tykanie przekaznika po dodaniu gazu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
konradzik81
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: wt lip 31, 2007 14:14
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

tykanie przekaznika po dodaniu gazu

Post autor: konradzik81 » sob maja 08, 2010 16:13

auto od jakiegos czasu brakuje mocy i przy dodaniu gazu do ok 2500-3000 slychac tykniecie ktoregos z przekaznikow i caly czas dwa razy jak silnik sie wkreca i schodzi z obrotow.
do tego dochodzi jeszcze odczyt temperatury silnika caly czas wskazuje 9 stopni nawet po wymianie czujnika.
auto bylo oczywiscie podlaczone pod waga i nie wykazalo zadnych bledow.
macie jakies pomysly co moze mu dolegac?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9283
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » sob maja 08, 2010 17:04

przekaznik swiec zarowych tak tyka. Jak silnik zimny to mimo ze chodzi to przez pierwsze kilka minut swieczki sa podgrzewane od obr 2500 wzwyż. Ma to kazdy tdi przynajmniej na vp..


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob maja 08, 2010 17:15

co do braku mocy to oczywiście najlepiej zrobić logi dynamiczne grup 003, 008 i 011 - wyjdzie wtedy co powoduje jej brak - szkoda, że nie napisałeś czy mocy brakuje od uruchomienia silnika czy dopiero podczas wkręcania na wysokie obroty,
co do tykania przekaźnika to przypuszczam, że winę za to będzie ponosić błędne wskazanie temperatury z czujnika G62 na Vagu (faza dogrzewania świec żarowych nawet po uruchomieniu ciepłego silnika) - odepnij wtyczkę z czujnika i wepnij w jej piny nr 1 i 3 szeregowo rezystor stały o oporności np. 200 ohmów i wtedy sprawdź wskazania temperatury w Vagu - jeśli temperatura będzie oscylować w okolicy 90*C to do wymiany masz czujnik.

[ Dodano: 08 Maj 2010 17:19 ]
wesol pisze:Jak silnik zimny to mimo ze chodzi to przez pierwsze kilka minut swieczki sa podgrzewane od obr 2500 wzwyż
z tym jest trochę inaczej - na zimnym silniku poniżej temperatury 5*C świece są rozgrzewane przez około 2 minuty ale jeśli w tym czasie przekroczymy 2500 obrotów to faza rozgrzewania świec jest dezaktywowana i następuje faza dogrzewania silnika.
Ostatnio zmieniony sob maja 08, 2010 17:16 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9283
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » sob maja 08, 2010 17:31

Wlasnie juz nie pamietalem jak to jest czy na wysokich grzeje czy na niskich obr. W kazdym razie trwa to dokladnie 2,5 minuty. Tak samo mam aw polo 1.9D z tym ze tam grzeje 2,5 minuty niezaleznie od obrotow. W sumie juz zglupialem jak mi te swiatla przygasaly- czy na niskich czy na wysokich obr.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » sob maja 08, 2010 19:24

wesol pisze: W sumie juz zglupialem jak mi te swiatla przygasaly- czy na niskich czy na wysokich obr.
Na niskich :)


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości