[GOLF IV ] Wymiana rozrządu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
mflash, pompy wody w 1Z nie wymienia sie chyba ze cos sie z nia dzieje
kolo walka luzujesz po to zeby przy napinaniu paska nie ruszal sie walek a pasek naciagnal sie ladnie po obu stronach walka rozrzadu
pamietaj o znaku na kole zamachowym, blokadzie pompy i blokadzie walka rozrzadu
reszta to pikus
na sam koniec vag i sprawdzenie kata wtrysku
kat wtrysku reguluje sie po poluzowaniu srub od pompy, w kierunku silnika przyspieszasz a od silnika opozniasz
optymalny kat wtrysku odczytywany w basic settings grupa 000 pozycja druga powinien byc od 45 do 51
kolo walka luzujesz po to zeby przy napinaniu paska nie ruszal sie walek a pasek naciagnal sie ladnie po obu stronach walka rozrzadu
pamietaj o znaku na kole zamachowym, blokadzie pompy i blokadzie walka rozrzadu
reszta to pikus
na sam koniec vag i sprawdzenie kata wtrysku
kat wtrysku reguluje sie po poluzowaniu srub od pompy, w kierunku silnika przyspieszasz a od silnika opozniasz
optymalny kat wtrysku odczytywany w basic settings grupa 000 pozycja druga powinien byc od 45 do 51
Ostatnio zmieniony sob sie 29, 2009 17:40 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Napinacz hydrauliczny
Witam! odswieze toszke temat bo mam jedno pytanko, ale na poczatek pare informacji.
Niedawno zakupilem autko z niemiec MK4 1.9 tdi (PD) ATD 161tys. i przymierzam sie do wymiany olejow, filtrow i rozrzadu. Na dzień dzisiejszy w moim regionie po drobnej weryfikacji cen z 9 sklepów (w tym salon VW i SEAT) wyszło mi 1055zl:
olej silnikowy LongLife III (to akurat z Allegro): 230zl
płyn chłodniczy koncentrat G12++ oryginal z salonu 3szt(1szt na zapas w razie dolewek): 99zl
Filtry Mann powietrza+oleju+kabinowy+paliwa: 29+23+52+79=183zl
pasek contitech wzmacniany 144zl
rolka prowadzaca Ruvill: 76zl
rolka napinajaca Ruville: 134zl
pompa HEPU: 189zl
I tutaj rodzi się moje pytanie dotyczące napinacza hydraulicznego rozrzadu. Czy takowy element powinien byc wymieniany za kazdym razem gdy wymienia sie pasek czy tylko jesli widac zuzycie owego napinacza? Koles w sklepie powiedział mi ze napinacze sie wymienia, ale z kolei w VW powiedzieli ze nie koniecznie. zreszta w salonie jest zestaw (475zl) bez tego napinacza, a w sklepie z nim. Nie wiem co z tym fantem zrobić zeby nie wyrzucic pieniedzy w bloto. w koncu taka przyjemność czyli przedmiotowy popychacz to 190zł.
Jesli ktoś jest na topie w tym temacie to prosil bym bardzo o komentarz co do zestawu no i najwa zniejsze co sądzicie o tym popychaczu hydraulicznym(wymieniać czy nie?)
Jutro jade do mechanika po poludniu odstawic mu autko i jeśli bede juz po to dam znać. zobaczymy co na to wszytko mechanik powie?
PS. to moj pierwszy post a ja nie jestem mechanikiem wiec prosze bez zbednych komentarzy.
pozdrawiam pomocnych forumowiczów
Niedawno zakupilem autko z niemiec MK4 1.9 tdi (PD) ATD 161tys. i przymierzam sie do wymiany olejow, filtrow i rozrzadu. Na dzień dzisiejszy w moim regionie po drobnej weryfikacji cen z 9 sklepów (w tym salon VW i SEAT) wyszło mi 1055zl:
olej silnikowy LongLife III (to akurat z Allegro): 230zl
płyn chłodniczy koncentrat G12++ oryginal z salonu 3szt(1szt na zapas w razie dolewek): 99zl
Filtry Mann powietrza+oleju+kabinowy+paliwa: 29+23+52+79=183zl
pasek contitech wzmacniany 144zl
rolka prowadzaca Ruvill: 76zl
rolka napinajaca Ruville: 134zl
pompa HEPU: 189zl
I tutaj rodzi się moje pytanie dotyczące napinacza hydraulicznego rozrzadu. Czy takowy element powinien byc wymieniany za kazdym razem gdy wymienia sie pasek czy tylko jesli widac zuzycie owego napinacza? Koles w sklepie powiedział mi ze napinacze sie wymienia, ale z kolei w VW powiedzieli ze nie koniecznie. zreszta w salonie jest zestaw (475zl) bez tego napinacza, a w sklepie z nim. Nie wiem co z tym fantem zrobić zeby nie wyrzucic pieniedzy w bloto. w koncu taka przyjemność czyli przedmiotowy popychacz to 190zł.
Jesli ktoś jest na topie w tym temacie to prosil bym bardzo o komentarz co do zestawu no i najwa zniejsze co sądzicie o tym popychaczu hydraulicznym(wymieniać czy nie?)
Jutro jade do mechanika po poludniu odstawic mu autko i jeśli bede juz po to dam znać. zobaczymy co na to wszytko mechanik powie?
PS. to moj pierwszy post a ja nie jestem mechanikiem wiec prosze bez zbednych komentarzy.
pozdrawiam pomocnych forumowiczów
Ostatnio zmieniony śr gru 09, 2009 23:57 przez PERLBLAU, łącznie zmieniany 1 raz.
VW GOLF IV 1.9 TDI-101PS
Kat wtrysku w TDI PD
Dolaczam do pytania mego poprzednika czyli jak wymienie rozrzad to konieczne jest ustawianie kata wtrysku w tym silniku(oraz inne parametry na vag-u),bo mechanik mnie przekonuje ze nic sie nie zmienia i czy poradze sobie z tym sam na 311-ce moze jakas mala wskazowka. Drugi problem to ten hydronapinacz trzeba wymienic zawsze czy da sie go ocenic w jakim jest stanie i dopiero decyzja, oraz moze mala wskazowka jaka pompe wody polecacie ?
No hej wszystkim. Dawno nie zaglądałem na forum, a to może dlatego że przeniosłem się do klubu opla. No i może dlatego ze mojego kochanego golfika oddałem w styczniu za free jakimś złodziejom. Pech chciał że dwa dni później byłem umówiony na założenie indywidualnego zabezpieczenia za 150zł no ale to już inny temat wiec nie będę rozwijał.
Odpowiadając na własne pytania z 6 grudnia 2009 po wymianie wszystkiego mogę ci gatokane podpowiedzieć że napinacz możesz sprawdzic i dopiero zdecydować. ja nie wymieniałem bo kolega który robił wszytko "u siebie" pokazywał mi ów napinacz, a ponieważ był w dobrym stanie i nie było słychać łożyska kółka to nie wymieniałem. Zostawiłem też stary pasek wieloklinowy. Jesli chodzi o kąt wtrysku to też miałem dylemat czy aby dobrze jest robić takie rzeczy u kolegi czy też nie lepiej pojechac do autoryzowanego warsztatu. Myśle że jesli jest dobry mechanik (mój robi w servisie Boscha) to nie ma sie czego bać, a nie ustawiony kąt wtrysku to chyba raczej sporadyczne przypadki rozpisywane przez panikarzy. Chyba najważniejsze aby rozrząd był dobrze zabkokowany przed zdejmowaniem i dobrze ustawiony po z tego co doczytałem. A jesli chodzi o pompe to podobno bardzo dobra jest hepu albo skf ale jesli masz w pobliżu salon to opłaca się też wziąść oryginalną pompe vw. Jak byłem w salonie to powiedzieli mi że jesli masz pompe starą używaną to oni ja zabierają i dają nową regenerowaną za dopłatą. nie pamiętam ile kosztowała, ale się opłacało. I w tym wypadku nie ma się czego bać tej regenerowanej pompy z tego względu, iż każda z tych pomp to regenerowana stara zapakowana i sprzedawana. Poprostu wymieniają całe elementy mechaniczne i zostają stare tylko te, które się nie zużywają czyli np cała obudowa. Jedna wada takiej transakcji to to że najpierw trzeba wymontować a póżniej zawieść i autko musi poczekac. pozdrawiam serdecznie wszystkich szczęśliwych posiadaczy nieskradzionych mk4.
Odpowiadając na własne pytania z 6 grudnia 2009 po wymianie wszystkiego mogę ci gatokane podpowiedzieć że napinacz możesz sprawdzic i dopiero zdecydować. ja nie wymieniałem bo kolega który robił wszytko "u siebie" pokazywał mi ów napinacz, a ponieważ był w dobrym stanie i nie było słychać łożyska kółka to nie wymieniałem. Zostawiłem też stary pasek wieloklinowy. Jesli chodzi o kąt wtrysku to też miałem dylemat czy aby dobrze jest robić takie rzeczy u kolegi czy też nie lepiej pojechac do autoryzowanego warsztatu. Myśle że jesli jest dobry mechanik (mój robi w servisie Boscha) to nie ma sie czego bać, a nie ustawiony kąt wtrysku to chyba raczej sporadyczne przypadki rozpisywane przez panikarzy. Chyba najważniejsze aby rozrząd był dobrze zabkokowany przed zdejmowaniem i dobrze ustawiony po z tego co doczytałem. A jesli chodzi o pompe to podobno bardzo dobra jest hepu albo skf ale jesli masz w pobliżu salon to opłaca się też wziąść oryginalną pompe vw. Jak byłem w salonie to powiedzieli mi że jesli masz pompe starą używaną to oni ja zabierają i dają nową regenerowaną za dopłatą. nie pamiętam ile kosztowała, ale się opłacało. I w tym wypadku nie ma się czego bać tej regenerowanej pompy z tego względu, iż każda z tych pomp to regenerowana stara zapakowana i sprzedawana. Poprostu wymieniają całe elementy mechaniczne i zostają stare tylko te, które się nie zużywają czyli np cała obudowa. Jedna wada takiej transakcji to to że najpierw trzeba wymontować a póżniej zawieść i autko musi poczekac. pozdrawiam serdecznie wszystkich szczęśliwych posiadaczy nieskradzionych mk4.
VW GOLF IV 1.9 TDI-101PS
Witam mam pytanko posiadam golfa 4 tdi 90 km 2000 przejechane 165000 i mam małe pytanka :
1)Przy 151000 został wymienionuy rozrząd, pompa wodna oraz wszystkie napinacze, czy teraz muszę znowu to wszystko wymieniac ??
2) Co ile wymienia się rozrząd a co ile rozrząd wraz z pompą wodną i napinaczami ??
1)Przy 151000 został wymienionuy rozrząd, pompa wodna oraz wszystkie napinacze, czy teraz muszę znowu to wszystko wymieniac ??
2) Co ile wymienia się rozrząd a co ile rozrząd wraz z pompą wodną i napinaczami ??
O ile masz pewność że przebieg nie był cofany, oraz że rzeczywiście wymieniono to wszystko, to nie musisz nic wymieniać. Jeśli natomiast kupiłeś to auto niedawno, to dla świętego spokoju wymieniłbym sam wszystko i miał pewność. Ja polecam wymianę pompy wody przy każdej wymianie rozrządu. Zasadniczo zalecam wymiany - pierwszy raz po 90kkm, potem co 60kkm.rosiak pisze:Witam mam pytanko posiadam golfa 4 tdi 90 km 2000 przejechane 165000 i mam małe pytanka :
1)Przy 151000 został wymienionuy rozrząd, pompa wodna oraz wszystkie napinacze, czy teraz muszę znowu to wszystko wymieniac ??
2) Co ile wymienia się rozrząd a co ile rozrząd wraz z pompą wodną i napinaczami ??
No to zaufaj doświadczeniu... Taki zestaw na prawdę 120 tys km wytrzyma (a mój przykład pokazuje iż dużo, dużo więcej... ale z niego proszę raczej przykładu nie brać )tjwasiak pisze:Zawsze stosuje dobre markowe, często wręcz oryginalne części...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
[GOLF IV TDI PD] Wymiana rozrządu
yarok, witaj mozesz mi przesłac info na temat wymiany rorządu w golfie 115km 85kw może masz zdjecia to tez poprosze pozdro
[GOLF IV ] Wymiana rozrządu
Witam. Ja również przymierzam się do zakupu nowego rozrządu. Mam Golfa IV 1.9 TDi 110 koni, rok 1999. Znalazłem 3 komplety i nie wiem, który wybrać. Kompletnie nie znam się na markach tego typu części. Zostawię tutaj 3 linki. Proszę o pomoc!
1. http://allegro.pl/rozrzad-pompa-vw-golf ... 72472.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. http://allegro.pl/rozrzad-vw-golf-iv-au ... 75556.html" onclick="window.open(this.href);return false;
3. http://allegro.pl/rozrzad-vw-golf-iv-au ... 02116.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1. http://allegro.pl/rozrzad-pompa-vw-golf ... 72472.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. http://allegro.pl/rozrzad-vw-golf-iv-au ... 75556.html" onclick="window.open(this.href);return false;
3. http://allegro.pl/rozrzad-vw-golf-iv-au ... 02116.html" onclick="window.open(this.href);return false;
[GOLF IV ] Wymiana rozrządu
Odświeże temat, bo też zastanawiam się nad wymianą rozrządu. Zdążyłem się zorientować, że jak już wymieniać to najlepiej razem z pompą.
Moje pytanie, ile średnio mechanik bierze za wymianę?
Co sądzicie o tym zestawie:
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-vw-golf ... 85567.html" onclick="window.open(this.href);return false;
?
Ten Maxgear nie jest lipny?
Opcja 2 chyba bardziej rozsadna
http://allegro.pl/rozrzad-skoda-octavia ... 97937.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bede wdzieczny za pomoc.
pozdr.
Moje pytanie, ile średnio mechanik bierze za wymianę?
Co sądzicie o tym zestawie:
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-vw-golf ... 85567.html" onclick="window.open(this.href);return false;
?
Ten Maxgear nie jest lipny?
Opcja 2 chyba bardziej rozsadna
http://allegro.pl/rozrzad-skoda-octavia ... 97937.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bede wdzieczny za pomoc.
pozdr.
Potrzebujesz porady dot. Ubezpieczen OC AC? Mogę pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 205 gości