Kilka pytań i prośba

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pikam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw mar 18, 2010 09:44
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Kilka pytań i prośba

Post autor: pikam » pn kwie 26, 2010 11:08

Witam wszystkich serdecznie.

Jestem nowym posiadaczem VW Golf Plus 1,9 TDi z 06.2008.
Swoją przygodę rozpocząłem z tym autkiem dopiero 14 dni temu, auto sprowadzone z Francji (przebieg 44 tys.km), wiec wybaczcie nowicjuszowi ewentualne wpadki.

W związku z powyższym mam kilka pytań:
1. Jaki olej i kiedy powinno się wymieniać ? (co ile ? - 10, 15, 20 tys. km.)
2. Jakie filtry i kiedy należy wymieniać ? (co ile ? - 10, 15, 20 tys. km.)
3. Kiedy wymienia się pasek rozrządu i czy coś jeszcze należy wymienić (pompa, napinacze, itp.)
4. Konserwacja klimatyzacji - co ile ?
5. Jak to jest z tym filtrem FAP – co i ile się wymienia ?
5. Dodatkowe sugestie też będą mile widziane … na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę.

Może dla niektórych z was będą to laickie pytania – ale co samochód to inne wymagania, jak i opinie.

PS. Nurtuje mnie również ten mały wyciek oleju spod korka wlewu oleju do silnika - czyżby uszczelka do wymiany, a może inny problem się mi pojawia (telefon do serwisu – sugerują odmę?)

Pozdrawiam i dziękuję
Mam nadzieję, że oznaczenie autka jest dobre – MK5



rsab
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw gru 31, 2009 11:44
Lokalizacja: Rumia

Re: Kilka pytań i prośba

Post autor: rsab » pn kwie 26, 2010 21:46

większość informacji posiadasz w książce serwisowej. Poza tym wszystkie odpowiedzi na nurtujące Ciebie pytania znajdziesz bez problemu na forum ---> SZUKAJ
Wymiany związane z olejem zależą od tego czy masz long life czy nie (szukaj w książce). Pasek wymienia się przy 120 tyś. kilometrów. Przegląd klimatyzacji najlepiej raz w roku (ja zlecam na wiosnę). Temat filtru DPFu często poruszany. Wymiana jest raczej zbyt kosztowna (w ASO ok. 7000zł do mojego golfa) więc w ostateczności lepiej go wyłączyć w jakiejś firmie zajmującej się chip tuningiem za ok. 1000zł. Zależy wszystko od tego jakie trasy będzie pokonywał samochodem (miasto czy trasa). O filtr cząstek stałych raczej bym się nie martwił tak bardzo. Gorzej wygląda sprawa z kołem dwumasowym...Miłego eksploatowania samochodu. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10589
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Kilka pytań i prośba

Post autor: doggie » śr kwie 28, 2010 00:07

pikam pisze:Witam wszystkich serdecznie.

Jestem nowym posiadaczem VW Golf Plus 1,9 TDi z 06.2008.
Swoją przygodę rozpocząłem z tym autkiem dopiero 14 dni temu, auto sprowadzone z Francji (przebieg 44 tys.km), wiec wybaczcie nowicjuszowi ewentualne wpadki.

W związku z powyższym mam kilka pytań:
1. Jaki olej i kiedy powinno się wymieniać ? (co ile ? - 10, 15, 20 tys. km.)
2. Jakie filtry i kiedy należy wymieniać ? (co ile ? - 10, 15, 20 tys. km.)
3. Kiedy wymienia się pasek rozrządu i czy coś jeszcze należy wymienić (pompa, napinacze, itp.)
4. Konserwacja klimatyzacji - co ile ?
5. Jak to jest z tym filtrem FAP – co i ile się wymienia ?
5. Dodatkowe sugestie też będą mile widziane … na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę.


PS. Nurtuje mnie również ten mały wyciek oleju spod korka wlewu oleju do silnika - czyżby uszczelka do wymiany, a może inny problem się mi pojawia (telefon do serwisu – sugerują odmę?)
ad.1 olej z normą 505.01 dla interwału stałego to raz w roku lub co 15 tyś. km lub z normą 504.00/507.00 dla systemu wymiany Long Life z interwałem zmiennym co 30.000 km lub co dwa lata, jeżeli masz DPF to jedyny olej jaki możesz stosować to taki z normą 504.00/507.00
ad. 2 jak będziesz wswzystkie filtry wymieniał raz w roku to będzie bardzo dobrze
ad. 3 pasek rozrządu w Mk5 wymieniamy co 120 tyś km wraz z pompą wody, napinaczem, rolką prowadzącą - zależnie od kodu silnika
ad. 4 minimum raz do roku należy odgrzybić klimę, jeżeli jest odpowiednia ilość czynnika to nie wymaga onna innych specjalnych zabiegów
ad. 5 DPF z założenia nie jest wymienny dopóki działa, może ci działać 300 tyś km albo i 30 tyś km - różnie z tym bywa w zależności od sposobu i trybu jazdy

ad.5 dobra rada dla ochrony dwumasowego koła zamachowego
- zawsze odpalaj auta i gaś z wciśniętym pedałem sprzęgła - to powoduje zmniejszenie obciążeń
- nie wciskaj gazu do oporu i nie przyśpieszaj gwałtownie na biegach 4 i 5 (6 jeżeli masz) już od około 1500 rpm bo to rónież skraca życie dwumasu
- no i ochrona turbo (zimny nie szarżować, gorące dać 30 sec - 1 min na schłodzenie i zejście z obrotów)

ad. PS - nowy korek kosztuje różnie 6 zł, 12 zł itp...
Ostatnio zmieniony śr kwie 28, 2010 00:09 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 202 gości