gdzie tkwi problem?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz maja 02, 2010 22:10

sprecyzuj tytuł!!



tom19610
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz kwie 11, 2010 15:11
Lokalizacja: leszno

Post autor: tom19610 » ndz maja 02, 2010 22:27

edzio, tak jak już pisałem dopuki się dobrze nie nagrzeje to zbiera się że hej ale pużniej to już strasznie ociążale mu to idzie


dawca

arwam

Post autor: arwam » pn maja 03, 2010 00:23

tom19610,

a nie pojawiają się pęcherzyki powietrza w przewodach paliwowych?



tom19610
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz kwie 11, 2010 15:11
Lokalizacja: leszno

Post autor: tom19610 » pn maja 03, 2010 09:48

arwam, w sumie nie sprawdzałem tego tak przy okazji to chyba zagłosno klekocze wiadomo diesel ale kolega ma takiego samego i ten jego tak nie klekocze na wyciągnietym przyspieszaczu jak moj na wciśniętym


dawca

arwam

Post autor: arwam » pn maja 03, 2010 10:46

tom19610, jedź do pompiarza na sprawdzenie kąta wtrysku.



pompa83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt sty 30, 2007 13:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pompa83 » pn maja 03, 2010 19:07

Witam
postanowiłem podpiąć się do tematu
posiadam golfika 1,9 td z pompa z elektrycznym przyspieszaczem, a mam podobne objawy
tzn. silnik słabo mi się wkręca w obroty niezależnie od rozgrzania, od wolnych do około 2000 jest strasznie zmulony, jak osiąga 2100 - 2200 to zaczyna ciągnąć ale jak jest obciążony , niezależnie od obrotów (wjazd pod górę) to nawet wciśniecie gazu do podłogi nie powoduje przyspieszenia, za to jak puszczam pedał to zaczyna przyspieszać dodam jeszcze ze po przekroczeniu 2500 ciągnie bez problemu
kombinowałem już na wszystkie sposoby i nie mogę dojść co może być przyczyna...
może ktoś z was spotkał się z czym takim????


$%^&

arwam

Post autor: arwam » pn maja 03, 2010 21:05

pompa83, i wdodatku do podanych objawów jeszcze należy doliczyć głośną trzaskającą, metaliczną pracę silnika połączoną z obfitym dymieniem?

jak tak to wtryskiwacze wykręć i jedź z nimi do pompiarza ale raczej samo przeczyszczenie nic nie pomoże.
najprawdopodobniej trzeba będzie kupić nowe końcówki



pompa83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt sty 30, 2007 13:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pompa83 » wt maja 04, 2010 00:00

jeżeli chodzi metaliczna prace to nie powiem jest głośny mam porównanie co prawda do zwykłego 1Y który chodzi miękko i dużo ciszej od mojego i ma kopa jak trzeba
ale u mnie dyma nie puszcza wcale zato spalanie ma na poziomie 7-8 l na 100km
ostatnio przerabiałem temat gibiącego się koła na wale przy okazji mechanik stwierdził ze nie może ustawić rozrządu bo się znaki nie zgadzają na wale i na pompie wiec ustawił wszystko poprawnie i teraz chodzi troszkę ciszej,
Sprawdzę wtryski tak jak radzisz bo już nic innego mi nie pozostało, mam nadzieje ze to rozwiąże problem z obrotami


$%^&

arwam

Post autor: arwam » wt maja 04, 2010 08:57

pompa83 pisze:ostatnio przerabiałem temat gibiącego się koła na wale przy okazji mechanik stwierdził ze nie może ustawić rozrządu bo się znaki nie zgadzają na wale i na pompie wiec ustawił wszystko poprawnie i teraz chodzi troszkę ciszej,

sprawdź czy się problem nie odnowił.


i jedź do pompiarz zwłaszcza jeśli nie pali na dotyk i sprawdź kąt wtrysku
może być za wczesny dlatego masz taką dziurę poniżej 2500 powinna być różnica ale nie aż taka żeby w ogóle nie przyspieszał

i spróbuj odpiąć kabelek od przyspieszacza o ile masz przyspieszacz z przodu pompy a nie pod pompą.
jeśli to cośkolwiek pomoże to masz za wczesny kąt wtrysku



pompa83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt sty 30, 2007 13:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pompa83 » wt maja 04, 2010 14:06

bylem dziś u pompiarza ale nic nie stwierdził, w jego ocenie tak musi być ze po niżej 2000 tys ma się nie zbierać bo dopiero po załączeniu turbo ciągnie, mówił żebym podniósł dawkę to będzie lepiej przyspieszał, wtryski maja chodzić głośniej bo są nowego typu (z 2 sprężynami)
Nie mam problemów z paleniem, powiem ze pali bardzo dobrze nawet za dobrze mało nie wyleci z ramek tak się rwie z rana przy odpalaniu,
a co do konta wtrysku to nie wiem po wymianie rozrządu nie był sprawdzany ale u mnie na pompie w miejscu gdzie wkręca się zegar jest jakiś czujnik może on nawalił i stad takie problemy czy da się go jakoś sprawdzić???
czy da coś podpięcie tej pompy pod VAG???


$%^&

tom19610
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz kwie 11, 2010 15:11
Lokalizacja: leszno

Post autor: tom19610 » wt maja 04, 2010 21:58

arwam, pojawiają sie pęcherzyki powietrza w werzyku doprowadzającym


dawca

arwam

Post autor: arwam » wt maja 04, 2010 22:27

pompa83 pisze:w jego ocenie tak musi być ze po niżej 2000 tys ma się nie zbierać bo dopiero po załączeniu turbo ciągnie, mówił żebym podniósł dawkę to będzie lepiej przyspieszał, wtryski maja chodzić głośniej bo są nowego typu (z 2 sprężynami)
zmień mechanika.
jak masz wtryskiwacze dwu sprężynowe typu KCA 27 S 77 to silnik pracuje znacznie ciszej niż na KCA 30 S 44, ale jest słabszy.
co do ciągnięcia to nie spodziewaj się że będzie jeździł na seryjnych nastawach jak TDI
żeby sięlepiej zbierał to trzeba dawkę podnieść i ciśnienie doładowania ale to tylko wtedy jeśli wszystko jest OK
a co do palenia to mówisz że z rana rewelacyjnie pali. sprawdź czy nie masz za wczesnego kąta wtrysku bo tak często handlarze robią że przyspieszają kąt wtrysku ale wtedy auto jest słabsze



pompa83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt sty 30, 2007 13:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pompa83 » wt maja 04, 2010 22:55

arwam, dzis zrobilem tak ja pisales wczesniej czyli odkrecilem przewód od przyspieszacza, (na zimnym silniku) i zapalilem wszystko bylo normalnie tylko ze obroty byly za wysokie (okolo 1100rpm) i jakos tak twardziej chodził - głosniej, jezeli chodzi o dynamike to nie wiem moze odrobine sie zwiekszła.
jezeli mam sprawdzic kat wtrysku to niestety jak pisalem wczesniej mam pompe półelektroniczna czy jakos tak, wiec nie chciabym oddac golfika w jakies niepewne rece moze ktos z was orietuje sie gdzie w okolicach Lublina jest jakis porazdny pompiarz, który podejmnie sie regulacji tej pompy????


$%^&

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt maja 04, 2010 23:05

pompa83 pisze:co do konta wtrysku to nie wiem po wymianie rozrządu nie był sprawdzany ale u mnie na pompie w miejscu gdzie wkręca się zegar jest jakiś czujnik może on nawalił i stad takie problemy
Objawy to twarda praca silnika. Czujnik można wykręcić i ustawić pompę na zegar, przy czym musisz uważać żeby go nie uszkodzić. Czasami złapie błąd co objawia się miganiem kontrolki świec żarowych po odpaleniu.

AAZ z czujnikiem zbiera się lepiej od zwykłego, po depnięciu na jedynce z niskich obrotów powinien gubić trakcję, na mokrym także na wyższych biegach :)

[ Dodano: 04 Maj 2010 23:07 ]
Prusa 8 za PZMem, albo bosch service.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości