Odłączenie turbo w AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » wt kwie 27, 2010 08:32

tjwasiak pisze:A ja jednak stawiam na problem w stylu pierścienie i brak kompresji na zimno
mechanior nie wymienił pierścieni bo były dobre.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt kwie 27, 2010 22:04

Kolego uciekaj od tego mecvhanika jak najszybciej, jak mozna po rozbebeszeniu silnika do remontu zostawic stare pierscienie, przeciez ten silnik jak sie domyslam miał przebieg grubo ponad 100 tys.jak nie dwa razy tyle i on niby stwierdził ze pierscienie są jeszcze dobre hee.
Druga sprawa to prostowanie korbowodu, przeciez tego sie nie robi, wystarczyło kupić uzywany korbowód, pełno tego na allegro czy po szrotach, to nie czasy PRL-u. Skoro korba kucnęła po spręzeniu wody, to załoze sie ze po tym niby prostowaniu i tak wymiar korbowodu nie jest taki jak powinien, bo czym on to niby mierzył linijką? I pewnie przez tą korbę silnik na tym cylindrze dalej kuleje. O osłabieniu materiału juz nie wspomne. Druciaż nie mechanik takie moje zdanie.
Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 22:07 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » śr kwie 28, 2010 20:45

Dziś zrobiłem test. Rano po odpaleniu zakopcił standardowo jak zawsze. Pojechałem na autostradę troszkę go przegonić. Po powrocie zostawiłem go na jałowym biegu i wkręciłem na obroty tak do 2000-2300 obrotów i wtedy zaczął kopcić w trybie ciągłym. Jak puszczałem gaz to ustawało. Dodałem z powrotem na 2000 i znowu kopciło. Jakieś sugestie?



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » śr kwie 28, 2010 22:16

Tak go przegoniłeś że dobrze zagrzałeś olej. Ciepły olej mógł spowodować dymienie... Teoria trochę naciągana, bo od autostrady pewnie trochę jechałeś spokojnie, więc olej miał czas by przestygnąć.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr kwie 28, 2010 22:24

szatanek pisze:Kolego uciekaj od tego mecvhanika jak najszybciej, jak mozna po rozbebeszeniu silnika do remontu zostawic stare pierscienie, przeciez ten silnik jak sie domyslam miał przebieg grubo ponad 100 tys.jak nie dwa razy tyle i on niby stwierdził ze pierscienie są jeszcze dobre hee.
Druga sprawa to prostowanie korbowodu, przeciez tego sie nie robi,
:bajer: A myslałem że tacy ''szpece"już wyginęli.Nie wymienione pierscienie, choć z bólem jeszcze bym wybaczył ale prostowanie korbowodu to już nie dopuszczalne ,ciekawe co by ten szpec powiedziłał jak by ci ta prostowana korba wyszła blokiem silnika na zewnątrz ,pewnie coś w stylu "się sklei i będzie dobrze" :grin:
Ostatnio zmieniony śr kwie 28, 2010 22:32 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » śr kwie 28, 2010 22:30

tjwasiak pisze:Tak go przegoniłeś że dobrze zagrzałeś olej. Ciepły olej mógł spowodować dymienie... Teoria trochę naciągana, bo od autostrady pewnie trochę jechałeś spokojnie, więc olej miał czas by przestygnąć.
MFA wskazał, że temperatura oleju była 100 stopni. kiedy robiłem test.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw kwie 29, 2010 21:11

Kolego podstawowe pytanie, jakiego koloru jest to dymienie, wcześniej pisałeś ze masz dymienie po rozruchu więc pewnie jest to niebieskawy dym olejowy, wiesz napewno jaki ma zapach spalany olej wiec jesli jest taki zapach to masz odpowiedz, ze silnik ci spala olej na połączeniu gładz-pierścień-tłok, uszczelniacze miałeś wymienione więc tą drogę mozxna raczej wykluczyć.
Tylko pamietaj ze silnik moze podobnie kopcić na niebieskawo jak ma zły kąt wtrysku a konkretnie za puźny, ale wtedy spaliny mają charakterystyczny gryzący zapach nie spalonej ropy i do tego motor cięzko odpala i nie ma mocy. I dodatkowa ważna rzecz przy zbyt puźnym kącie wtrysku kopcenie jest non stop nawet na wolnych obrotach, olejowe kopcenie pojawia sie głównie pod obciązeniem przy wyzszych obrotach.



Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » czw kwie 29, 2010 22:50

to odpowiadam:) kolor niebieski. Tylko kiedy jest na luzie. Po odpaleniu oraz przy wkręceniu na wyższe obroty. jutro nakręcę filmik i wstawię.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt kwie 30, 2010 04:00

Moim zdaniem ten silnik wymaga ponownego, prawdziwego remontu. Proponuję oddać blok do pomiarów w specjalistycznym zakładzie, wymienić tą felerną korbę, złożyć całość na nowych pierścieniach - ewentualnie zatulejować blok lub wymienić tłoki na nadwymiarowe jeśli okaże się że jest taka potrzeba.



Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » sob maja 08, 2010 18:41

Zrobione :) nowe pierścienie i korbowód :) dodatkowe koszty poleciałem bo nie zostawiałem starej uszczelki mimo, że ma ona 900km, tylko nową dałem:) szlif nie był ponownie robiony... nie wiem czy dobrze?



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz maja 09, 2010 13:52

Kolego to co ze uszczelka miała tylko 900 km, uszczelkę pod głowicę nigdy nie mozna ponownie załozyc jak silnik został uruchomiony i zagrzany, pod wpływem temp uszczelka traci swoje właściwosci spręzyste i zdemontowanie jej i ponowne załozenie nie zapewni szczelności połączenia, to nie jest uszczelka pokrywy zaworów ze w razie nieszczelności mozna ją zmienic w 15 min.



Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » ndz maja 09, 2010 15:41

Czyli dobrze zrobiłem, że nową dałem :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 168 gości