Momenty dokręcania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dodi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt kwie 30, 2010 07:29
Lokalizacja: Krk

Momenty dokręcania

Post autor: dodi » pt kwie 30, 2010 07:54

Witam

Chciałbym się przywitać ponieważ jest to mój pierwszy temat na tym forum :)

Poszukuję informacji dotyczących momentów dokręcania śrub w silniku 1.9TDI ALH /90KM/

Konkretnie turbosprężarka /wszytkie śruby/ oraz kolektory

za pomoc będę wdzięczny

dodi



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob maja 01, 2010 00:35

Obrazek

Turbinka jest razem z kolektorem wydechowym.
Rozkręcasz pewnie w celu czyszczenia VNT > wypoleruj to dokładnie papierem ściernym > nie pomyl pozycji pierścienia sterującego.
Do odkręcenia śrub zaciskowych części gorącej turbo użyj palnika > inaczej je pozrywasz.
Przed rozpoławianiem tak samo nagrzej palnikiem całość > inaczej się nie rozejdzie.
Śruby zaciskające gorącą część nie wymagają specjalnego momentu obrotowego > kolektory natomiast tak!
Uważaj na wąż olejowy doprowadzający oliwę do turbiny > ma nypel łącznikowy > jeżeli go nie zablokujesz to ukręcisz wąż > ja wsadzam 2 imbusy o odpowiednim rozmiarze do zablokowania > klucz tam się nie zmieści > bo jest za mało miejsca pomiędzy zimną a gorącą częścią turbinki.

[ Dodano: 01 Maj 2010 00:38 ]
IIIII > rurkę łączącą EGR i kolektor wydechowy odkręcaj od strony kolektora wydechowego > jak odkręcisz od z pod EGR-a to będzie ci ciekło bez nowej uszczelki.
Pod kolektory musisz mieć nowe uszczelki (wydech 4 szt 32zł, ssący > jednoczęściowa 16 zł)



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » sob maja 01, 2010 02:18

W New Beetle chyba turbosprężarka nie jest razem z kolektorem ZTCP.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » sob maja 01, 2010 10:41

Niedlugo i ja bede w swoim AAZ ( 1,9 TD ) montowal oba drugie kolektory wydechowy jak i dolotowy i autentycznie bede musial je dokrecac z odpowiednia moca ?



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob maja 01, 2010 13:49

Ja dokręcam na wyczucie > mało miejsca jest tam na dynamometryk. PO 2-3 miesiącach jazdy dobrze jest skontrolować dociągnięcie tych śrub.



Awatar użytkownika
mateo86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sty 14, 2009 14:27
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: mateo86 » sob maja 01, 2010 21:04

na odkręcenie przewodu olejowego najlepiej poświecić jeden oczkowy klucz 17 i zrobić w nim dziurę na sam przewód i potem po przewodzie na doł aż do nakrętki przy turbo i ten trzymać a nakretke z przewodu odkrecać, pasuje jak ulalł.



dodi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt kwie 30, 2010 07:29
Lokalizacja: Krk

Post autor: dodi » ndz maja 02, 2010 06:46

dzięki wszystkim, zrobione :) ale dostęp w Beetle jest masakra :)

pozdrawiam wszystkich

dodi



androv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn sie 07, 2006 16:37
Lokalizacja: Lubuskie

Momenty dokręcania

Post autor: androv » ndz maja 02, 2010 19:34

Mało miejsca jest w PD z chłodnicą EGR-a



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości