Turbinka jest razem z kolektorem wydechowym.
Rozkręcasz pewnie w celu czyszczenia VNT > wypoleruj to dokładnie papierem ściernym > nie pomyl pozycji pierścienia sterującego.
Do odkręcenia śrub zaciskowych części gorącej turbo użyj palnika > inaczej je pozrywasz.
Przed rozpoławianiem tak samo nagrzej palnikiem całość > inaczej się nie rozejdzie.
Śruby zaciskające gorącą część nie wymagają specjalnego momentu obrotowego > kolektory natomiast tak!
Uważaj na wąż olejowy doprowadzający oliwę do turbiny > ma nypel łącznikowy > jeżeli go nie zablokujesz to ukręcisz wąż > ja wsadzam 2 imbusy o odpowiednim rozmiarze do zablokowania > klucz tam się nie zmieści > bo jest za mało miejsca pomiędzy zimną a gorącą częścią turbinki.
[ Dodano: 01 Maj 2010 00:38 ]
IIIII > rurkę łączącą EGR i kolektor wydechowy odkręcaj od strony kolektora wydechowego > jak odkręcisz od z pod EGR-a to będzie ci ciekło bez nowej uszczelki.
Pod kolektory musisz mieć nowe uszczelki (wydech 4 szt 32zł, ssący > jednoczęściowa 16 zł)