Tryb awaryjny ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Tryb awaryjny ?
Witam,
mam pytanie , co się dzieje z silnikiem i osprzętem gdy auto wpada w tryb awaryjny (noutlauf) ?
Pracuję od dłuższego czasu nad problemem wibracji i podwyższonego hałasu silnika na biegu jałowym i w przedziale obr ok 1800 - 2100. Zauważyłem jedną rzecz, kiedyś po złapaniu trybu awaryjnego - brak wibracji i buczenia w tym zakresie obrotów, na jałowym również dużo spokojniejsza praca silnika .
Z góry dzięki
Pozdrawiam
mam pytanie , co się dzieje z silnikiem i osprzętem gdy auto wpada w tryb awaryjny (noutlauf) ?
Pracuję od dłuższego czasu nad problemem wibracji i podwyższonego hałasu silnika na biegu jałowym i w przedziale obr ok 1800 - 2100. Zauważyłem jedną rzecz, kiedyś po złapaniu trybu awaryjnego - brak wibracji i buczenia w tym zakresie obrotów, na jałowym również dużo spokojniejsza praca silnika .
Z góry dzięki
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Silnik: AHF
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
w TDI brak turba, totalny mul, i vmax ok 120- 130 km na h.remik130 pisze:co się dzieje z silnikiem i osprzętem gdy auto wpada w tryb awaryjny (noutlauf) ?
wogole turba nie slychac przy przyspieszaniu
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
nic sie nie dzieje w zdrowym aucie. chyba ze w trybie awaryjnym masz dzwiek suszarki, to moze sie konczyc ciurbo. przynajmniej tak jedna skonczyla pod moja noga. bylo ok, a gdy wpadl w notlauf to przy dodaniu gazu odkurzacz. po paru km puscila olej i dziekuje dobranoc.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Ok , dzięki za odpowiedzi
że auto jest muł itp to wszystko wiem, chodzi mi o to czy np ograniczona jest dawka paliwa, turbo kręci czy nie itd.
Tak jak pisałem poszukuje przyczyny opisanych wcześniej wibracji i buczenia w zakresie obr ok 1900-2100 pamiętam, że jadąc w trybie awaryjnym ,przyspieszając w tym zakresie obrotów nie było tych niepożądanych efektów.
tak myślę, że jeśli wtedy turbina nie kręci to może coś z wydechem, łącznikiem elastycznym (z zewnątrz wygląda jeszcze zdrowo)
auto ma przelatane ok 250 tyś
Pozdrawiam
że auto jest muł itp to wszystko wiem, chodzi mi o to czy np ograniczona jest dawka paliwa, turbo kręci czy nie itd.
Tak jak pisałem poszukuje przyczyny opisanych wcześniej wibracji i buczenia w zakresie obr ok 1900-2100 pamiętam, że jadąc w trybie awaryjnym ,przyspieszając w tym zakresie obrotów nie było tych niepożądanych efektów.
tak myślę, że jeśli wtedy turbina nie kręci to może coś z wydechem, łącznikiem elastycznym (z zewnątrz wygląda jeszcze zdrowo)
auto ma przelatane ok 250 tyś
Pozdrawiam
Dawka maksymalna paliwa ograniczona jest do około 25-27mg , cisnienie doładowania zbijane jest maksymalnie ile się da najniżej , auto w tym trybie rozwija moc około 70PS , czyli jedzie jak wolnossący SDI.remik130 pisze:chodzi mi o to czy np ograniczona jest dawka paliwa, turbo kręci czy nie itd.
Czy te wibracje w tym zakresie obrotów masz gdy ciśniesz pedał do dechy , czy podczas delikatnego przyspieszania też w tych obrotach występują te wibracje ????remik130 pisze:Tak jak pisałem poszukuje przyczyny opisanych wcześniej wibracji i buczenia w zakresie obr ok 1900-2100 pamiętam, że jadąc w trybie awaryjnym ,przyspieszając w tym zakresie obrotów nie było tych niepożądanych efektów.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
wibracje są przy normalnym przyspieszaniu (nie do dechy)
z tymi wibracjami i buczeniem na jałowym i w tym zakresie obrotów walczę już ok roku. W tym czasie wymienione: poduszka silnika przy rozrządzie(na org.) , sprzęgło + dwumas (sprzęgło już się kończyło) , sprzęgiełko alternatora (od tego zacząłem)
Na jałowym przy lekkim dodaniu gazu tak ok 1200 obr wibracji nie ma
Niedawno robiłem logi Vagiem , jeśli któreś mogą tu kogoś naprowadzić to mogę wkleić
Pozdrawiam
z tymi wibracjami i buczeniem na jałowym i w tym zakresie obrotów walczę już ok roku. W tym czasie wymienione: poduszka silnika przy rozrządzie(na org.) , sprzęgło + dwumas (sprzęgło już się kończyło) , sprzęgiełko alternatora (od tego zacząłem)
Na jałowym przy lekkim dodaniu gazu tak ok 1200 obr wibracji nie ma
Niedawno robiłem logi Vagiem , jeśli któreś mogą tu kogoś naprowadzić to mogę wkleić
Pozdrawiam
Witam,
tak jak pisałem koło zmienione ( nowy komplet Sachs) tydzień temu, a wibracje na kierownicy i buczenie na jałowym pozostało. Stare koło nie było w stanie agonalnym.
jeszcze jedno , przy lekkim obracaniu na postoju słychać mocno pompę wspomagania, a po włączeniu klimy pojawia się dodatkowy hałas. Czy któryś z tych elementów może powodować wibracje na postoju na kierownicy?
Docisk paska po włączeniu klimy trochę skacze, bez klimy bez drgań
Pozdrawiam
tak jak pisałem koło zmienione ( nowy komplet Sachs) tydzień temu, a wibracje na kierownicy i buczenie na jałowym pozostało. Stare koło nie było w stanie agonalnym.
jeszcze jedno , przy lekkim obracaniu na postoju słychać mocno pompę wspomagania, a po włączeniu klimy pojawia się dodatkowy hałas. Czy któryś z tych elementów może powodować wibracje na postoju na kierownicy?
Docisk paska po włączeniu klimy trochę skacze, bez klimy bez drgań
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości