[mk2] JP ładowanie alternatora

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kryspin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt lut 10, 2006 11:53
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

[mk2] JP ładowanie alternatora

Post autor: Kryspin » pn kwie 10, 2006 08:38

Podczas pracy na jałowym ładowanie akumulatora jest na poziomie 14,2
Po dodaniu gazu napięcie ładowania spada do 13,5 :crazy:

Czy przyczyną jest regulator?? Co z tym fantem zrobić?


[url=http://www.toyotaklub.org.pl]TKP[/url]

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pn kwie 10, 2006 08:45

Jak masz kogoś zaufanego w sklepie z częściami, weź regulator i sprawdź, jak to nie będzie on to oddasz... ja tak się dogadywałem przy naprawie alternatora...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn kwie 10, 2006 08:54

W książce pisze że napięcie ładowania powinno wynosić około 14V.Więc chyba masz wszystko w porządku bo wachania rzędu pół volta to nic groznego.



Awatar użytkownika
Kryspin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt lut 10, 2006 11:53
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Kryspin » pn kwie 10, 2006 11:29

No zobaczę bo ostatnio padł mi aku. Jak podłączyłem prostownik to był max rozładowany - ładował się z 6h.
Pośmigam i zobaczę jakie to przyniesie efekty.


[url=http://www.toyotaklub.org.pl]TKP[/url]

Awatar użytkownika
Sztaba23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:30
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Sztaba23 » pn kwie 10, 2006 14:33

KOlego to bedzie regulator a najlepiej to sprawdzic tak jak pisze to kolega wczesniej popdjedz do jakiegos mechanika i zmien na dobry wtedy zobaczysz .



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » czw kwie 20, 2006 20:32

Ja mam podobny problem , z tym że u mnie cały czas jest ładowanie 13,5 V , potem wzrasta w porywach do 13,8 V jak troche pochodzi .
Co może byc przyczyną takiego spadku napięcia ładowania ?
Bo według mnie powinno być minimum 14,1 , a dochodzić powinno do 14,4 V .
A jak cele w aku sa juz walnięte to ma to wpływ na napięcie ładowania ?
Napiszcie co i jak sprawdzić ?
Pozdro


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
gitfunfel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 17:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: gitfunfel » czw kwie 20, 2006 21:17

Zastosuj regulator nieseryjny bardziej podwyższające napięcie. Jest droższy ale do starych alternatorów, gdzie wyważanie wirnika, zmiana regulatora ze szczotkami, wymiana łożysk i inne renowacje nie pomagają. Też miałem problemy z ładowaniem, nowy seryjny regulator nie pomagał. Po założeniu tego do dzisiaj jest wszystko OK.
Załączam zdjęcie na którym widać ten regulator:
Obrazek


Jeśli nad wszystkim panujesz to znaczy, że nie jedziesz wystarczająco szybko.

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » czw kwie 20, 2006 21:39

Ale co moge u mnie sprawdzić , co może być nie tak ?
Mam sprawdzić szczotki czy co , bo sam nie wiem ?
A tak na marginesie jakie powinien akumulator i jaki alternator w PF , jakie amperarze ?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » czw kwie 20, 2006 22:58

A moze pasek jest zbyt slabo napiety Ci sie troche slizga przy wyzszych obrotach??
Ja mialem taki pasek, ze przy wyzszych obrotach sie slizgal, ale nie piszczal, nie zauwazylem tego, ale mam diesla z obrotkiem i mi obrotek pokazywal zanizone wartosci, tzn. ok 1000obr.min mimo ze byly wyzsze po wymianie paska wszystko wrocilo do normy :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 178 gości