jak mocno napiac pasek rozrzadu w dieslu??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

vwlukasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt lis 10, 2009 19:16
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

jak mocno napiac pasek rozrzadu w dieslu??

Post autor: vwlukasz » pt kwie 30, 2010 22:09

martwi mnie jeden problem strasznie wytarty pasek od rolki napinajacej a jest nieco ponad 20tys zrobione od wymiany paska i zastanawia mnie fakt czy za mocno nie naciagnalem paska ? jak to powinno wygladac w dieslu ? w benzynie wiem ze powinien obrocic sie o 90stopni.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob maja 01, 2010 00:07

Obrazek

Obrazek


Pkt. nr 6 z pierwszej fotki > większość rolek ma punkty znacznikowe > napięcie rolki do pokrycia się tych punktów = właściwy naciąg paska.



vwlukasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt lis 10, 2009 19:16
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Post autor: vwlukasz » wt maja 11, 2010 20:15

no własnie dalej problem nie rozwiązany bo w mojej mk2 nei ma takich znakow na napinaczu ani na nowym napinaczu ;/ i nadal mam problem jak mocno naciagnac pasek ??



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt maja 11, 2010 20:36

W MK2 potrzebny jest specjalny przyrząd do badania naciągu paska. Ja napinam tak, żeby po dokręceniu roli i obróceniu parę razy wałem pasek pomiędzy pompą a wałkiem dał się przekręcić prawie o 90 stopni. Jak odpalisz i podskakuje pomiędzy wałkiem rozrządu a pompą to trzeba go jeszcze podciągnąć. Z kolei jak napniesz zbyt mocno to spodziewaj się w niedługim czasie luzu na wałku pompy i na wałku pośrednim.



vwlukasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt lis 10, 2009 19:16
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Post autor: vwlukasz » wt maja 11, 2010 21:15

no wlasnie wiem wiem ze potrzebny specjalny magiczny przyrzad ale kto taki posiada :bigok: a wlasnie nie wiedzialem czy ta teoria z obrotem paska o 90 stopni sprawdza sie tez w dieslu

[ Dodano: 11 Maj 2010 21:18 ]
teraz tak mysle to moze dlatego pojawił mi sie wyciek z uszczelniacza walka rozrzadu



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt maja 11, 2010 21:48

Mądra książka podaje,że jak nie posiada się owego przyrządu,to naciskając kciukiem między wałkiem a pompą pasek powinien dać się ugiąć 1cm :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

vwlukasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt lis 10, 2009 19:16
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Post autor: vwlukasz » wt maja 11, 2010 21:51

ooo podoba mi sie ta ksiazka czemu jej nie mam :grrr: bo wtych moich to takich przydatnych informacji nie podaja :(



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 12, 2010 01:11

Z tego rysunku, który podałem > oznaczone nr 7.
http://www.allegro.pl/item1026057161_te ... _asta.html



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr maja 12, 2010 11:48

fleshu pisze:Z tego rysunku, który podałem > oznaczone nr 7.
http://www.allegro.pl/ite...rzadu_asta.html
200zeta, drogi bajer :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw maja 13, 2010 02:08

munior pisze:drogi bajer
Praktycznie wszystkie te bajerki można zastąpić domowymi sposobami > kto nie wie jak ten płaci.
Przyznam rację > kupno takiego badziewnika daje tylko przyrost morali generała mechanika hehe.
Liczy się zapał a nie chęć.
Należy tyko pamiętać że każdorazowe rozpięcie rolki napinacza = powtórka instrukcji ustawiania rozrządu > ustawienie znaków, zbicie koła pływającego wałka itd.
Jeżeli ustawienie znaków będzie się zgadzało to i kąt dobrze siądzie > autko będzie paliło od strzała > czy lato czy zima.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 188 gości