Prawidłowa temperatura oleju w czasie jazdy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Prawidłowa temperatura oleju w czasie jazdy

Post autor: wegi » ndz maja 02, 2010 07:50

Przez przypadek niedawno zacząłem zerkać na wskazania komputera pokładowego w Passacie AFN i dość niepokoi mnie wysoka temperatura oleju w czasie dość umiarkowanej jazdy. Olej jak w opisie Motul 10W40 (przejechane na nim ok.8 tyś km), z zasady dbam o silniki w swoich vw, więc filtry, oleje i sposób jazdy to podstawa.

Próbowałem różne style jazdy. Dokładniej wyniki poniżej:

- przy umiarkowanej jeździe w temp.otoczenia +10 do +15 stopni (trasa 40km z prędkościa 100km/h, czasami jakieś wyprzedzanie do 130 km/h) - temperatura oleju 98 do 105 stopni (na końcu trasy)

- przy spokojnej jeździe (bez wyprzedzania, ta sama trasa 80 do 90 km/h) - temperatura oleju 95 do 98 stopni

Czy to wina oleju, czy silnika, czy może tak ma być (na forum odnajduje tylko wyniki 90-95 stopni jako prawidłowe przy takim stylu jazdy)

Dodam, że kilka miesięcy temu, gdy przyszło nam jeździć w temperaturach - 15 do -22 stopnia, rano auto dochodziło do temp oleju 70 stopni po ok.6 km, 82 - 84 stopnie po 15-18 km i to był max, nie dochodziła do 90 stopni

Temperatura płynu ok - 90 stopni



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Post autor: wronek1 » ndz maja 02, 2010 10:28

u mnie jest podobnie, nie ma sie czym martwić.


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz maja 02, 2010 11:44

wegi pisze:Czy to wina oleju, czy silnika, czy może tak ma być
Głównie,to zasługa małej chłodniczki oleju.Niestety wymiennik woda olej nie jest w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem,zwłaszcza zważywszy na jego wielkość.
Załóż chłodniczkę od asz-ta,arl-a,2.0 tdi,to gwarantuję,że temp.oleju spadnie.


AFN 165,5@380,8

indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » ndz maja 02, 2010 12:36

Wszystko masz ok, śpij spokojnie :grin: :grin: . Jakośc oleju ma tutaj również znaczenie.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » ndz maja 02, 2010 12:52

mi w afnie przy spokojnej jeździe pokazuje 88-90*C przy prędkości do 120km/h



GT88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: wt lis 27, 2007 16:12
Lokalizacja: DLU
Kontakt:

Post autor: GT88 » ndz maja 02, 2010 13:54

rowniez do 120km/h pokazuje 86-90 :bigok:



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » wt maja 04, 2010 09:12

Mi przy 160 na autostradzie pokazało 98 - 100. Przy 120km/h to mam 86 do 90 stopni.



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » wt maja 04, 2010 12:50

Ja nie mam komputera pokladowego. Zainstalowalem sobie wskazniki Auto Gauge na silniczkach krokowych. Czujnik temperatury oleju wkrecilem w wolne miejsce w podstawie filtra oleju (wykrecona sruba imbusowa). Niepokoi mnie z kolei to, ze moim zdaniem temp. oleju jest za niska. Z trudem przy palowaniu ciezko mi przeskoczyc prog 90C. Normalnie podczas jazdy w trasie mam 80-82C, zas przy delikatnym poslugiwaniu sie gazem to 70-75C max. Silnik to oczywiscie AFN po programie i wtryskach 216.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt maja 04, 2010 14:17

micky pisze:Czujnik temperatury oleju wkrecilem w wolne miejsce w podstawie filtra oleju
Przy filtrze jest chłodnica oleju więc pewnie dlatego temp. jest taka niska. W misce jest na pewno wyższa temperatura.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » wt maja 04, 2010 15:28

No chyba nie do konca, skoro czujnik mfa jesli jest to wlasnie w tamtym miejscu jest wkrecony



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » sob maja 08, 2010 20:38

no niby wszystko OK, a jednak piszecie wszyscy że macie temp.grubo poniżej 95 stopni. Dziś na trasie 120 km, przy jeździe 60 - 90 km/h (warunki tylko na tyle pozwalały) bez szaleństw, IV,V bieg - temperatura cały czas od 100 do 104 stopni.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob maja 08, 2010 21:34

wegi, masz seryjne MFA i czujnik wkrecony w podstawke filtra oleju, tak?
Jesli tak to mozesz sprobowac wykrecic ten czujnik i wrzucic go do goracej wody i mierzyc zwyklym termometrem (oczywiscie skala pomiarowa musi byc odpowiednia :) ) i porownac wskazania z MFA.

A tak swoja droga to jadac z 3 osobami na pokladzie przez Salmopol, 3 bieg, slonce, 25C, olej na samym szczycie gorki wskoczyl na 102C, a przeciez nie pilowalem auta na obrotach ;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » pn maja 10, 2010 17:16

indyczes pisze:Wszystko masz ok, śpij spokojnie :grin: :grin: . Jakośc oleju ma tutaj również znaczenie.
ale jednak w ubiegłym roku, przy znacznie wyższych temperaturach sierpniowych i wrześniowych, na tym samym oleju Motul 10W40 temperatura nigdy nie przekraczała 94 stopni


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości