lekki wyciek do intercooler'a

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wooooojtek85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 20:40
Lokalizacja: B-stok/Rybniki
Kontakt:

lekki wyciek do intercooler'a

Post autor: wooooojtek85 » ndz maja 16, 2010 12:19

Problem jak w temacie turbinka nieznacznie zaczyna sie pocić, ciśnienia doładowania w normie, samochod zachowuje dynamikę. Dymka z tyłu nawet przy ruszaniu z piskiem nie zostawiam. Przekopując forum natknąłem się na pewne ciekawe tematy dotyczace wycieków i teraz rodzi się pytanie. Jeżdzac na oleju Shell Diesel 10W40 czy przejście na 15W40 załatwiło by sprawę przecieków z turbo??

Moja fura :
VW golf III
1.9 tdi (AHU) 90KM
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 12:27 przez wooooojtek85, łącznie zmieniany 1 raz.


Wojciech

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » ndz maja 16, 2010 12:25

wooooojtek85 pisze:Shell Diesel 10W40 czy przejście na 15W40 załatwiło by sprawę przecieków z turbo??
wooooojtek85, wydaje mi sie że sam w to nie wierzysz! A piszesz! Wiec poczytaj o olejach jakie sie stosuje w silnikach diesla i przyczyny pocenia to najważniejsze!


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Post autor: KOSA1987 » ndz maja 16, 2010 12:32

jak jest to lekki wyciek to nie masz czym sie przejmowac, normalne jest to ze turbina popuszcza. przejdz na castrol 10w40



wooooojtek85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 20:40
Lokalizacja: B-stok/Rybniki
Kontakt:

Post autor: wooooojtek85 » ndz maja 16, 2010 12:35

Szczerze to na 10kkm turbinka puszcza jakieś 200ml oleju. Sam silnik nie ma sladów wycieku. Zaniepokoiło mnie to troszkę gdy zauważyłem plamke oleju na podłóżnicy koło lewego reflektora.


Wojciech

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz maja 16, 2010 12:38

O czym wy tu piszecie :blush:
Jest zaolejenie - to jest nieszczelność i tym się należy zająć, a nie gdybaniem na temat oleju.
Szczerze to na 10kkm turbinka puszcza jakieś 200ml oleju.
W IC się tyle zbiera?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

wooooojtek85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 20:40
Lokalizacja: B-stok/Rybniki
Kontakt:

Post autor: wooooojtek85 » ndz maja 16, 2010 12:41

Jak odkręce rurę od IC to olej sie nie wylewa ale skapuje. Reszta w przewodach zostaje.
A jeśli chodzi o nieszczelności to wiem że uszczelniacze na turbo powoli puszczają. A to nie jest tania sprawa, chciałbym jeszcze autem pojeżdzić a nie regenerować turbo. 1000zl piechota nie chodzi. :crazy:


Wojciech

KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Post autor: KOSA1987 » ndz maja 16, 2010 12:53

zamiast regenerować lepiej kupić używaną z chodzącego auta. przerabiałem takie tematy mam nawet jedną na zbyciu do regeneracji po samozapłonie :)



wooooojtek85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 20:40
Lokalizacja: B-stok/Rybniki
Kontakt:

Post autor: wooooojtek85 » ndz maja 16, 2010 18:01

wiem juz jak to jest z używkami :| każdy niby mówi ze turbo pochodzi z silnika z niskim przebiegiem (100kkm - 150kkm) a w rzeczywistości po zamontowaniu przez pewien czas jest ok a później cieknie jak tylko może. Jak zarobie troche $$ to zdecyduje się na nówkę. A teraz będe jeżdzić na takiej...


Wojciech

KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Post autor: KOSA1987 » ndz maja 16, 2010 18:10

nowa to nowa ale tez kosztuje. za regeneracją nie jestem jestem swiadkiem 3 przypadków po regeneracji, za 1 i 2 auto osłabło a za 3 auto dostało samozapłonu



wooooojtek85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 20:40
Lokalizacja: B-stok/Rybniki
Kontakt:

Post autor: wooooojtek85 » ndz maja 16, 2010 18:14

sprawa jest generalnie prosta, chociażby na alledrogo.pl można sprawdzić, w częsciach pełno jest turbinek "nowych" po regeneracji badz też używanych czystych z małym przebiegiem, jednak gdy zaczniemy przeglądać nowe turbiny z gwarancją na 2 lata to mamy tego 2,3 na całym portalu.


Wojciech

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » ndz maja 16, 2010 18:21

Jak wlejesz 15w40 to turbinkę wykończysz jeszcze szybciej :)a z regeneracją to jest tak, że na 10 zregenerowanych 3 dalej będą się sypać.



wooooojtek85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 20:40
Lokalizacja: B-stok/Rybniki
Kontakt:

Post autor: wooooojtek85 » ndz maja 16, 2010 18:26

Ja mam "szczęscie" do tych regeneracji, w moim poprzednim aucie miałem regenerowaną turbinkę wstawioną i trzeźwe myślenie uratowało mi życie bo silnik zdusiłem na 5tce (rozbiegł mi się). Przez te kłopoty z turbo chyba zrezygnuje z silników doładowanych na rzecz jakiegoś benzyniaka z gazem. Dieselek fajny 90KM a jest czym jechać ale koszty utrzymania powoli mnie wykańczają :( :(


Wojciech

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » ndz maja 16, 2010 18:33

Nie załamuj się :) ja kupiłem takiego "wychuchanego", że kapitalkę silnika musiałem robić:) i dalej będę jeździł dieslami. No chyba, że zrobią już takiego bez tego charakterystycznego klekotu. Ten dźwięk jest hipnotyzujący...



wooooojtek85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 20:40
Lokalizacja: B-stok/Rybniki
Kontakt:

Post autor: wooooojtek85 » ndz maja 16, 2010 18:39

Oj wiem co to diesel power :bigok: to sie czuje, to juz mój drugi dieselek i druga wtopa :(:(
Mój zapasowy samochód tico mimo że ma nalatane 324 000 km ni grama oleju nie bierze i dalej zamykam zegary na (155km/h). Golf też był wychuchany i teraz t o chuchanie wyłazi, blacharką się juz zajełem, ale problemy zaczynają się ze stroną mechaniczną konkretnie turbo.


Wojciech

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 155 gości