mechanior nie wymienił pierścieni bo były dobre.tjwasiak pisze:A ja jednak stawiam na problem w stylu pierścienie i brak kompresji na zimno
Odłączenie turbo w AFN
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kolego uciekaj od tego mecvhanika jak najszybciej, jak mozna po rozbebeszeniu silnika do remontu zostawic stare pierscienie, przeciez ten silnik jak sie domyslam miał przebieg grubo ponad 100 tys.jak nie dwa razy tyle i on niby stwierdził ze pierscienie są jeszcze dobre hee.
Druga sprawa to prostowanie korbowodu, przeciez tego sie nie robi, wystarczyło kupić uzywany korbowód, pełno tego na allegro czy po szrotach, to nie czasy PRL-u. Skoro korba kucnęła po spręzeniu wody, to załoze sie ze po tym niby prostowaniu i tak wymiar korbowodu nie jest taki jak powinien, bo czym on to niby mierzył linijką? I pewnie przez tą korbę silnik na tym cylindrze dalej kuleje. O osłabieniu materiału juz nie wspomne. Druciaż nie mechanik takie moje zdanie.
Druga sprawa to prostowanie korbowodu, przeciez tego sie nie robi, wystarczyło kupić uzywany korbowód, pełno tego na allegro czy po szrotach, to nie czasy PRL-u. Skoro korba kucnęła po spręzeniu wody, to załoze sie ze po tym niby prostowaniu i tak wymiar korbowodu nie jest taki jak powinien, bo czym on to niby mierzył linijką? I pewnie przez tą korbę silnik na tym cylindrze dalej kuleje. O osłabieniu materiału juz nie wspomne. Druciaż nie mechanik takie moje zdanie.
Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 22:07 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Velthar
- Użytkownik
- Posty: 338
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
- Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
- Kontakt:
Dziś zrobiłem test. Rano po odpaleniu zakopcił standardowo jak zawsze. Pojechałem na autostradę troszkę go przegonić. Po powrocie zostawiłem go na jałowym biegu i wkręciłem na obroty tak do 2000-2300 obrotów i wtedy zaczął kopcić w trybie ciągłym. Jak puszczałem gaz to ustawało. Dodałem z powrotem na 2000 i znowu kopciło. Jakieś sugestie?
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
A myslałem że tacy ''szpece"już wyginęli.Nie wymienione pierscienie, choć z bólem jeszcze bym wybaczył ale prostowanie korbowodu to już nie dopuszczalne ,ciekawe co by ten szpec powiedziłał jak by ci ta prostowana korba wyszła blokiem silnika na zewnątrz ,pewnie coś w stylu "się sklei i będzie dobrze"szatanek pisze:Kolego uciekaj od tego mecvhanika jak najszybciej, jak mozna po rozbebeszeniu silnika do remontu zostawic stare pierscienie, przeciez ten silnik jak sie domyslam miał przebieg grubo ponad 100 tys.jak nie dwa razy tyle i on niby stwierdził ze pierscienie są jeszcze dobre hee.
Druga sprawa to prostowanie korbowodu, przeciez tego sie nie robi,
Ostatnio zmieniony śr kwie 28, 2010 22:32 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Kolego podstawowe pytanie, jakiego koloru jest to dymienie, wcześniej pisałeś ze masz dymienie po rozruchu więc pewnie jest to niebieskawy dym olejowy, wiesz napewno jaki ma zapach spalany olej wiec jesli jest taki zapach to masz odpowiedz, ze silnik ci spala olej na połączeniu gładz-pierścień-tłok, uszczelniacze miałeś wymienione więc tą drogę mozxna raczej wykluczyć.
Tylko pamietaj ze silnik moze podobnie kopcić na niebieskawo jak ma zły kąt wtrysku a konkretnie za puźny, ale wtedy spaliny mają charakterystyczny gryzący zapach nie spalonej ropy i do tego motor cięzko odpala i nie ma mocy. I dodatkowa ważna rzecz przy zbyt puźnym kącie wtrysku kopcenie jest non stop nawet na wolnych obrotach, olejowe kopcenie pojawia sie głównie pod obciązeniem przy wyzszych obrotach.
Tylko pamietaj ze silnik moze podobnie kopcić na niebieskawo jak ma zły kąt wtrysku a konkretnie za puźny, ale wtedy spaliny mają charakterystyczny gryzący zapach nie spalonej ropy i do tego motor cięzko odpala i nie ma mocy. I dodatkowa ważna rzecz przy zbyt puźnym kącie wtrysku kopcenie jest non stop nawet na wolnych obrotach, olejowe kopcenie pojawia sie głównie pod obciązeniem przy wyzszych obrotach.
Kolego to co ze uszczelka miała tylko 900 km, uszczelkę pod głowicę nigdy nie mozna ponownie załozyc jak silnik został uruchomiony i zagrzany, pod wpływem temp uszczelka traci swoje właściwosci spręzyste i zdemontowanie jej i ponowne załozenie nie zapewni szczelności połączenia, to nie jest uszczelka pokrywy zaworów ze w razie nieszczelności mozna ją zmienic w 15 min.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości