Problem ze skrzynia biegow - skad taka roznica w dzialaniu?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kEye
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz lut 28, 2010 18:39
Lokalizacja: Byd i Gost

Problem ze skrzynia biegow - skad taka roznica w dzialaniu?

Post autor: kEye » ndz lut 28, 2010 19:11

Witam
W grudniu kupilem golfa iv variant '03 w wersji ocean, 1,9 tdi, 74 kw, 101ps, przejechane 130tys. Ogolnie jestem bardzo zadowolony, auto jest juz po wymianie kompletnego rozrzadu, wszystkich filtrow, oleju, oleju w skrzyni, napinacza alternatora, rury (kolanka) intercoolera - to ostatnie akurat z koniecznosci. Czeka mnie jeszcze wymiana łożyska oporowego, ale calosc chodzi bez problemu i wszelkich zarzutow.
Mam natomiast problem ze skrzynia. Staralem sie znalezc odpowiedz na forum, ale zlepek odpowiedzi w dziesiatkach tematow nie daje mi jasnego obrazu zo co moze chodzic.
Ostatnio wsiadlem do golfa kolegi w tej samej wersji silnikowej i zarowno na chodzie jak i na zimnym silniku skrzynia chodzi jakby to auto z 2002 swiezo wyjechalo z salonu - bez zadnego zaciecia, na zimnym i w czasie jazdy odczucie zmiany biegu jest takie samo - perfekcyjnie, nie za lekko za to miekko, bez luzow, biegi same wskakuja. Nie wiem jak to opisac, ale mysle ze wiecie jak powinna chodzic skrzynia golfa iv zwlaszcza z tych rocznikow.
U mnie na wylaczonym silniku nie ma problemu z wrzuceniem biegu, ale odnosze wrazenie, ze dzwignia przekladni chodzi za lekko, co zmienia sie po wlaczeniu silnika. Wtedy pojawia sie wczesniej wspomniane 'nie za lekko, ale miekko', rozumiem, ze olej wchodzi gdzie powinien, ale dochodza problemy ze zmiana biegow. Czesto musze poprawiac R, 1, 2, rzadziej 3 i 5 (nigdy nie ma problemu z dwoma biegami naraz - zawsze przycine sie tylko jeden). Za chwile wszystko przez chwile chodzi cudownie, a za chwile znowu - albo 1, albo 2, albo wsteczny. Moge na sile pchnac lewarek, ale przeciez to nie metoda. Tak jak wspomnialem - auto jest po wymianie oleju, co nic nie dalo. Ten model nie ma lacznikow, ktore mozna by wymienic - czytalem juz o tym na forum. Nie wiem jak z regulacja ciegien.
Chcialbym doprowadzic do dzialania skrzyni jak w gofie znajomego, gdzie na prawde roznica jest zadziwiajaca przy tym samym przebiegu auta. Czy wie ktos co moze odpowiadac za ta sytuacje?
Z gory dziekuje za odpowiedzi
Pozdrowienia



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz lut 28, 2010 19:35

Na początek to sprawdź czy poduszki trzymające skrzynie biegów nadal spełniają swoją rolę. Ten sam silnik ma kolega ale czy tę samą skrzynie biegów- wątpię aby jeden rodzaj montowali więc sprawdź tez to. Na skrzyni masz zamontowany taki profilowany element "konik" on wspomaga cię podczas zmiany biegów, sprawdź czy on nie ma luzów - czy nie giba się na boki. Stan oleju w skrzyni - też jest istotny.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » ndz maja 09, 2010 20:17

kEye mam podobne objawy ale rozwiązania jeszcze nie znalazłem.
Sugerują mi wymianę sprzegła ale to koszt ponad 2000zł i gwarancji 0% że pomoże

Link do mojego postu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=326444

Czy udało Ci się dojść do jakiś wniosków?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 171 gości