Pytanko o czujnik temperatury w AUDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Pytanko o czujnik temperatury w AUDI
Cześć
Czy ktoś orientuje się w temacie, czy w AUDI 80 B4 - 1.9 TDI 1Z rok 1994, czujnik temperatury zamontowany na wyjściu z głowicy przy ścianie grodziowej kabiny, służy tylko dla wskaźnika temperatury, czy też wspólnie do ECU? Jest jeszcze jeden, na wyjściu z głowicy do chłodnicy - gruby wąż górny. Ogólnie wskazówka temperatury dochodzi bardzo oporowo do max 60 stopni. Nie mam obecnie przejściówki z OBDII na OBDI aby wszystko posprawdzać. Gdy na wskaźniku jest 60 stopni, dolny wąż od obudowy termostatu do chłodnicy oraz górny od głowicy do chłodnicy są zimne, czyli termostat raczej trzyma.
Czujnik jest inny niż większość w VW/AUDI, kostka okrągła 3 PIN i do tego wyrąbiście drogi -prawie 80 zł. Jeśli on odpowiada tylko za błędne wskazanie temperatury, nie ma problemu. Gorzej jeśli sygnał z niego idzie także do ECU...?
Temat jest intrygujący, mam nadzieję, że czujnik stanowi przyczynę niepokojącego zjawiska. Mianowicie podczas przyspieszania, ostrzejszego lub podczas jazdy przy prędkości około 90-95 km przy próbie przyśpieszenia do 100-110, następują gwałtowne szarpnięcia silnika. Efekt dosłownie jakby ktoś na 0,5 s odcinał całkowicie dopływ paliwa i nagle go włączał. Czasem szarpnie 1 raz a czasem 2-3 razy z rzędu, tak 3-4 razy w ciągu 2s - bardzo nieprzyjemne odczucie.Szarpie przy tym aż samochodem i boję się, że w końcu pasek nie wytrzyma albo przeskoczy. Pewnie po logach wyjdzie coś ciekawszego ale na razie czekamy na kabelek.
Czy ktoś orientuje się w temacie, czy w AUDI 80 B4 - 1.9 TDI 1Z rok 1994, czujnik temperatury zamontowany na wyjściu z głowicy przy ścianie grodziowej kabiny, służy tylko dla wskaźnika temperatury, czy też wspólnie do ECU? Jest jeszcze jeden, na wyjściu z głowicy do chłodnicy - gruby wąż górny. Ogólnie wskazówka temperatury dochodzi bardzo oporowo do max 60 stopni. Nie mam obecnie przejściówki z OBDII na OBDI aby wszystko posprawdzać. Gdy na wskaźniku jest 60 stopni, dolny wąż od obudowy termostatu do chłodnicy oraz górny od głowicy do chłodnicy są zimne, czyli termostat raczej trzyma.
Czujnik jest inny niż większość w VW/AUDI, kostka okrągła 3 PIN i do tego wyrąbiście drogi -prawie 80 zł. Jeśli on odpowiada tylko za błędne wskazanie temperatury, nie ma problemu. Gorzej jeśli sygnał z niego idzie także do ECU...?
Temat jest intrygujący, mam nadzieję, że czujnik stanowi przyczynę niepokojącego zjawiska. Mianowicie podczas przyspieszania, ostrzejszego lub podczas jazdy przy prędkości około 90-95 km przy próbie przyśpieszenia do 100-110, następują gwałtowne szarpnięcia silnika. Efekt dosłownie jakby ktoś na 0,5 s odcinał całkowicie dopływ paliwa i nagle go włączał. Czasem szarpnie 1 raz a czasem 2-3 razy z rzędu, tak 3-4 razy w ciągu 2s - bardzo nieprzyjemne odczucie.Szarpie przy tym aż samochodem i boję się, że w końcu pasek nie wytrzyma albo przeskoczy. Pewnie po logach wyjdzie coś ciekawszego ale na razie czekamy na kabelek.
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 17:43 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 3 razy.
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
- bieniek1984
- Gadatliwa bestia
- Posty: 959
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
- Lokalizacja: elblag
- Kontakt:
Ogólnie możesz zmienić na termostat whelera z tego co pamiętam to polecają je na A80k. Zrób logi będzie wiadomo. Wydaje mi sie ze żeby czujnik dawał sugnał też do ECU miusi być 4 pinowy. Sprawdz spirometrem temp w zbiorniczku. bez VAGa ani rusz :/
jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
No i ciekawostka, wczoraj dostałem przejściówkę. Uruchomiłem silnik, chodził sobie na wolnych obrotach i tak po 10s nagle szarpnął sobie raz ale konkretnie. Porobiłem kilka zrzutów ale nie wiem ,czy co to wyjaśni. Co do temperatury silnika, VAG pokazuje prawidłowo, silnik równo nagrzewa się. Przekłamuje jedynie wskaźnik w zegarach na (-). termostat sprawdzony, otwiera prawidłowo a mi najbardziej zależy na wyeliminowaniu tych szarpnięć. Dodam, że filtr paliwa nówka, wężyki paliwowe nowe, brak nawet najmniejszej ilości powietrza w przewodach. Przewody od Turbo są prawie suche, w środku jest tylko leciutka mgiełka olejowa na ściankach. Sztanga chodzi lekko, bez oporów. Nie podobają mi się korekcje..źle to chyba wygląda.














Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 17:37 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Wszystkie oprócz ostatniego faktycznie w trakcie nagrzewania ale ostatni z kanałami 1 i 4 już praktycznie na ciepłym. Co do czujnika temp wiem, że jest uszkodzony. A 2 pozostałe błędy? Dlaczego w kanale 4, jest wartość ATDC oraz BTDC ? Cz obie nie powinny być takie same?
Jakie logi porobić na ciepłym aby móc dowiedzieć się czegoś pewniejszego ?
Jakie logi porobić na ciepłym aby móc dowiedzieć się czegoś pewniejszego ?
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 18:36 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
Z tego co widzę masz dosyć mocno przyspieszony statyczny kąt wtrysku. To może być jedna z przyczyn dla których na wolnych obrotach kąt wtrysku jest wcześniejszy niż żąda ECU.
Co do pozostałych błędów - jeden wynika z problemów z ciśnieniem doładowania (tu kłania się dynamiczny log grupy 011 - tyle że na wysokim biegu, bo przy 8bitowym ECU na III biegu log niewiele jest wart). A drugi - no cóż, dopóki sterownik normalnie działa to żyj z nim.
Co do pozostałych błędów - jeden wynika z problemów z ciśnieniem doładowania (tu kłania się dynamiczny log grupy 011 - tyle że na wysokim biegu, bo przy 8bitowym ECU na III biegu log niewiele jest wart). A drugi - no cóż, dopóki sterownik normalnie działa to żyj z nim.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości