wyciek oleju i plynu chlodzacego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sawik12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 26, 2009 20:56
Lokalizacja: Poznań

wyciek oleju i plynu chlodzacego

Post autor: sawik12 » pn kwie 26, 2010 18:41

Wiatm, mam kolejna zagadke mainowicie z mojego golfika ubywa oleju i plynu chlodzacego,(plana pojawia sie pod silnikiem ), co to moze byc ? prosze o konkrtne info . :bajer:



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » pn kwie 26, 2010 18:57

sawik12, Wyciek :grin: Pooglądaj i mniej więcej zobaczysz skąd się leje.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

sawik12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 26, 2009 20:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sawik12 » pn kwie 26, 2010 18:59

Ceglarz,
wiem ze to jest wyciek ale cos konkretnie ,skad ten wyciek



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn kwie 26, 2010 18:59

sawik12 pisze:prosze o konkrtne info
Najprościej zerknąć, z którego miejsca olej cieknie.
W przypadku oliwy to może być zwykły wyciek z pękniętej uszczelki, może być turbina, może się lać z pękniętej albo rozszczelnionej miski, odma może wysysać oliwę, może lecieć z chłodniczki oleju.
W przypadku płynu chłodzącego > Uszczelka pod głowicą, króćce wodne, rozszczelniona pompa wody, wywalanie przelewem z baniaczka wyrównawczego, uszkodzenie korka w baniaczku.
Napisz ile i czego na jaki dystans ubywa???
Dodatkowo napisz jak wygląda płyn chłodzący w pojemniku wyrównawczym????
Czy samochód nie kopci na biało podczas jazdy???
Jaka jest temperatura silnika podczas jazdy > stoi na 90 stopni na ciepłym?

[ Dodano: 26 Kwi 2010 19:08 ]
No i z której strony pod tym silnikiem jest ta plama?
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 19:06 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » pn kwie 26, 2010 19:12

sawik12, jeśli masz kanał lub podnośnik to pooglądaj auto od dołu.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

sawik12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 26, 2009 20:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sawik12 » pn kwie 26, 2010 19:19

fleshu,
tak wiec ubytek oleju i plynu chlodzacego jest jednoczesny, nie jestem w stanie powiedziec ile go ubywa, auto podczas jazdy trzyma 90 stopni woda w zbiorniczku jest czysta tzn bez jakis cial "obcych" auto nie pali na bialo, dolkadnie nie wiem skad nastepuje wyciek bo mam oslone pod silnikiem a plama pojawia z prawej strony bo tam oslona jest troche wyczepiona i stamtad wycieka na ulice



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn kwie 26, 2010 19:30

Jak masz osłonę to sprawa się komplikuje > prawa strona to może być łączenie rury przy IC > to jest najniższy punkt układu powietrznego > tam zbiera się oliwa i często jest wyciek (na wysokości prawego reflektora). Jeżeli leci po osłonie to zaraz sam zobaczysz nawet jak się pod autko schylisz. Pomyśl czy ostatnio miską gdzieś nie zahaczyłeś.

Dla wycieku wodnego > ubywa na postoju czy tylko podczas jazdy?
Jeżeli ścieka na postoju to szybko zobaczysz gdzie > zdjąć osłonę i na noc podkładasz karton pod autko.

Przelew z baniaczka można sprawdzić np zawijając go w reklamówkę > przelew jest pod baniakiem i wywala płyn praktycznie koło nadkola > po jeździe zaraz zobaczysz czy nie naleciało > rozwieją się wątpliwości ze wzrostem nadciśnienia w układzie i wadliwym korkiem.
Z uszczelką będzie ciężej (głowica i chłodniczka oleju).
Płyn chłodniczy może uciekać także z łączeń króćca wodnego zaraz na d łączeniem skrzyni biegów i silnika.
Jeżeli pompa wody jest nie szczelna to wyciek będzie się objawiał kapaniem pod głównym kołem pasowym wału.



sawik12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 26, 2009 20:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sawik12 » pn kwie 26, 2010 19:36

fleshu,
mysle ze na poczatek zdejme oslone i zobacze skad leci, wielkie dzieki za profesonalna odpowiedz, pozdrawiam

[ Dodano: 27 Kwi 2010 16:15 ]
pojechalem do dwoch mechanikow i zaden nie stwerdzil wycieku, wszystko jest suche :) nie wiedza skad ten wyciek-dzwina sprawa,bede na biezaco kontrolowal stan oleju i plynu chlodzacego, zdjeme oslone i podloze katron zobaczymy

[
Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 16:16 przez sawik12, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 187 gości