Jaki olej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt kwie 20, 2010 08:53

Porównując te parametry to tak. (czyli 15W-50 będzie "lepszy" od 15W-40)
Jednakże obstaje przy tym co pisze arwam: lepszy od nich będzie półsyntetyk, a od niego - pełen syntetyk. Proponuję kompromis: poszukaj oleju o specyfikacji lepkościowej 10W-50 :) na początek i ...
http://olejemidland.pl/sklep/olej-silni ... etyczny/72
http://www.total.com.pl/lub/lubpoland.n ... enDocument
zobaczysz że nic się nie stanie złego z silnikiem (wręcz przeciwnie - hydroregulatory przy porannym rozruchu znacznie szybciej będą się uciszać)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

arwam

Post autor: arwam » wt kwie 20, 2010 09:10

mateusz_kajtek pisze:Dodam że olej ten jest do kupienia w firmie które sprzedaje oleje i płyny do traktorów i maszyn rolniczych a oto stronka Fuchsa
to co sie sprawdza w traktorach w których wisilenie silnika jest na poziomie 15-20KM z litra pojemności nie sprawdzi się w aucie osobowym w którym wysilenie jednostki napędowej jest w granicach 40-50KM z litra pojemności. co wlejesz to Twoja rzecz.
ja już widziałem co się dzieje z silnikami po zalaniu olejem do ciężarówek zwłaszcza wysilonego motoru



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » wt kwie 20, 2010 13:41

Witam,

Skorzystam z okazji i podłączę się do tematu.
Silnik 1V 1.6 TD przebieg 267 kkm,
do tej pory lany mineralnym "czarnym" Castrolem 10W40 dla diesli.
Silnik długo stał ostatnio wrócił do łask więc pora zalać go nowym olejem. Nie wiem czy zostawać przy tym oleju czy zmieniać na coś innego, jak radzicie?


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

arwam

Post autor: arwam » wt kwie 20, 2010 13:52

finch, moje zdanie znasz a jak zrobisz to już Twoja rzecz.
ja bym odrazu 5W50 lał żadnych negatywnych skutków nie będzie



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » wt kwie 20, 2010 15:30

u mnie ubywa oleju ale ostatnio przy robocie hamulców zauważyłem że silnik jest mokry z tyłu, co prawda nie znaczę nigdzie terenu ale jednak. Wymienię uszczelkę przy najbliższej okazji łącznie z uszczelniaczem wałka. Najbardziej to się obawiam o turbo, bo czytałem że Castrol pozostawia "szlam" w silniku i czy płukanie nie zabije sprężarki.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

arwam

Post autor: arwam » wt kwie 20, 2010 21:31

finch, Castrola nie lej bo ostatnio coraz częściej słyszę żę ten olej schodzi na psy. i było już kilka przypadków że na tym oleju silniki odlatywały



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » wt kwie 20, 2010 22:12

spoko dzięki za info, naleje Mobila, niech się dzieje co chce :D


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt kwie 20, 2010 22:16

Powiem Ci ze wystarczy że silnik regularnie dostaje ognia i będzie czysty jak łza na każdym oleju :)
Reanimowaliśmy ostatnio V-TEC`a kumpla bo zamęczył silnik do granic (chlał 4 litry minerala na 4 tyś km). Od 3 lat na mineralnym Mobilu, od 3 lat but od rana do nocy, od 3 lat wskazówka obrotomierza częściej oglądała czerwone pole niż to w okolicach biegu jałowego. Wydarł do drutów wszystkie opony jakie tylko się pojawiły na felach.
Głowica - złom, gniazda powypalane, podobnie tłoki, tuleje, pierścienie w 17-tu kawałkach każdy ale całe wnętrze silnika było tak czyste jakby na jakimś super-cudzie olejarskiej techniki syntetycznej latało :helm:


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

arwam

Post autor: arwam » wt kwie 20, 2010 22:36

Piasek, co z tego że miałbyidealnie wewnątrz czysty motor jakby się nie dało jeździć



anakonda12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt kwie 30, 2010 12:13
Lokalizacja: z kątowni ;)

Post autor: anakonda12 » pt kwie 30, 2010 12:26

hej, a ja od lat sotosuje Valvoline Diesel Turbo. bardzo dobry produkt moim zdaniem i sprawdza sie przy dużych przbiegach. od 10 lat jeżdze taksówką i próbowałem wielu marek. na żadnej nie miałem tak niskiego zużycia oleju między wymianami i do tego takiej kulutry pracy silnika.



arwam

Post autor: arwam » pt kwie 30, 2010 18:31

anakonda12, a próbowałeś "Mobil 1" 5W50
??
stawiam że nie .
ja próbowałem między innymi właśnie olejów Valvoline ale jednak nie zamienię Mobil'a na Valvoline



lipek1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn paź 20, 2008 20:50
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lipek1234 » pt kwie 30, 2010 18:43

ten gościu co tak gada caly czas o tym 5w50 zeby zmieniać z mineralnego na syntetyk to ma albo swoj warsztat albo handluje mobilem 5w50 .... żenada daj se siana koles bo twoje wypowiedzi męczą



Awatar użytkownika
maras2011
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn sty 04, 2010 22:06
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: maras2011 » pt kwie 30, 2010 19:45

Ja wlałem GM 10w40 i śmiga jak ta lala, oleju po 5tyś. nie dolałem nic, wcześniej był Castrol EDGE Sport 10W-60, i trochę brał oliwy, lecz że motor (1Z) ma już ponad 300tyś. przelatane przeszedłem na półsyntetyk,aczkolwiek do końca nie jestem pewien czy dobrze, może przy następnej wymianie wrócę na pełen syntetyk. :)



anakonda12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt kwie 30, 2010 12:13
Lokalizacja: z kątowni ;)

Post autor: anakonda12 » pt kwie 30, 2010 22:21

tak, jeździłem na mobilu jakieś 2 lata passatem i było ok. ja nie twierdzę, że inne marki olejów są złe, ale w moim przypadku valvo spisał się najlepiej. przy tych przebiegach ktore robię to zmieniam olej 2 razy w roku, więc miałem sporo okazji, żeby się przekonać :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości