Mam problem z turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zbychu2010
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 20:10
Lokalizacja: Pabianice

Mam problem z turbo

Post autor: zbychu2010 » sob maja 08, 2010 14:50

Witam wszystkich . Mam problem z tdi zakupiłem go zimą i wcześniej było ciężko coś zrobić przy nim bo była ostra zima a ja nie posiadam garażu . ale teraz kiedy jest już w miarę ciepło to mogę coś porobić przy nim dodam że jest to mój czwarty golf diesel lecz pierwszy tdi . Więc nie jestem specjalistą ale wolę sam pogrzebać niż płacić słono komuś za coś co mogę sam zrobić czasem nawet metodą prób i błędów ale nie poddaję się zbyt łatwo. Przechodzę do konkretów . MK 3 KOMBI TDI silnik 1z . samochód ma słabe przyśpieszenie od 1000 obrotów przyśpiesza ładnie ale tak do 2500 może 2700 powyżej tych obrotów jest już dużo słabsze przyśpieszenie jak w wolnossącym silniku anie tdi . Wiem że jest coś nie tak ponieważ brat ma mk3 tdi tylko nie kombi i w jego samochodzie jest znacznie lepiej silnik mocno ciągnie. Podejrzewam że jest coś nie tak z turbo na moje oko jest przeładowane . Nie mam przenośnego kompa ale kiedyś podłączaliśmy go u brata i wszystkie pozycje mieściły się w normie poza jedną ale nie pamiętam co to było ale było przekroczone o 100 % powyżej dopuszczalnej normy (podejrzewam że zbyt duże ciśnienie doładowania) . Zaworek n 75 jest ok sprawdzany, wężyki ok . Lecz nie pracuje w nim sztanga podczas dodawania gazu stoi w jednym miejscu wszedłem pod auto założyłem klucz 17 i poruszałem dźwignią to działa ale chodzi jakby była na sprężynie zamyka się i palcem raczej nie pójdzie nawet jak połączyłem dwa wężyki czerwony i niebieski to i tak nie uchyla się sztanga to znaczy to ciśnienie które idzie z czerwonego węrzyka nie jest w stanie otworzyć sztangi może tylko pompka lub kompresor . Dodam że jak zdejmę wąż od turbo do kolektora ssącego to przy 1500 obrotów dmucha z turbo jak suszarka lub nawet odkurzacz pomimo że sztanga jest zamknięta co jest nie tak ?



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » sob maja 08, 2010 14:57

1Z ma turbosprężarkę z wastegate'm. Tutaj wszystko działa odrobinę inaczej niż przy VNT. Dmucha mocno przy zamkniętym upuście bo wszystkie spaliny muszą napędzić wirnik. W momencie kiedy uchyla się zawór część spalin omija wirnik.



zbychu2010
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 20:10
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: zbychu2010 » sob maja 08, 2010 15:17

To znaczy że jak otworzy się sztangę to ciśnienie turbo maleje?

[ Dodano: 08 Maj 2010 15:19 ]
BO JAK OTWORZYŁEM RĘCZNIE I ZABLOKOWAŁEM SZTANGĘ TO SILNIK STRACIŁ MOC CAŁKOWICIE



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob maja 08, 2010 15:28

zbychu2010 pisze:To znaczy że jak otworzy się sztangę to ciśnienie turbo maleje?
tak, bo wtedy sztanga uchyla zawór upustowy i część spalin ucieka od razu do dolotu zmniejszając tym samym prędkość obrotową wirnika turbiny.


Obrazek

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » sob maja 08, 2010 15:29

Dokładnie tak. Na postoju nie wygenerujesz takiego ciśnienia doładowania by sterownik zaczął zbijać. Jeśli masz pompkę ręczną to przy ciśnieniu bodaj 0,7 bara powinna gruszka zacząć otwierać zawór.

[ Dodano: 08 Maj 2010 15:30 ]
Sztomel pisze:
zbychu2010 pisze:To znaczy że jak otworzy się sztangę to ciśnienie turbo maleje?
tak, bo wtedy sztanga uchyla zawór upustowy i część spalin ucieka od razu do dolotu zmniejszając tym samym prędkość obrotową wirnika turbiny.
Wszystko się zgadza, jednak spaliny uciekają do wydechu nie dolotu :pub: :grin:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob maja 08, 2010 15:34

racja moje przejęzyczenie z tym dolotem.


Obrazek

zbychu2010
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 20:10
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: zbychu2010 » sob maja 08, 2010 15:36

Dodam jeszcze że niedawno urwał się węrzyk od zaworka sterującego otwieraniem egr ale to chyba niema wpływu na moc silnika bo egr jest zaślepiony



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości