[GOLF IV ] Wymiana rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

andrewb25

Post autor: andrewb25 » sob sie 29, 2009 15:30

i gdzie ta oszczędność diesla?

w benzyniaku za 250zł mam wymieniony kpl. rozrząd łącznie z robocizną :ass:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob sie 29, 2009 17:39

mflash, pompy wody w 1Z nie wymienia sie chyba ze cos sie z nia dzieje :)
kolo walka luzujesz po to zeby przy napinaniu paska nie ruszal sie walek a pasek naciagnal sie ladnie po obu stronach walka rozrzadu

pamietaj o znaku na kole zamachowym, blokadzie pompy i blokadzie walka rozrzadu

reszta to pikus :D

na sam koniec vag i sprawdzenie kata wtrysku

kat wtrysku reguluje sie po poluzowaniu srub od pompy, w kierunku silnika przyspieszasz a od silnika opozniasz

optymalny kat wtrysku odczytywany w basic settings grupa 000 pozycja druga powinien byc od 45 do 51
Ostatnio zmieniony sob sie 29, 2009 17:40 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
PERLBLAU
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 00:30
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Napinacz hydrauliczny

Post autor: PERLBLAU » śr gru 09, 2009 23:54

Witam! odswieze toszke temat bo mam jedno pytanko, ale na poczatek pare informacji.
Niedawno zakupilem autko z niemiec MK4 1.9 tdi (PD) ATD 161tys. i przymierzam sie do wymiany olejow, filtrow i rozrzadu. Na dzień dzisiejszy w moim regionie po drobnej weryfikacji cen z 9 sklepów (w tym salon VW i SEAT) wyszło mi 1055zl:
olej silnikowy LongLife III (to akurat z Allegro): 230zl
płyn chłodniczy koncentrat G12++ oryginal z salonu 3szt(1szt na zapas w razie dolewek): 99zl
Filtry Mann powietrza+oleju+kabinowy+paliwa: 29+23+52+79=183zl
pasek contitech wzmacniany 144zl
rolka prowadzaca Ruvill: 76zl
rolka napinajaca Ruville: 134zl
pompa HEPU: 189zl

I tutaj rodzi się moje pytanie dotyczące napinacza hydraulicznego rozrzadu. Czy takowy element powinien byc wymieniany za kazdym razem gdy wymienia sie pasek czy tylko jesli widac zuzycie owego napinacza? Koles w sklepie powiedział mi ze napinacze sie wymienia, ale z kolei w VW powiedzieli ze nie koniecznie. zreszta w salonie jest zestaw (475zl) bez tego napinacza, a w sklepie z nim. Nie wiem co z tym fantem zrobić zeby nie wyrzucic pieniedzy w bloto. w koncu taka przyjemność czyli przedmiotowy popychacz to 190zł. :crazy:
Jesli ktoś jest na topie w tym temacie to prosil bym bardzo o komentarz co do zestawu no i najwa zniejsze co sądzicie o tym popychaczu hydraulicznym(wymieniać czy nie?)
Jutro jade do mechanika po poludniu odstawic mu autko i jeśli bede juz po to dam znać. zobaczymy co na to wszytko mechanik powie?

PS. to moj pierwszy post a ja nie jestem mechanikiem wiec prosze bez zbednych komentarzy.

pozdrawiam pomocnych forumowiczów
Ostatnio zmieniony śr gru 09, 2009 23:57 przez PERLBLAU, łącznie zmieniany 1 raz.


VW GOLF IV 1.9 TDI-101PS

Awatar użytkownika
gatokane
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob paź 31, 2009 22:37
Lokalizacja: Przemysl

Kat wtrysku w TDI PD

Post autor: gatokane » czw kwie 15, 2010 16:05

Dolaczam do pytania mego poprzednika czyli jak wymienie rozrzad to konieczne jest ustawianie kata wtrysku w tym silniku(oraz inne parametry na vag-u),bo mechanik mnie przekonuje ze nic sie nie zmienia i czy poradze sobie z tym sam na 311-ce moze jakas mala wskazowka. Drugi problem to ten hydronapinacz trzeba wymienic zawsze czy da sie go ocenic w jakim jest stanie i dopiero decyzja, oraz moze mala wskazowka jaka pompe wody polecacie ?



Awatar użytkownika
PERLBLAU
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 00:30
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Post autor: PERLBLAU » wt kwie 27, 2010 23:09

No hej wszystkim. Dawno nie zaglądałem na forum, a to może dlatego że przeniosłem się do klubu opla. No i może dlatego ze mojego kochanego golfika oddałem w styczniu za free jakimś złodziejom. Pech chciał że dwa dni później byłem umówiony na założenie indywidualnego zabezpieczenia za 150zł no ale to już inny temat wiec nie będę rozwijał.
Odpowiadając na własne pytania z 6 grudnia 2009 po wymianie wszystkiego mogę ci gatokane podpowiedzieć że napinacz możesz sprawdzic i dopiero zdecydować. ja nie wymieniałem bo kolega który robił wszytko "u siebie" pokazywał mi ów napinacz, a ponieważ był w dobrym stanie i nie było słychać łożyska kółka to nie wymieniałem. Zostawiłem też stary pasek wieloklinowy. Jesli chodzi o kąt wtrysku to też miałem dylemat czy aby dobrze jest robić takie rzeczy u kolegi czy też nie lepiej pojechac do autoryzowanego warsztatu. Myśle że jesli jest dobry mechanik (mój robi w servisie Boscha) to nie ma sie czego bać, a nie ustawiony kąt wtrysku to chyba raczej sporadyczne przypadki rozpisywane przez panikarzy. Chyba najważniejsze aby rozrząd był dobrze zabkokowany przed zdejmowaniem i dobrze ustawiony po z tego co doczytałem. A jesli chodzi o pompe to podobno bardzo dobra jest hepu albo skf ale jesli masz w pobliżu salon to opłaca się też wziąść oryginalną pompe vw. Jak byłem w salonie to powiedzieli mi że jesli masz pompe starą używaną to oni ja zabierają i dają nową regenerowaną za dopłatą. nie pamiętam ile kosztowała, ale się opłacało. I w tym wypadku nie ma się czego bać tej regenerowanej pompy z tego względu, iż każda z tych pomp to regenerowana stara zapakowana i sprzedawana. Poprostu wymieniają całe elementy mechaniczne i zostają stare tylko te, które się nie zużywają czyli np cała obudowa. Jedna wada takiej transakcji to to że najpierw trzeba wymontować a póżniej zawieść i autko musi poczekac. pozdrawiam serdecznie wszystkich szczęśliwych posiadaczy nieskradzionych mk4.


VW GOLF IV 1.9 TDI-101PS

rosiak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 14:20
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: rosiak » ndz maja 09, 2010 20:51

Witam mam pytanko posiadam golfa 4 tdi 90 km 2000 przejechane 165000 i mam małe pytanka :
1)Przy 151000 został wymienionuy rozrząd, pompa wodna oraz wszystkie napinacze, czy teraz muszę znowu to wszystko wymieniac ??
2) Co ile wymienia się rozrząd a co ile rozrząd wraz z pompą wodną i napinaczami ??



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn maja 10, 2010 05:55

rosiak pisze:Witam mam pytanko posiadam golfa 4 tdi 90 km 2000 przejechane 165000 i mam małe pytanka :
1)Przy 151000 został wymienionuy rozrząd, pompa wodna oraz wszystkie napinacze, czy teraz muszę znowu to wszystko wymieniac ??
2) Co ile wymienia się rozrząd a co ile rozrząd wraz z pompą wodną i napinaczami ??
O ile masz pewność że przebieg nie był cofany, oraz że rzeczywiście wymieniono to wszystko, to nie musisz nic wymieniać. Jeśli natomiast kupiłeś to auto niedawno, to dla świętego spokoju wymieniłbym sam wszystko i miał pewność. Ja polecam wymianę pompy wody przy każdej wymianie rozrządu. Zasadniczo zalecam wymiany - pierwszy raz po 90kkm, potem co 60kkm.



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pn maja 10, 2010 08:45

tjwasiak pisze:Zasadniczo zalecam wymiany - pierwszy raz po 90kkm, potem co 60kkm.
Ja to tego nie rozumiem. Kupiłem ori rozrząd i dla czego niby miałbym potem wymienić go już po 60 tys. skoro pierwszy wymieniony był po ponad 90tys?
myśląc tak to może dla świetego spokoju wymieniajmy co 30tys? :bajer:



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pn maja 10, 2010 09:01



https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn maja 10, 2010 09:15

Zawsze stosuje dobre markowe, często wręcz oryginalne części... A mimo tego zalecam wymiany tak jak napisałem wcześniej. Jeden, czy dwa wyjątki wiosny nie czynią - a silników gdzie ktoś się 5kkm spóźnił widziałem już dostatecznie dużo.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pn maja 10, 2010 09:48

tjwasiak pisze:Zawsze stosuje dobre markowe, często wręcz oryginalne części...
No to zaufaj doświadczeniu... Taki zestaw na prawdę 120 tys km wytrzyma (a mój przykład pokazuje iż dużo, dużo więcej... ale z niego proszę raczej przykładu nie brać ;) )


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

zoro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 13:07

[GOLF IV TDI PD] Wymiana rozrządu

Post autor: zoro » ndz sie 01, 2010 13:23

yarok, witaj mozesz mi przesłac info na temat wymiany rorządu w golfie 115km 85kw może masz zdjecia to tez poprosze pozdro



Awatar użytkownika
igorw15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 13:42

[GOLF IV ] Wymiana rozrządu

Post autor: igorw15 » czw maja 12, 2011 09:50

Witam. Ja również przymierzam się do zakupu nowego rozrządu. Mam Golfa IV 1.9 TDi 110 koni, rok 1999. Znalazłem 3 komplety i nie wiem, który wybrać. Kompletnie nie znam się na markach tego typu części. Zostawię tutaj 3 linki. Proszę o pomoc!
1. http://allegro.pl/rozrzad-pompa-vw-golf ... 72472.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. http://allegro.pl/rozrzad-vw-golf-iv-au ... 75556.html" onclick="window.open(this.href);return false;
3. http://allegro.pl/rozrzad-vw-golf-iv-au ... 02116.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Meef
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: ndz sty 18, 2009 22:27
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

[GOLF IV ] Wymiana rozrządu

Post autor: Meef » śr cze 15, 2011 14:03

Odświeże temat, bo też zastanawiam się nad wymianą rozrządu. Zdążyłem się zorientować, że jak już wymieniać to najlepiej razem z pompą.

Moje pytanie, ile średnio mechanik bierze za wymianę?
Co sądzicie o tym zestawie:
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-vw-golf ... 85567.html" onclick="window.open(this.href);return false;
?
Ten Maxgear nie jest lipny?

Opcja 2 chyba bardziej rozsadna :)
http://allegro.pl/rozrzad-skoda-octavia ... 97937.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bede wdzieczny za pomoc.
pozdr. :smoke:


Potrzebujesz porady dot. Ubezpieczen OC AC? Mogę pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 205 gości