Słabo albo w ogóle nie pali....

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
3rrol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 11:00
Lokalizacja: Baza Białystok

Słabo albo w ogóle nie pali....

Post autor: 3rrol » czw maja 06, 2010 00:38

Witam.
Problem jest taki, że nie che mi samochód odpalać po przestaniu nocy, albo po kilku (~9h) godzinach.
Miałem problem przedtem z zapowietrzonym układem paliwowym, ale się już z tym uporałem(zmiana filtra paliwa, wstawienie zastawki jedno kierunkowej przed filtrem, nowe zaciski i przewody na wtryskach i w około filtra).

Świece dobre, ssanie odciągam, pompa paliwa działa, alternator cały czas kręci, akumulator z racji małych tras doładowywany średnio.
Kontrolka od świec gaśnie po ok 3s. Kręci na początku szybko, później (po 5s) coraz słabiej w ogóle nie załapując. Przy tym daje siwym dymem z rury wydechowej.

Czy akumulator może mieć dawać za mały prąd rozruchowy ?
Czy mam doszukiwać się innych przyczyn jak wymiana akumulatora ?

Pozdrawiam.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » czw maja 06, 2010 00:46

A kąt wtrysku nie jest przypadkiem źle ustawiony?



Awatar użytkownika
3rrol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 11:00
Lokalizacja: Baza Białystok

Post autor: 3rrol » czw maja 06, 2010 00:58

Nie mam pojęcia.
Da redę to sprawdzić inaczej jak na zegarem ?
EDIT:
Jak już odpalę samochód to pracuje ładnie, nie burczy, nie brzęczy i ma cały czas moc. Więc raczej pomijam teorię kątów wtrysku.
Czy VAGiem sprawdzę te kąty wtrysku ? (przymierzam się do zakupu).
Ostatnio zmieniony czw maja 06, 2010 11:05 przez 3rrol, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw maja 06, 2010 11:01

3rrol pisze:Da redę to sprawdzić inaczej jak na zegarem ?
Nie

[ Dodano: 06 Maj 2010 11:05 ]
3rrol pisze:Świece dobre,
Sprawdż jeszcze raz

[ Dodano: 06 Maj 2010 11:07 ]
3rrol pisze:Czy VAGiem sprawdzę te kąty wtrysku ? (przymierzam się do zakupu).
:bajer: A co ty chcesz vagiem w 1,9 D zrobić jak nie masz kompa

[ Dodano: 06 Maj 2010 11:09 ]
3rrol pisze:Czy VAGiem sprawdzę te kąty wtrysku ?
takie rzeczy to w TDI


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
3rrol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 11:00
Lokalizacja: Baza Białystok

Post autor: 3rrol » czw maja 06, 2010 11:16

munior pisze:A co ty chcesz vagiem w 1,9 D zrobić jak nie masz kompa
Sprawdzałem dziś i mam dwa wyjścia pod pokrętłami od nawiewów sugerujące OBDI :chytry: Czy mogę się mylić i nie mieć możliwości podłączenia VAGa??
Świece sprawdzałem poprzez zdjęcie paska łączącego wszystkie świece i kablem z minusa każdą świecę dotykałem co skutkowało iskrzeniem, więc wszystkie powinny być jak najbardziej sprawne.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw maja 06, 2010 11:22

3rrol pisze:Sprawdzałem dziś i mam dwa wyjścia pod pokrętłami od nawiewów sugerujące OBDI :chytry:
Ja też mam w TD-eku :chytry: i na pewno nic vagiem nie zrobię bo nie ma kompa ,co najwyżej podłączę się pod ABS :grin:
Ostatnio zmieniony czw maja 06, 2010 11:23 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: 89Bartezz » czw maja 06, 2010 11:27

3rrol pisze:ażdą świecę dotykałem co skutkowało iskrzeniem, więc wszystkie powinny być jak najbardziej sprawne.
zdarzają się przypadki ze świeca iskrzy ale ma zwarcie i nie grzeje albo grzeje się jej sama końcówka. Najlepiej wyciągnij i zobacz na wyjętych



Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maślak » czw maja 06, 2010 20:27

munior pisze:
3rrol pisze:Sprawdzałem dziś i mam dwa wyjścia pod pokrętłami od nawiewów sugerujące OBDI :chytry:
Ja też mam w TD-eku :chytry: i na pewno nic vagiem nie zrobię bo nie ma kompa ,co najwyżej podłączę się pod ABS :grin:

ja w AAZ-cie vaga podłączam i łaczy sie coprawda nie jak w TDI ale ale wychwytuje pompe wtryskowa, w ten sposób skasowałem bład egr czy bład N108 (poprzecierane kabelki) jak odłącze czujnik temperatury to tez wyskakuje mi błąd na vagu. zaznaczam zwykłe TD AAZ



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » czw maja 06, 2010 21:30

"Zwykłe AAZ" z "półelektroniczną" pompą wtryskową...



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw maja 06, 2010 21:45

tjwasiak pisze:"Zwykłe AAZ" z "półelektroniczną" pompą wtryskową...
Ano właśnie ,a ta półelektroniczna pompa to niestety przekombinowany wynalazek i zaraza nie z tej ziemi .Nie dość że nie można w niej ustawić kąta wtrysku zegarem to jeszcze mało kto umie w niej cokolwiek ustawić


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

arwam

Post autor: arwam » pt maja 07, 2010 08:51

3rrol, bezpiecznik świec żarowych a jak nie wiesz czy na pewno to jest to , to podłącz świece żarowe na krótko Ty w tym czasie goń do kabiny odpalać.
powinien odpalić na dotyk jeśli nie to poczekaj z 10s i wteyd spróbuj jeszczeraz jeśli nadal nie odpali to sprawdź rozrząd.
i jak odpalisz to sprawdź czy koło pasowe na wale Ci się nie kolebie.


Wy tu panowie zamiast pomóc koledze to sprzeczacie się po to żeby stiewrdzić prawdę oczywistą.
TD AAZ z pół-elektroniczną pompą ma namiastkę ECU i można co niektóre usterki osprzętu elektrycznego pompy wtryskowej wychwycić za pomocą komputera.



Awatar użytkownika
Pitekz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 12:40
Lokalizacja: 100-lica

Post autor: Pitekz » pt maja 07, 2010 11:11

Miałem podobne objawy m moim 1Z-ecie. Okazało się że w pompie pękła jakaś spręzynka odpowiedzialna za sekcje rozruchową. naprawa kosztowała mnie 500pln



Awatar użytkownika
3rrol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 11:00
Lokalizacja: Baza Białystok

Post autor: 3rrol » pt maja 07, 2010 11:38

89Bartezz pisze:zdarzają się przypadki ze świeca iskrzy ale ma zwarcie i nie grzeje albo grzeje się jej sama końcówka. Najlepiej wyciągnij i zobacz na wyjętych
Właśnie tak ma być, że grzeje się sama końcówka(~800*C) a nie całość :chytry:
Jeśli wyjmę, to powinienem dokręcić kluczem dynamometrycznym, którego niestety nie mam ;/ a na dodatek powinno się psiknąć smarem teflonowym, aby zapobiec późniejszych zerwań gwintu.
Jak załatwię klucz to zabiorę się za odkręcanie......
Pitekz pisze:w pompie pękła jakaś spręzynka odpowiedzialna za sekcje rozruchową. naprawa kosztowała mnie 500pln
Czyli pompę poddałeś regeneracji jednym słowem mówiąc ??
arwam pisze:podłącz świece żarowe na krótko
Czyli kabel od plusa akumulatora mam pociągnąć na pasek miedziany łączący świece ??



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt maja 07, 2010 12:30

Pitekz pisze:Miałem podobne objawy m moim 1Z-ecie. Okazało się że w pompie pękła jakaś spręzynka odpowiedzialna za sekcje rozruchową. naprawa kosztowała mnie 500pln
Bogaci z domu chłopaki jesteście :grin: Ja całą pompę wyrwałem na allegro za 250 zeta i śmiga jak ta lala

[ Dodano: 07 Maj 2010 12:33 ]
3rrol pisze:Jeśli wyjmę, to powinienem dokręcić kluczem dynamometrycznym, którego niestety nie mam ;/ a na dodatek powinno się psiknąć smarem teflonowym, aby zapobiec późniejszych zerwań gwintu.
Jak załatwię klucz to zabiorę się za odkręcanie......
Naczytałeś się kolego niepraktycznych porad i się z tym męczysz .Nic nie musisz mieć oprócz wyczucia w ręku a żaden smar na świece żarowe nie pomoże to ci gwarantuje

[ Dodano: 07 Maj 2010 12:35 ]
3rrol pisze:Czyli kabel od plusa akumulatora mam pociągnąć na pasek miedziany łączący świece ??
tak i dotknąc na ok.10sekund i szybcitko do kabiny i kręcisz


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 176 gości