wymienić silnik?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
wymienić silnik?
Witam serdecznie. Mój problem jest dość złożony z wielu problemów tu wymienianych.
W moim mk3 jest sporo rzeczy które mi nie grają... zacznę od najgorszych:
1. Podejrzewam, że poprzedniemu właścicielowi (mechanikowi) pękł w czasie jazdy pękł pasek rozrządu bo mam odbite tłoki to raz, a dwa wał jest krzywy bo mi biją koła, które nie raz wymieniałem, aż doszedłem do samego wału a tam szok przeryta końcówka i na oko widać że krzywy...
2. na zimnym silniku nie pracuje dobrze, dopiero jak się rozgrzeje to nie ma problemu i chodzi w miarę dobrze i ciszej.
3. zapalam na "ssaniu" nawet latem i oczywiście dymi na niebiesko i czarno jak docisnę gazu
4. wspomaganie ostatnio zaczyna szwankować na jałowym przekręcam kierownicą to mi haczy.
Ogólnie mocy jest bardzo mało w sytuacjach awaryjnych bywa to niebezpieczne.
Chyba miałem pecha jeśli chodzi o kupno auta bo bardzo lubię golfy i od kiedy go kupiłem zaczynam wszystko wymieniać bo do wymiany się nadawało.
No więc sporo zaniedbań z mojej strony jeśli chodzi o silnik niestety, nie wszystko byłem w stanie wymienić od razu, wiadomo. Akurat jest do wymiany olej i filtry wszystkie...
I tu moje pytanie... czy lepiej zrobić generalny remont silnika z wymianą wału, z przewodami filtrami nastawianiem wtrysku zaworów zapłonu itp.? czy w takim stanie opłaci się bardziej zainwestować w nowy silnik czy tylko blok?
Nie wiem czy wszystko napisałem jak trzeba ale mam nadzieję, że da się cokolwiek z tego wysnuć
mam dylemat a koszty będą spore... z góry dzięki za pomoc.
W moim mk3 jest sporo rzeczy które mi nie grają... zacznę od najgorszych:
1. Podejrzewam, że poprzedniemu właścicielowi (mechanikowi) pękł w czasie jazdy pękł pasek rozrządu bo mam odbite tłoki to raz, a dwa wał jest krzywy bo mi biją koła, które nie raz wymieniałem, aż doszedłem do samego wału a tam szok przeryta końcówka i na oko widać że krzywy...
2. na zimnym silniku nie pracuje dobrze, dopiero jak się rozgrzeje to nie ma problemu i chodzi w miarę dobrze i ciszej.
3. zapalam na "ssaniu" nawet latem i oczywiście dymi na niebiesko i czarno jak docisnę gazu
4. wspomaganie ostatnio zaczyna szwankować na jałowym przekręcam kierownicą to mi haczy.
Ogólnie mocy jest bardzo mało w sytuacjach awaryjnych bywa to niebezpieczne.
Chyba miałem pecha jeśli chodzi o kupno auta bo bardzo lubię golfy i od kiedy go kupiłem zaczynam wszystko wymieniać bo do wymiany się nadawało.
No więc sporo zaniedbań z mojej strony jeśli chodzi o silnik niestety, nie wszystko byłem w stanie wymienić od razu, wiadomo. Akurat jest do wymiany olej i filtry wszystkie...
I tu moje pytanie... czy lepiej zrobić generalny remont silnika z wymianą wału, z przewodami filtrami nastawianiem wtrysku zaworów zapłonu itp.? czy w takim stanie opłaci się bardziej zainwestować w nowy silnik czy tylko blok?
Nie wiem czy wszystko napisałem jak trzeba ale mam nadzieję, że da się cokolwiek z tego wysnuć
mam dylemat a koszty będą spore... z góry dzięki za pomoc.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
amaris, zalezy w jakim stanie blacha jest, bo jak tez juz kiepska to "nowy silnik" i pojezdzisz jeszcze, a jak blacha jest ok i zamierzasz autem dlugo jezdzic to remont silnika, wyjdzie duzo drozej niz swap ale masz pewnosc ze sa nowe czescie itp
[ Dodano: 14 Maj 2010 20:37 ]
pasek wymieniales od pompy?
[ Dodano: 14 Maj 2010 20:37 ]
haczy czy buczy?amaris pisze:4. wspomaganie ostatnio zaczyna szwankować na jałowym przekręcam kierownicą to mi haczy.
pasek wymieniales od pompy?
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
ze wspomaganiem nic nie robiłem pasek miałem dobry już raz pękł jak pompa wody poszła i odkryłem jak końcówka od wału wygląda... ale teraz to wszystko dalej mocno się trzęsie i mogło się wyrobić. Haczy mi. Jak odbijam w prawo kierownicę to ciągnie na lewo ale tego nie ma jak jest sucho i silnik jest rozgrzany. Więc pasek tak myślę tylko że pompę wody wymieniałem w marcu i wszystkie paski były nowe.
Co do swapu... właśnie w tym problem że jak wymienię wszystko w tym akurat będę wiedział że nowe. a jak spróbuje wymienić cały osprzęt jak się kompletnie na tym nie znam to mi mogą wcisnąć jeszcze gorszy niż mam i znowu zacznie się wymiana wszystkiego.
Chcę nim pojeździć jeszcze bo za dużo w niego włożyłem blachy mam zdrowe na progach lekko od soli ale zgnitego nie ma nic... tylko ten nieszczęsny silnik i auto prawie jak nowe.
Może jak wymienić to na mocniejszy i żeby się nie w pakować jeszcze bardziej... bo finansowo kiepsko. Sam nie wiem
Co do swapu... właśnie w tym problem że jak wymienię wszystko w tym akurat będę wiedział że nowe. a jak spróbuje wymienić cały osprzęt jak się kompletnie na tym nie znam to mi mogą wcisnąć jeszcze gorszy niż mam i znowu zacznie się wymiana wszystkiego.
Chcę nim pojeździć jeszcze bo za dużo w niego włożyłem blachy mam zdrowe na progach lekko od soli ale zgnitego nie ma nic... tylko ten nieszczęsny silnik i auto prawie jak nowe.
Może jak wymienić to na mocniejszy i żeby się nie w pakować jeszcze bardziej... bo finansowo kiepsko. Sam nie wiem
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
amaris pisze:Może jak wymienić to na mocniejszy
to mzoe wyjsc tyle co remont. bo nie tylko silnik by pasowalo wyminic, ale tez ECU, hamulce mocniejsze, moze byc tak ze przerobic bedzie trzeba cos w komorze itp itd po drodze wyjdzieamaris pisze:się kompletnie na tym nie znam
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
mi się wydaje że teraz ma trochę za mało mocy... może przez te wady nie wiem... dlatego myślałem o mocniejszym. Hamulce wymieniłem. Albo wyremontować albo dokupić taki sam identyczny żeby nic głębiej nie zmieniać w ECU. Tylko jak to wykalkulować wszystko która opcja będzie bezpieczna i nie uderzy tak po kieszeni, bo nie zależy mi na super mocy ale by miał jakiś zapas w razie czego bo teraz to nie jest sympatycznie.
Dzięki za odp
Dzięki za odp
Niestety ja się nie znam na oznaczeniach silników czy to AAZ czy AFN czy ten M-TD. Jaki mam teraz i ile ma mocy tego nie wiem nie sprawdzałem i nie chcę za dużo kombinować i czegoś tam "dorabiać" bo nie stać mnie na to teraz. Byle by pracował "normalnie" a czy to będzie ten sam czy inny to już inna bajka żeby się nie narażać na większe koszta bo i tak będą duże jak widzę
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
A jak Ty tam chcesz coś zmieniać jak go wogóle nie masz W twoim 1,9 td nie ma żadnego kompa ,no chyba że od ABS-u.Najlepsze rozwiązanie w twoim przypadku to zakupić silnik TDI 1Z lub AHU (są w zasadzie identyczne )i zrobić go na mechanicznej pompie czyli mTDI .Wbrew temu co pisze IRAS AAZ, da sie go ożywić żeby w miarę jeżdził .Potrzeba tylko pompę z LDA i trochę regulacji .Ale torpeda to to nie będzieamaris pisze:Albo wyremontować albo dokupić taki sam identyczny żeby nic głębiej nie zmieniać w ECU
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości