Wyrzucenie tymczasowe turbosprężarki z 1.9 TDi 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

aron20000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 08:03
Lokalizacja: Białystok

Wyrzucenie tymczasowe turbosprężarki z 1.9 TDi 1Z

Post autor: aron20000 » wt maja 11, 2010 23:45

Wiem, że pomysł trochę dziwny, ale mimo wszystko chciałbym spróbować. Padła mi turbina w 1.9TDi 1Z. Chciałbym spróbować wszystko poskładać bez turba, zrobić 1.9D z intercoolerem:) Jak oszukać czujniki ciśnienia doładowania na przewodach do intercoolera. Co z N75? A może nie trzeba nic ruszać i kombinować i nie będzie wyrzucać błędów. Czy raczej powinienem spodziewać się ciągłego wyrzucania błędów w ECU i migania kontrolki swiec? Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Nowal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 22:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Nowal » wt maja 11, 2010 23:55

przeciez to nawet nie bezdie przyspieszac, bo z 1z nie tak latwo zrobic 1Y bo skrzynia ma calkiem inne przelozenia.



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » śr maja 12, 2010 00:12

podłącz mu pod map sensor balonik nadmuchany :D - dmuchnij 0.9 bara i po sprawie ... :helm:



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » śr maja 12, 2010 03:55

Nie żebym radził zastosować takie rozwiązanie, ale przy starszych 8 bitowych ECU nic nadzwyczajnego się nie wydarzy. Auto będzie jechało (bardziej się toczyło) - ważne tylko by przepływomierz był wpięty w układ. Po prostu dawka będzie ograniczona dramatycznie, podejrzewam że będzie to jechało gorzej od seryjnego SDI/1.9D.



aron20000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 08:03
Lokalizacja: Białystok

Post autor: aron20000 » śr maja 12, 2010 23:08

Więc raczej nie opłaci się kombinować z połączeniem wydechu. Chyba za dużo kombinacji, ze strony elektronicznej trzeba by było przy tym wykonać. Więc będę szukał turbiny. Myślałem może że ktoś próbował coś takiego zrobić i podzieliłby się doświadczeniem. Pozdrawiam wszystkich.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » śr maja 12, 2010 23:37

Na wydechu to chyba dużo problemów nie będzie... Więcej to chyba z dolotem.
Bo elektronicznie to nie za bardzo widzę jakiekolwiek problemy - byle wężyk idący do MAP sensora (w komputerze) wpiąć i nie pominąć przepływomierza.

Mimo wszystko jest to rozwiązanie bezsensowne bo to po prostu nie będzie jeździć, a jedynie się toczyć stwarzając zagrożenie na drodze (przełożenia skrzyni biegów są nieadekwatne do parametrów silnika).



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw maja 13, 2010 00:05

załóż turbine od mk2;)


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » pt maja 14, 2010 09:41

aron20000, załóż T2 jak nie możesz dorwać w dobrych pieniążkach od TDI
ja teraz jeżdżę i powem że jak na tak małe WG to naprawdę ładnie ciągnie.
z doświadczeń powiem że nie warto dmuchać więcej niż 1.5bar.
bo to jest kres możliwości tej turbiny na silniku 1.9.
można też założyć T3 ale jest leniwa za to nie do zamordowania i jak dmuchnie to nie ma zmiłuj.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 86 gości