Słabo albo w ogóle nie pali....

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
3rrol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 11:00
Lokalizacja: Baza Białystok

Post autor: 3rrol » pt maja 07, 2010 12:49

Po nocce ładowania akumulatora, samochód odpalił za pierwszym razem po drugim kręceniu(uprzednio zagrzałem świece na krótko).
Czy jest możliwe, że na te szybkie palenie wpływ miało 20*C na podwórku(cieplejszy silnik).
Więc powtórzę pytanie z pierwszego posta: Czy jest możliwe, że akumulator daje za mały prąd rozruchowy ??
Gdzie mam szukać bezpieczników świec żarowych ?? Obok zbiorniczka od chłodnicy nie znalazłem ;/ przy reszcie bezpieczników ich ponoć nie ma ;/
Alternator działa, bo po odpaleniu silnika napięcie na akumulatorze wzrasta do 15V z troszkę wyżej jak 12V przy zgaszonym silniku....
munior pisze:Naczytałeś się kolego niepraktycznych porad i się z tym męczysz
Czytam z forum opisy ludzi którym gwinty się zerwały od świec, nie wiem czy bezpodstawnie tak piszą, ale na zimne lepiej dmuchać i chuchać.



arwam

Post autor: arwam » pt maja 07, 2010 14:55

Pitekz pisze:Okazało się że w pompie pękła jakaś spręzynka odpowiedzialna za sekcje rozruchową.
a po druge w pompie od 1Z'a nie ma czegoś takiedo masz tylko 3 sprężynu dwie w tłoko-rozdzielaczu i jedną w przestawiaczu kąta wtrysku.
resztą zajmuje się nastawnik

[ Dodano: 07 Maj 2010 15:02 ]
3rrol pisze:Po nocce ładowania akumulatora, samochód odpalił za pierwszym razem po drugim kręceniu(uprzednio zagrzałem świece na krótko).
Czy jest możliwe, że na te szybkie palenie wpływ miało 20*C na podwórku(cieplejszy silnik).
Więc powtórzę pytanie z pierwszego posta: Czy jest możliwe, że akumulator daje za mały prąd rozruchowy ??

na pierwsze pytanie odpowiedź brzmi tak.
nie bez podstaw wzięła się opinia że diesel i Zima się wukluczają choć nie jest to do końca prawdą. bo prawdą jest ale jak już mamy zwłoki z silnika a nie silnik.

i na drugie pytanie też odpowiedź brzmi tak.
podjedź gdzieś do warsztatu który Ci sprawdzi napięcie akumulatora pod obciążeniem .
powinni to zrobić za free lub za jakąś drobną symboliczną opłatę.
3rrol pisze:Alternator działa, bo po odpaleniu silnika napięcie na akumulatorze wzrasta do 15V
napięcie ładowania ma się zawierać między wartościami 13,9-14,5V
15V to juz za dużo i prawdopodobnie masz już niski poziom elektrolitu
3rrol pisze:Czytam z forum opisy ludzi którym gwinty się zerwały od świec, nie wiem czy bezpodstawnie tak piszą,
dotyczy TDI a nie TD.
ja jeszcze jeśli ktoś nie ciągnął na chama kluczem nie widziałem urwanej świecy w TD a w TDI bardzo łatwo ukręcić.

ja co jakieś 2-3 miesiące sobie świece na wierchu sprawdzam bo dostęp jest do nich łatwy i przy okazji zapobiegam zapieczeniu gwintu



Awatar użytkownika
3rrol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 11:00
Lokalizacja: Baza Białystok

Post autor: 3rrol » pt maja 07, 2010 15:23

arwam pisze:podjedź gdzieś do warsztatu który Ci sprawdzi napięcie akumulatora pod obciążeniem .
Tak zrobię, obciążenie rozumiem jako zapalenie świateł drogowych i dodatkowo włączone radio na 3/4 mocy...
arwam pisze:napięcie ładowania ma się zawierać między wartościami 13,9-14,5V
15V to juz za dużo i prawdopodobnie masz już niski poziom elektrolitu
Do elektrolitu dolewałem jakieś 4 miesiące temu pół litra wody destylowanej z CPNu. Możliwe, że miernik mi zawyża pomiar nieznacznie(z racji starości i wymianie przewodów na tańsze zamienniki. Więc ładowanie powinno być ok). Najważniejsze, że alternator działa.
arwam pisze:dostęp jest do nich łatwy
U mnie z dostępem do świec jest ciężko, zasłania pompa paliwa ;/

Zostawię teraz autko na parę godzin i zobaczę czy z wieczora(zimniejszy silnik) odpali mi bez problemu.

Powtórzę pytanie odnośnie gdzie mam szukać bezpieczników od świec żarowych, chciałbym je sprawdzić :chytry:
Ewentualnie jakie powinien mieć oznaczenie przerywacz/przekaźnik do świec ?



JaMarcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 12:28
Lokalizacja: Szubin

Post autor: JaMarcin » pt maja 07, 2010 16:46

Witam mam podobny problem w golf4 1,9 tdi 90km autko słabo odpala tzn. na zimnym silniku kontrolka od świec szybko gaśnie, ale jak przekręcę kluczyk to nie kreci od razu tylko po sekundzie czy dwóch ale zakręci i odpali, na ciepłym silniku też długo kręci z ta różnica, że po przekręceniu kluczyka od razu zaczyna kręcić byłem u mechanika wymieniłem świece, ustawił wtryskiwacze, ale kręci tak samo powiedział mi, że może to być wina sterownika pompy koszt ok. 400zl. A poza tym też w moim ropniaku w przewodzie paliwa są bąbelki powietrza i przy odpalaniu z wydechu leci siwy dym:(



Awatar użytkownika
3rrol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 11:00
Lokalizacja: Baza Białystok

Post autor: 3rrol » pt maja 07, 2010 22:04

Czy to właśnie jest "bezpiecznik" odpowiedzialny za świece ??
ObrazekObrazek
Czyba raczej nadaje się tylko do wymiany :chytry:
Mam wymienić tylko blaszkę, czy mogę użyć zamiennika w obudowie ? Jaki bezpiecznik w środek mam wsadzić ?
Pozdrawiam wszystkich przed walką :axe:
EDIT: dodane 2gie zdjęcie.
Ostatnio zmieniony sob maja 08, 2010 10:32 przez 3rrol, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pt maja 07, 2010 22:49

3rrol,

tak
3rrol pisze:Mam wymienić tylko blaszkę



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 153 gości