TDI 110?? 101?? 130, a może 150?? Porównanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Juzeks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 04, 2009 03:56
Lokalizacja: Bieszczady

TDI 110?? 101?? 130, a może 150?? Porównanie

Post autor: Juzeks » śr kwie 28, 2010 21:28

Witam.

Z szukajki korzystałem ale takiego konkretnego tematu nie znalazłem. Jeśli jest to przepraszam i proszę o podesłanie linka.

Panowie chciałem przeczytać Wasze opinie o silnikach Tdi w vw czy audi. Chodzi mi konkretnie o 1.9 TDI ale nie wiem jeszcze konkretnie o jakiej mocy. Dlatego proszę o rady, opinie, własne doświadczenia na temat slinkiów 101km, 110, 115, a może 130?? Chce kupić autko tylko nie wiem o jakiej mocy. Może ktoś wykwalifikowany mógłby wyrazić swoje zdanie poparte jakimis przykładami o sprawowaniu się tych silników. Piszecie jak wam się sprawują autka wyposażone w te silniczki :grin:



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » śr kwie 28, 2010 21:51

Juzeks, coś chyba słabo szukałeś :chytry: :chytry: :chytry:
tutaj masz trochę:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31180
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=278475
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=280903
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=310822
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=263557

http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk4/


no forum masz bardzo dużo tematów tylko umiejętnie szukaj
wszystkie silniki o których piszesz to silniki PD oprócz 110 VP
110 VP teoretycznie najtańszy w eksploatacji, najmniej awaryjny i najbardziej ekonomiczny
130 ASZ PD chyba najlepsze rozwiązanie masz jeszcze 150 ARL, jesli dorwiesz dobry silniczek będziesz bardzo zadowolony ale są troszkę droższe


chcesz śmigać serią czy modzić ???



Juzeks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 04, 2009 03:56
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Juzeks » śr kwie 28, 2010 21:58

Ojojoj to rzeczywiście mi nie poszło :bigok: dzieki

pozdrawiam



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » śr kwie 28, 2010 22:34

Czy ja wiem czy VP tańszy w eksploatacji i mniej awaryjny od PD? Nigdy nie liczyłem, ale jakoś różnic nie widzę zbyt wielkich - ani w swoich autach, ani klientów.



Awatar użytkownika
truckman
Varia(n)t
Varia(n)t
Posty: 11847
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 20:25

Post autor: truckman » śr kwie 28, 2010 22:40

tjwasiak, bo to stereotypy :P Tak samo turbo pada ;)


Obrazek

Juzeks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 04, 2009 03:56
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Juzeks » śr kwie 28, 2010 22:54

No właśnie ja się zastanawiam miedzy 110 na zwykłej pompie, albo właśnie 130 na pompowtryskach :grin: co lepsze?? :bajer:



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » śr kwie 28, 2010 22:55

Do pompek np drozszy olej.


User

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr kwie 28, 2010 23:00

Juzeks pisze: co lepsze?? :bajer:
zależy z jakiego punktu widzenia patrząc - prostota i tańsza eksploatacja 110, znacznie lepsza dynamika to 130



Juzeks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 04, 2009 03:56
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Juzeks » śr kwie 28, 2010 23:00

Ano na pewno. Ale z tym bym sobie myślę poradził. Nie wiem jak sytuacja wygląda z tymi pompkami, jeśli chodzi o wytrzymałość, bo różne opinie słyszałem, począwszy od tego, że są nic nie warte bo się psuja szybko a znów inny majster mówi, że pompowtryski to bardzo dobra rzecz, że trzeba tylko lać odpowiedni olej i to wystarczy, na wszystkim auto pojedzie, na każdym paliwie



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » śr kwie 28, 2010 23:02

Juzeks, zależy Ci jakoś bardzo szczególnie na dynamice (130) czy jednak ważniejsza jest dla Ciebie ekonomia i mniejsze koszty eksploatacyjne (110)? nosisz się z zamiarem modzenia silnika? przed zakupem warto podpiąć auto do VAG'a i zrobić logi dynamiczne i statyczne. uważam, że PD wymaga więcej uwagi i troski podczas użytkowania, olej, dwumas, ropka



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr kwie 28, 2010 23:02

normalnie, po 200-300 tyś km bez większych problemów podobnie jak pompa VP, do tego PD jest znacznie podatniejszy na tuning

[ Dodano: Sro 28 Kwi, 2010 ]
pelton1985, chcę zauważyć że i VP mają dwumas :bajer:
Ostatnio zmieniony śr kwie 28, 2010 23:04 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » śr kwie 28, 2010 23:04

Juzeks pisze:bo różne opinie słyszałem, począwszy od tego, że są nic nie warte bo się psuja szybko a znów inny majster mówi, że pompowtryski to bardzo dobra rzecz, że trzeba tylko lać odpowiedni olej i to wystarczy, na wszystkim auto pojedzie, na każdym paliwie
prawda jest taka, że jeśli kupisz auto z pompkami w dobrym stanie ( VAG'iem można sprawdzić ich parametry ), będziesz lał odpowiedny olej, dbał o filtry i używał odpowiednich firm a przede wszystkim lał czystą i niechrzczoną ropę będzie ok

[ Dodano: 28 Kwi 2010 23:05 ]
mettenos pisze:pelton1985, chcę zauważyć że i VP mają dwumas :bajer:
no tak ale szybciej zaorasz dwumas w PD z uwagi na większy moment



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr kwie 28, 2010 23:05

od siebie dodam, że gdybym dziś miał kupować Mk4 czy bliźniaczego Leona to wybór byłby prosty - PD 150 lub 130 KM



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » śr kwie 28, 2010 23:06

mettenos pisze:do tego PD jest znacznie podatniejszy na tuning
prawda prawda, 130 ps jest bardzo miodne do modzenia
założyć FMIC
zmienić turbo
zrobić korektę softu i cieszysz się 200 km on board



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 227 gości