Problem z kontrolką świec na liczniku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

DamiGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 17:59
Lokalizacja: Kraków

Problem z kontrolką świec na liczniku

Post autor: DamiGTI » pt maja 14, 2010 23:29

Witam !

Zauważyłem że w moim Golfiku III 1.9 TDi 1Z od pewnego czasu kontrolka grzania świec gaśnie szybciej niż powinna . Wcześniej z tego co mi się wydaje było tak że gasła wraz z kontrolka oleju i chyba ładowania a teraz - po przekręceniu kluczyka gaśnie niemal po sekundzie ... Nastaje pytanie :
- czy świece uległy zniszczeniu i wypadałoby je wymienić ,
- czy któryś z czujników w komputerze nawala ,
- czy też to problem od strony licznika że dzieje się tak a nie inaczej

Bardzo proszę o pomoc i ewentualne sugestie co do problemu związanego z tymi świecami ... Pozdrawiam Damian
Ostatnio zmieniony pt maja 14, 2010 23:31 przez DamiGTI, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt maja 14, 2010 23:35

nie jestem pewien ale to raczej ocieplenie ma wpływ. po prostu temp. cieczy jest wyższa i czujnik daje sygnal o potrzebie krótszego grzania świec...

[ Dodano: Pią Maj 14, 2010 23:35 ]
poza tym w tdi świece grzeją już chyba po otwarciu drzwi...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

DamiGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 17:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DamiGTI » pt maja 14, 2010 23:37

A czyli wzrost temperatury otoczenia ma wpływ na czas grzania świecy żarowej w silniku ...

Hmm... O tym to nie wiedziałem - dziękuję za dodatkowe info :)
Ostatnio zmieniony pt maja 14, 2010 23:38 przez DamiGTI, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt maja 14, 2010 23:41

U dziewczyny w octavii 110KM gaśnie po sekundzie... tzn. teraz ...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

DamiGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 17:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DamiGTI » pt maja 14, 2010 23:44

OK to gra ... Już martwiłem się że jest coś nie tak a każdy szczegół się teraz liczy choćby ten najdrobniejszy bo Golfina już niebawem przejdzie metarmofozę lecz najpierw musi poczekać na napływ gotówki. Poczynając od modyfikacji mechanicznych silnika ( 1Z ) a skończywszy na lakierze ...

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź :)



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » pt maja 14, 2010 23:52

DamiGTI pisze:A czyli wzrost temperatury otoczenia ma wpływ na czas grzania świecy żarowej w silniku ...

Hmm... O tym to nie wiedziałem - dziękuję za dodatkowe info :)
jak na dworze masz - 10, to plyn na zimnym silniku ma -10
jak na dworze masz +15, to plyn na zimnym silniku ma +15

przekaznik/sterownik grzeje swiece biorac pod uwage sygnal z czujnika temp. plynu, im cieplejszy plyn, tym krocej swiece sie grzeja :bigok: a na cieplym siwec wogole nie trzeba grzac :bigok: :bigok:
w wiekszosci aut :P



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości