Mk2 TD 1V problem z turbem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Mk2 TD 1V problem z turbem

Post autor: Marcin997 » ndz maja 02, 2010 11:14

Witam. Otóż zacząłem powoli ingerować w moc mojej maszyny, podkręciłem troszeczkę daweczkę, trochę pojeździłem tak i zachciało mi się więcej mocy... Chciałem podkręcić turbo... No to do roboty, kluczyk 10 i imbus 3, po przekręceniu u jeden obrót i przejechaniu się... nic... o dwa obroty... nic... 3... dalej nic... bez zmian... 0.7 na 3 bądź 4 biegu.. i ani mu w d... więcej... Czy to może świadczyć o końcu turbiny? Nie ma żadnych wycieków oleju na około ani w wężach....



maciyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:44
Lokalizacja: Brzegi

Post autor: maciyk » ndz maja 02, 2010 11:21

Może się zapiekło WG i nie reaguje na kręcenie



Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » ndz maja 02, 2010 11:24

Proponuję sprawdzić turbo,a dokładnie to czy WG otwiera się...
Odkręć tą metalową rurkę przy zaworze suszarki i dmuchnij tam parę atmosfer...jak stuka-to otwiera/zamyka i jest dobrze,a jak cisza-to suszarka do wyjęcia i wg do rozruszania,bo w przeciwnym razie nic Ci nie da kręcenie ciśnieniem


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Post autor: Marcin997 » ndz maja 02, 2010 11:54

Oki! W najbliższym wolnym czasie, który będzie chyba we wtorek, bo jutro święto, obczaję to... Jeśli znajdę wogóle
koVWal Mk2 pisze:metalową rurkę przy zaworze suszarki
:grin:



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz maja 02, 2010 14:11

koVWal Mk2 pisze:Proponuję sprawdzić turbo,a dokładnie to czy WG otwiera się...
Jakby to było WG to nie otwieranie się spowodowało by przeładowanie i by mu nie pompowało
Marcin997 pisze:0.7 na 3 bądź 4 biegu.
tylko więcej .Kolego Marcin997, spróbuj w drugą stronę czyli wykręcaj i zobacz czy ciśnienie doładowania spada ,być może te trzy obroty to mało żeby spowodować jakąś reakcję bo gwint jest dość długi na tej śrubie w gruszce bo domyślam się masz turbo kk 14.A jak jest z zadymieniem z tyłu?
Ostatnio zmieniony ndz maja 02, 2010 14:12 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 02, 2010 22:34

munior pisze:koVWal Mk2 napisał/a:
Proponuję sprawdzić turbo,a dokładnie to czy WG otwiera się...
Jakby to było WG to nie otwieranie się spowodowało by przeładowanie i by mu nie pompowało
munior, a nie na odwrót? :bajer:
Owszem-przeładowuje,ale wtedy właśnie daje większe ciśnienie,bo wszystkie spaliny walą przez wirnik,a nie bokiem,co następuje po otworzeniu się WG :wink:
Wracając do tematu,to może być problem z WG,ale tylko wtedy,jak zapiekło się w pozycji otwartej lub przymkniętej,ale to raczej jest rzadkością...co nie zmienia faktu,że warto przeglądnąć WG i ewentualnie naprawić.
Marcin997, albo za mało paliwa,albo kąt wtrysku zbyt wczesny.
munior pisze:A jak jest z zadymieniem z tyłu?
Właśnie...dymi/nie dymi?Ustaw dawkę tak by po depnięciu na postoju puszczał chmurkę,a podczas jazdy kopcenie malało.

Jak masz zawór upustowy na kolektorze ssącym,to może to jego wina,ale wtedy słychać głośne sapnięcie gdy upuszcza.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Post autor: Marcin997 » pn maja 03, 2010 00:00

Michaś_1977 pisze:Jak masz zawór upustowy na kolektorze ssącym,to może to jego wina,ale wtedy słychać głośne sapnięcie gdy upuszcza.
Zawór zakręcony na maxa... Według instrukcji spasowałem tam kawałek śrubki i wkręciłem.. także tamtędy nie powinno nic furkać...
Michaś_1977 pisze:dymi/nie dymi
Tu jest problem... Bo dla każdego to "dymi" może być inne... :crazy: Aktualnie mam tak że w ogóle nie dymi...
To mam ustawić tak żeby na postoju puścił dobrego smoga czy lekkiego...? podczas jazdy jak ma to wyglądać?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pn maja 03, 2010 11:22

Michaś_1977 pisze:munior, a nie na odwrót? :bajer:
Owszem-przeładowuje,ale wtedy właśnie daje większe ciśnienie,bo wszystkie spaliny walą przez wirnik,a nie bokiem,co następuje po otworzeniu się WG
No to właśnie tak napisałem :Zawór WG zamknięty (zacięty)przeładowuje bo nie upuszcza spalin zaworem :grin:
Aktualnie mam tak że w ogóle nie dymi...
No właśnie ,jak w ogóle nie dymi to masz prawdopodobnie zbyt małą dawkę .Powinien puścić czarnego dymka przy dawaniu w palnik na postoju i przy rozpędzaniu


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » pn maja 03, 2010 12:27

ja np mam na postoju coś takiego :bigok: i jest ok Obrazek


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » pn maja 03, 2010 13:45

VireWolf88, zdrowy :helm:


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Post autor: Marcin997 » pn maja 03, 2010 14:18

aha :grin: ok :) To jutro pojdę i przekręcę troszeczkę... :grin: Tylko znowu będą mi na CB mówić że mi olej bierze... :green_fuck:
Czyli mam podkręcić dawkę i wtedy ma mi ciśnienie lepiej dawać? czy mam dalej kręcić?



arwam

Post autor: arwam » pn maja 03, 2010 14:32

Marcin997, po pierwsze turbo podkręca się ale dopiero po zakupieniu manometru.
a dwa że turbiny K14 i K24 dopiero pod koniec regulacji zacznie podnosić ciśnienie



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » pn maja 03, 2010 15:02

Balugass pisze:VireWolf88, zdrowy :helm:
no jakże by inaczej :grin: :grin: :grin: miałem troszkę zmniejszyć dawkę ale koledzy z forum uznali że jest ok więc latam tak, podczas jazdy ze stałą predkością nie ma dymu wcale a podczas przyśpieszania do puki turbo nie dmuchnie to świata za mną nie widać a później już tylko taki lekko czarny


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Post autor: Marcin997 » pn maja 03, 2010 15:12

arwam pisze:manometru.
Znaczy się wskaźnika Boost?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości