Problem z EGR - jest cały czas zamknięty

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn kwie 26, 2010 18:49

Poproś drugą osobę o pomoc, niech zasiądzie za kierownicą i będzie uruchamiać i gasić silnik a Ty wtedy przypatrz się czy siłownik podciśnieniowy porusza dźwignią z ośką obrotu klapy gaszącej podczas gaszenia ewentualnie zdejmij wąż powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR i patrz również czy klapa swobodnie się domyka. Jeśli stwierdzisz, że klapa się nie domyka bo siłownik nią nie porusza to musisz sprawdzić czy nie jest odpięta wtyczka od elektrozaworu N239 (jest przymocowany z tyłu do kolektora ssącego) albo czy nie wypiął się wężyk podciśnienia z króćca N239 lub króćca siłownika klapy lub czy któryś króciec się nie ułamał albo wężyk nie rozerwał. EGR nawet jak będzie niesprawny mechanicznie w pozycji zamkniętej to nawet lepiej dla silnika.


Obrazek

TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: TDiesel » pn kwie 26, 2010 21:44

Panowie, sprawdziłem dzisiaj tą klapę po zgaszeniu silnika, ona chodzi - zamyka do końca, wydawało mi się, że chodzi ok, ale na tym filmie tutaj poniżej:



ta klapa błyskawicznie wraca, natomiast u mnie widać jak się cofa, nie tak jak na tym filmie, że błyskawicznie powraca i jest właśnie ten dźwięk. U mnie go nie ma, bo klapa zdecydowanie wolniej wraca...

Także u mnie może coś nieszczelne jest? Albo może zabrudzony EGR? Czemu nie wraca tak błyskawicznie, jak na filmie powyżej?
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 21:47 przez TDiesel, łącznie zmieniany 2 razy.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn kwie 26, 2010 22:10

Jeśli masz problem z klapą, to może zabrudzony/przytarty jest sam mechanizm klapy? Próbowałeś samą klapą ruszać? Jakieś opory?



TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: TDiesel » pn kwie 26, 2010 22:27

tjwasiak pisze:Jeśli masz problem z klapą, to może zabrudzony/przytarty jest sam mechanizm klapy? Próbowałeś samą klapą ruszać? Jakieś opory?
Chodzi jak chodziła, ona zamyka się szybko, natomiast otwiera dość wolno, tak jakby ją coś trzymało i stąd nie ma uderzenia, o którym na samym początku wspominałem... Zaraz wrzucę filmik jak to u mnie chodzi.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn kwie 26, 2010 22:34

wrzuć filmik to zobaczymy ale już mogę Ci napisać, że jeśli przy gaszeniu silnika jest dźwignia siłownika wciągana w stronę membrany prawidłowo to jest OK - klapa działa sprawnie a że odpuszcza wolniej to zobaczymy na filmiku co może być przyczyną. W każdym razie nie ma powodów do paniki - gorzej gdyby klapa nie odbijała wcale - wtedy byś silnika nie uruchomił.


Obrazek

TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: TDiesel » pn kwie 26, 2010 22:51

Tutaj jest filmik z nagraniem z mojej klapy:

www.tdiesel.republika.pl/SNC00529.mp4

Myślę, że wyraźnie widać różnicę pomiędzy moją a tą wcześniejszą z youtube...
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 22:52 przez TDiesel, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 185 gości