Ciężko pali, biały dym...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

icewind0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn cze 29, 2009 08:47
Lokalizacja: Łódź

Ciężko pali, biały dym...

Post autor: icewind0 » pn kwie 26, 2010 10:49

Drodzy forumowicze,
Pacjent to 1Z seria, nalatane licznikowo 210tys km, w praktyce znacznie więcej choć dokładna liczba nie jest mi znana.
Zakupiony około 5 miesięcy temu, całą zimę przejeździł bezawaryjnie, odpalał bez zająknięcia, aż od czwartku kiedy to zaczął ciężko palić, musiałem go pokręcić jakieś 6-7 sekund, a jak odpalił to trzymał się przy 700 obrotach, zakopcił sporo na biało, po chwili złapał 950 i było ok. Lekko zaniepokojony pojechałem do pracy, po 8 godzinach odpaliłem bez problemu. W piątek problem nie wystąpił, odstawiłem samochód wieczorem i do godziny 15 w sobotę nie był on używany, jak chciałem zapalić to znowu to samo, czyli straszny opór żeby załapać, pełno białego dymu i przez pierwsze sekundy praca jakby na trzy gary. Dzisiaj nie będę mówił co było rano po całym dniu postoju, ponieważ było dokładnie to samo. Jeśli chodzi o świeczki to kontrolka pokazuje, że grzeją, jeśli jest niższa temperatura, jeśli wyższa to zapalają się i od razu gasną tak jak normalnie ma miejsce, jak już osiągnie stałe obroty to jest wszystko ok, mocy nie stracił, nie kopci, nie telepie, nie szarpie. Przy kręceniu rozrusznikiem także wydobywa się biały dym z wydechu.
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale około dwóch tygodni temu wymieniany był rozrząd, lecz po wymianie było ok, palił dobrze, nie było nic więcej ruszane i problem pojawił się, że tak powiem z dnia na dzień.
Szukałem podobnych wątków na forum i trafiłem na jeden, w którym większość rzeczy się zgadzała, nie mniej jednak było tam tylko 4 czy 5 postów i dosyć mało informacji na ten temat, w związku z czym zwracam się do was teraz z prośbą o pomoc.

Jeżeli domyślacie się co może być przyczyną, gdzie zacząć szukać usterki to bardzo proszę o informację, mechanikiem nie jestem i nie chciałbym również wydać fortuny na niego szukając przyczyny tam gdzie jej nie będzie.

Z góry dzięki.



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » pn kwie 26, 2010 11:07

zrób logi ale pewnie wtrysk ci si wiesza


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
kwasmx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:05
Lokalizacja: Tarnobrzeg/lublin

Post autor: kwasmx » pn kwie 26, 2010 11:09

sprawdz zarowe . mi sie w jednej chwili potrafily spalic 3 a kontrolka i tak swiecila. spradzalem je przy pomocy zarowki. a jak nie to jak wyciagniesz je to daje plyu i minus jej jak zacznie grzac to w chwile zrobi sie czerwona jesli jest zepsuta to po prostu sie nie zagrzeje
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 11:10 przez kwasmx, łącznie zmieniany 1 raz.


SPRZEDAM
silnik 1,6td JR+skrzynia5 biegowa w bdb stanie ,po remontach wiecj info gg 9415016

icewind0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn cze 29, 2009 08:47
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icewind0 » pn kwie 26, 2010 15:38

kwasmx pisze:sprawdz zarowe . mi sie w jednej chwili potrafily spalic 3 a kontrolka i tak swiecila. spradzalem je przy pomocy zarowki. a jak nie to jak wyciagniesz je to daje plyu i minus jej jak zacznie grzac to w chwile zrobi sie czerwona jesli jest zepsuta to po prostu sie nie zagrzeje
Ok, wyprowadźcie mnie z błędu jeżeli się mylę, ale czy w takim wypadku jak mamy wykończone świece to będą problemy przy odpalaniu zarówno w temperaturze -10 jak i +10 kiedy nie potrzeba ich podgrzewać ? i czy silnik będzie w ogóle równo pracował ?
tberent pisze:zrób logi ale pewnie wtrysk ci si wiesza
Na logi niestety będę musiał do środy poczekać, aż znajomy z vagiem wróci do polski, jeśli chodzi o "wieszalność" wtrysku to czy jest jakiś inny sposób na sprawdzenie tego ?

Dodatkowo czytałem dzisiaj o zapowietrzaniu się układu paliwowego, czy to może mieć coś wspólnego z wymienionymi problemami ? Jak to dokładnie sprawdzić na przykładzie 1z ?



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn kwie 26, 2010 15:46

Ja nie mam ani jednej sprawnej świecy żarowej a mimo tego kontrolka się pali i auto odpala (i całą zimę odpalało) normalnie.

Jeśli był robiony rozrząd to zajrzałbym właśnie tam. Może to kwestia klina? Może źle napięty napinacz? Czy na ciepło odpala normalnie?

EDIT: W kwestii zapowietrzania - przed odpaleniem porannym należy sprawdzić czy w przezroczystych przewodach paliwowych nie ma bąbli powietrza.
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 15:47 przez tjwasiak, łącznie zmieniany 1 raz.



icewind0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn cze 29, 2009 08:47
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icewind0 » pn kwie 26, 2010 15:57

tjwasiak pisze:Ja nie mam ani jednej sprawnej świecy żarowej a mimo tego kontrolka się pali i auto odpala (i całą zimę odpalało) normalnie.

Jeśli był robiony rozrząd to zajrzałbym właśnie tam. Może to kwestia klina? Może źle napięty napinacz? Czy na ciepło odpala normalnie?

EDIT: W kwestii zapowietrzania - przed odpaleniem porannym należy sprawdzić czy w przezroczystych przewodach paliwowych nie ma bąbli powietrza.
Ciepły pali od razu, dzisiaj rano przejechałem nie całe 6km do urzędu po czym miał około 50 minut przerwy i zapalił normalnie, w dodatku bez zbędnej zasłony dymnej.
Jeśli chodzi o rozrząd to zrobiłem od tego czasu prawie 400km i wszystko było w porządku, pomyślałem, że przyczyną może być kąt wtrysku jeżeli tego nie zrobił, ale z drugiej strony czy problem z tym związany mógłby się pojawić dopiero po dwóch tygodniach czy raczej jest to nie realne ?



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » pn kwie 26, 2010 16:47

Wygląda na przestawiający się kąt wtrysku, często jest tak gdy koło pasowe się gibie, raz jest dobrze a raz źle.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

icewind0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn cze 29, 2009 08:47
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icewind0 » pn kwie 26, 2010 17:45

Ceglarz pisze:Wygląda na przestawiający się kąt wtrysku, często jest tak gdy koło pasowe się gibie, raz jest dobrze a raz źle.
Mógłbyś rozwinąć ten pomysł ? ponieważ dopóki się silnik nie rozgrzeje to obecnie jest cały czas źle :grin:

Temperatura około +15 stopni na zew., 8 godzin postoju i to samo, chmura dymu i problem z rozruchem. Rano postaram się sprawdzić układ paliwowy, czy będzie nadmierna ilość powietrza w nim a tymczasem czekam na kolejne pomysły co może być przyczyną, a za wszelkie dotychczasowe podpowiedzi serdeczne dzięki.
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 17:46 przez icewind0, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » pn kwie 26, 2010 18:48

icewind0, Sprawdź VAGiem kąt wtrysku na początek.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości