[Mk4] slizgajace sie sprzeglo i chmara dymu za mna;/

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jarzombek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr maja 05, 2010 16:45
Lokalizacja: W/W
Kontakt:

[Mk4] slizgajace sie sprzeglo i chmara dymu za mna;/

Post autor: jarzombek » śr maja 05, 2010 16:58

Witam Wszystkich :)

Jestem stosunkowo swiezym posiadaczem golfa i jest to moja pierwsze auto dlatego tez jesli moj problem jest blachy prosilbym o wyrozumialosc cierpliwosc i wytlumaczenie :)
Z góry sliczne dzieki :)

Sprawa wyglada tak ze od wczoraj nagle zaczal sie problem takowy ze wrzucajac biegi (za wyjatkiem 5tego bo na tym tego nie zauwazylem) zaraz po wrzuceniu sprzeglo jakby sie slizgalo lapie obroty odpuszcza o 100 i znow lapie przy tym auto szarpie jakbym byl drugi raz za kierownica heh ;/ Prócz tego objawu dodatkowo jadac jak troche dodam gazu tworzy sie wielka chmura spalin za mna jakby mi turbina padla heh... Jak stalem na poboczu i mialem auto na luzie probowalem gazowac tak do 3tys obrotow i wowczas ten sam objaw czyli wielka chmura dymu. Heh Nie wiem czy to wszystko od sprzegla czy turbiny czy jednego i drugiego czy tez moze wogole inny problem... ;/ Jezeli ktos jest w stanie cos pomoc z gory sliczne dzieki :)
Aaa co do koloru spalin nie wiem czy sa szare czy czarne bo bylo ciemno jak jechalem i ciezko orzec;///

Moje auto to vw golf mk4 1.9 TDI 110koni mech.

Pozdrawiam
Jarzombek



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr maja 05, 2010 17:07

Kolor dymu jest istotny czy to czarny czy niebieski- jak czarny to nie spala się paliwo, jak niebieski to spala się olej. Jakieś dodatkowe objawy auto osłabło?? Jakieś niepokojące dźwięki wydaje? Upalone sprzęgło objawia się tym, że dodajesz gazu i wtedy obroty "gwałtownie" wzrastają a auto nie przyspiesza. Bardzo dziwne jest natomiast to, że nawet podczas gazowania na "luzie" dymi. Pierwsze to kontrola układu dolotowego- od turbo poprzez intercooler aż do kolektora dolotowego - czy jest wszystko szczelne.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr maja 05, 2010 17:07

no to jak bedzie jasno to nam opowiedz jaki mają kolor i jaki zapach....

co do sprzegła mozna by odpowietrzyc wysprzeglnik na początek jesli siedzi pod maską hydraulik-nie podałes oznaczenia motorowni


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

jarzombek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr maja 05, 2010 16:45
Lokalizacja: W/W
Kontakt:

Post autor: jarzombek » czw maja 06, 2010 18:22

heh

co do koloru dymu jest czarny, jak przygazuje na luzie to zostawia az czarna sadze na chodniku...
Zapach heh hgw ciezko mi orzec....

Co do samego 'slizgania' to moze zle to okreslilem. Nie mam tak ze dodaje gazu on wchodzi na oboroty a nie przenosi napedu na kola. Nie. Jest tak ze ja dodaje a on momentami jak by sie dlawil obroty staja w miejscu czy tez opadaja minimialnie i znow ida dalej do gory. A ja w tym czasie caly czas trzymam gaz wcisniety.
Tak jak postal jeden dzien to takie dlawienie pojawilo sie rowniez na stojacym na luzie aucie bez gazowania. Normalnie oscyluje obrotomierz kolo 900 i na tym sie trzyma a dzis jak go odpalilem to co 2,3 sek jakby sie dlawil obroty spadaly do 800 i znow wzrastaly. Nie dotykalem wowczas zadnych pedalow... Po trzykrotnym przygazowaniu do 3tys obrotow przestal tak robic heh

Co do oznaczenia motorowni to powiem szczerze ze nie wiem gdzie go szukac... Domyslam sie ze na silniku ale nie jestem u siebie i nawet nie mam jak rozkrecic oslony bo klucze zostaly w domu heh ;/////

Nie wiem moze numer vin sie na cos Wam zda... WVWZZZ1JZXB102146

Z gory dzieki za jakakolwiek pomoc...

pozdr



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » czw maja 06, 2010 19:45

wygląda na rozszczelniony układ dolotowy
spr. opaski rury i weze

w zaolejonych miejscach bedzie nieszczelnosc


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » czw maja 06, 2010 20:02

problemy z wtryskami też spowodują, że auto puści bąka koloru siwego, niekoniecznie musi być czarny
a jeśli pojawia się sadza i czarny bąk wszystko wskazuje na jakąś nieszczelność ukadu dolotowego, sprawdź rury, węże, polączenia oraz sam IC
czy jak auto się rozgrzeje problem z dymieniem znika czy jest to ciągle?
Ostatnio zmieniony czw maja 06, 2010 20:03 przez PELE, łącznie zmieniany 1 raz.



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » czw maja 06, 2010 20:43

Witam

Kolego logi. Logi i to szybko i będzie wiadomo. O ile uda Ci sie je zrobić na tym sprzegle. A jak nie umiesz to szukaj mechanika co umie zrobićlogi dynamiczne. Moze być wiele przyczyn dlaczego kopci. A co do sprzęgła to najprawdopodobnie powiedziało ze ma dosyć. Pewnie wymiana. I od tego bym zaczął. A pózniej dymienie.

Pozdrawiam.

ZC



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » czw maja 06, 2010 21:27

Silnik masz AHF, autko na rynek niemiecki, opuściło fabrykę 16.11.1998r :pub:

Teraz do rzeczy - powodem takiego dymienia raczej nie będą drobne nieszczelności, tylko solidna wyrwa... Choć z drugiej strony musiałbyś odczuć drastyczny spadek dynamiki auta.



jarzombek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr maja 05, 2010 16:45
Lokalizacja: W/W
Kontakt:

Post autor: jarzombek » pt maja 07, 2010 12:21

Heh

logow robic nie umiem a co do mechanikow to nie wiem do kogo w Wawie mozna to podstawic. Co do kogo dzwonie i mowie co i jak to ma inna wersje i jeden mowi ze moge na tym przyjechac inny zeby nie jezdzic ino przyholowac. Najnowsza wesje jaka usluszalem to ze wytarl sie klin i przesunal sie kat wtrysku i stad te objawy... i ze nie moge jezdzic bo sie moze obrocic i glowice zniszczyc i bedzie do regeneracji heh
wez tu znajdz jednego madrego jak kazdy mowi cos innego...

A pytanie do kolegi TJWASIAK czy jak robisz diagnostyke w Wawie i okolicach czy jest szansa bys do mnie podjechal ???



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości