :pub: :D



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » czw kwie 13, 2006 11:57

Jeśli są przepalone wszystkie świece na 100% to sprawdź przekaźnik świec żarowych bo być może padł i nie rozłącza grzania świec.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

Post autor: raptorr » czw kwie 13, 2006 13:59

hmmm świece sprawdzilem tak ze do tej listwy podlaczylem kabel i do plusa aku. Jesli chocby jedna bylaby sprawna to by iskrzylo a tu nic... Kontrolka gasnie, slychac cykniecie to chyba przekaznik dobry?

A co myslicie o swiecach febi?



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » czw kwie 13, 2006 14:03

raptorr pisze:Kontrolka gasnie, slychac cykniecie to chyba przekaznik dobry?
Niekoniecznie, u mnie np. kontrolka gaśnie i słychać cyknięcie, ale jeśli odpale silnik to przekaźnik rozłącza grzanie dopiero po 2,5 minuty, ale kontrolka gaśnie normalnie. Więc musisz sprawdzić to po uruchomieniu silnika, kiedy nastąpi rozłączenie...Jeśli jest uszkodzony i po uruchomieniu nie rozłączy wtedy jest po świecach...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw kwie 13, 2006 16:52

wez jakas zarowke 12V, dwa kable i podlacz jeden do masy, jeden do szyny zasilajacej, bedziesz widzial czy jest napiecie na swiecach i czy przekaznik wylacza. Czasem styki przekaznika moga byc zgrzane (zespawane), kotwica chodz i slychac 'cyk', ale napiecie nie jest wylaczane.

[ Dodano: 13 Kwi 2006 16:55 ]
kontrolka jest przed przekaznikiem, wiec gasnie nawet jak przekaznik jest zepsuty



raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

Post autor: raptorr » czw kwie 13, 2006 17:05

hmmm przekaźnik sprawdziłem podlaczajac rownolegle z szyna i masą woltomierz. Na wlaczonym silniku przekaznik odcina prąd po około 2min 50sec.
Stare świece miały male ukruszenia jak wyjalem. Mam nadzieje ze te nowe mi sie szybko nie uwala bo chyba nie ma nic gorszego niz ich wymiana :)



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw kwie 13, 2006 17:08

no to przekaznik ok



Awatar użytkownika
KuZi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw sty 12, 2006 22:41
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: KuZi » czw kwie 13, 2006 17:32

ja miałem w moim założone Beru - wytrzymały 3 miesiące. Teraz jak jest już ciepło odpalam auto po 1-2 sek aby nie nagrzały się maksymalnie.



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » czw kwie 13, 2006 20:40

raptorr pisze:Na wlaczonym silniku przekaznik odcina prąd po około 2min 50sec.
Przekaźnik do wymiany.. max powinien świece grzać 15-30 sekund po odpaleniu...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
BeBe_1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 12, 2006 16:54
Lokalizacja: Biała Podl.

Post autor: BeBe_1 » czw kwie 13, 2006 21:06

Długotrwały wtrysk paliwa na rozgrzane świece powoduje właśnie uszkodzenie w postaci wypalenia elementu grzejnego.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw kwie 13, 2006 21:33

Tez tak sie zastanawialem czy wina nie lezy poza swiecami - jak pisal o tych uszkodzonych miejscach na swiecach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości