Kąt wtrysku - 0 - brak odczytów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Kąt wtrysku - 0 - brak odczytów

Post autor: barbiq » sob maja 15, 2010 18:24

Witam Koledzy!
Mam problem z ustawieniem kąta, otóż w BS w ogóle nie widzi wartości! bujam pompą w jedną i drugą stronę, a tam cały czas zero!
Co z tym zrobić? Skąd komputer bierze tę wartość? Może jakiś czujnik? Oby tylko nie nastawnik..
Proszę o jakąś wskazówkę.
Dzięki z góry :)

Zapomniałem dodać, że w meas block > 000 > "02" pokazuje okolice 50!
Ostatnio zmieniony sob maja 15, 2010 18:39 przez barbiq, łącznie zmieniany 1 raz.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » sob maja 15, 2010 19:26

A nie ma przypadkiem błędu wtrysku sterującego? Bo bez poprawnie działającego wtrysku sterującego ECU nie ma żadnej wiedzy o rzeczywistym kącie wtrysku...
Ostatnio zmieniony sob maja 15, 2010 19:26 przez tjwasiak, łącznie zmieniany 1 raz.



barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » sob maja 15, 2010 19:42

No właśnie nie ma żadnego błędu! To jest najgorsze, że nie wiem czego się złapać:(
Powietrze z paliwem też nie idzie.
Pierwszy raz się z takim czymś spotkałem!



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » sob maja 15, 2010 20:37

sprawdź ustawienie rozrządu - wszystko wskazuje na to że masz przestawiony rozrząd o jeden ząbek (na pompie)



barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » sob maja 15, 2010 21:21

Też tak myślałem ale przed przerzucaniem paska chciałem rozważyć inne możliwości :)
Jeśli to będzie pasek to, popraw jeśli się mylę, koło pompy muszę obrócić do przodu...względem paska oczywiście:)



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob maja 15, 2010 22:14

barbiq pisze:Jeśli to będzie pasek to, popraw jeśli się mylę, koło pompy muszę obrócić do przodu...względem paska oczywiście:)
Tego nie wiadomo.Ustawiasz 0 na kole zamachowym i próbujesz włożyć blokadę w wałek rozrządu i w koło pompy wtryskowej .Jak wejdą to rozrząd w porzadku .Jak nie to luzujesz co trzeba i robisz tak aby weszły blokady.Jak masz kąt wtrysku poza zakresem też nie zobaczysz
Ostatnio zmieniony sob maja 15, 2010 22:18 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » ndz maja 16, 2010 01:04

Nie będę czekał do poniedziałku bo mnie ciekawość zeżre...jutro to sprawdzę....najwyżej sąsiedzi mnie zlinczują....hehe



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz maja 16, 2010 01:46

Temperatura paliwa jaka jest??????
Wykres skacze? A może stoi zupełnie w miejscu.
Rozrząd jeszcze raz na znaki włącznie z obowiązkowym zbiciem koła pływającego wałka rozrządu przed napięciem rolki>>> po napięciu dokręcenie tego koła.

Jeżeli padł czujnik temperatury paliwa będzie tylko potrafił naliczyć jakiś stały punkt > wartości temperatury gr. 007 będą skakać co chwilę o 2 stopnie > naliczenie właściwego kąta stanie się niemożliwe > jeżeli ktoś wcześniej skasował błąd to może go nie być i będzie on powracał tylko w szczególnej sytuacji > może na taką akurat nie trafiłeś.
Pomiar temperatury paliwa > z rana oraz na gorącym silniku > napisz co Ci wyszło.



KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Post autor: KOSA1987 » ndz maja 16, 2010 12:48

ustaw rożrząd na znaki, zobacz czy koło na wałkusię nie obrusiło (pływające bez klina) sprawdz wsrysk sterujący (wkręca się powyżej 2500obr?)



barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » ndz maja 16, 2010 18:51

Temperatura paliwa jaka jest??????
Wykres skacze? A może stoi zupełnie w miejscu.
Temperatura była okej, a wykresu nie było wcale ( poniżej zakresu :/
Witam.
Problem częściowo rozwiązany :) przerzuciło pasek na pompie albo "fachowa" wymiana paska przez poprzedniego właściciela na znaki korektorem!!
Ustawiłem pasek ale niestety nie udało mi się zbić koła z wałka rozrządu :( a nie mam ściągacza :crazy:
wartości w vagu się pojawiły ale teraz min to 120. Na bank przesunąłem pasek o jeden ząbek, zimny zapalił od strzała! Zastanawia mnie czy przyczyną tego może być jeszcze nieruszone koło na wałku??



KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Post autor: KOSA1987 » ndz maja 16, 2010 21:33

koła nie musisz ściągać. ustaw wał na znak masz w skrzyni otwór uwtaw tam na 0 sciagnij dekiel od zaworów po prawej stronie wałka masz nacięcie zobacz czy jest równoległe do korpusu silnika



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz maja 16, 2010 21:49

KOSA1987 pisze:koła nie musisz ściągać
Nie będę kolejny raz opisywał dokładnej synchronizacji rozrządu > koło musi zbijać po każdym rozpięciu rolki > w obudowie rozrządu jest otworek > luzujemy śrubę i punktakiem przez otworek zbijamy koło.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3946033#3946033 >praktycznie identyczny sposób ustawiania jak w tym temacie.



barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » ndz maja 16, 2010 22:50

KOSA1987 aby dobrze ustawić rozrząd muszę zluzować i delikatnie zbić koło, nie znam innej metody prawidłową wymianę paska...
luzujemy śrubę i punktakiem przez otworek zbijamy koło.
fleshu masz całkowitą rację ale niestety koło jest tak osadzone, że boję się żeby go nie uszkodzić :(
może jutro uda mi się załatwić ściągacz i pójdzie :)

Nie dają mi jednak spokoju te wielkie wartości w BS jak chcę ustawić kąt! A przepływka jakby była walnięta to też tak będzie? może jutro założę drugą bo ta mi dzisiaj zaczęła błędy wywalać!



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn maja 17, 2010 00:01

Skok na pompie o 0,5 mm to duże przesunięcie dla wykresu tditiming > więc jeżeli chcesz żeby ci nie brakło regulacji > to pompę tak samo ustaw na środek pola regulacyjnego > dobrze dopasuj blokady.
Gorszy problem jest ze zluzowaniem śruby na kole wałka > a następnie wystarczy jedno puknięcie przez ten otworek. Koło nie ma klina i siedzi na stożku > więc każde drgnięcie metalu siłą poprzeczną zdejmie wciśnięte koło.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości