[MK2 D] Problem ze skrzynią biegów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
[MK2 D] Problem ze skrzynią biegów
Witam panie i panów, otóż mam problem ze swoją skrzynią 5s w mojej jettcie 1.6d. otóż dzisiaj gdy normalnie wracałem do domu i wrzuciłem 5 usłyszałem stuk i nagle silnik dostał obrotów. Pewnie poszedł mi tryb 5 biegu i oto moje pytanie czy da się coś z tym zrobić? Nowa skrzynia czy reanimować? Mam to auto od 2 miesięcy przejechałem około 8 tyś km i nic się nie działo aż do dzisiaj. Skrzynia była już rozbierania widziałem po obecności sylikonu czerwonego na złączeniu.
Dzwoniłem do poprzedniego właściciela i ten mi powiedział że jest tam jakiś aparat do zmiany biegów czy coś, nie orientuje się za bardzo i mówił, że tam coś mogło się stać jakiś plastik ułamać czy coś. Bo gdy na postoju wrzucę 5 i lekko sprzęgło puszczę to słychać jak się coś obraca i ociera. Także proszę o pomoc.
Dzwoniłem do poprzedniego właściciela i ten mi powiedział że jest tam jakiś aparat do zmiany biegów czy coś, nie orientuje się za bardzo i mówił, że tam coś mogło się stać jakiś plastik ułamać czy coś. Bo gdy na postoju wrzucę 5 i lekko sprzęgło puszczę to słychać jak się coś obraca i ociera. Także proszę o pomoc.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
panowie ja mam pytanie z innej beczki, mam nadzieje ze nikt sie nie obrazi ze tutaj dopisuje sie do tematu ale nie chce zasmiecac forum. Otoz czy po spuszczeniu oleju ze skrzyni mozna uzupelnic ubytek innym olejem ? mam w tej chwili zalany mobil 75w90 ale litr kosztuje 44 zł a nie chce wydawac tyle kasy tylko po to zeby dolac maksymalnie 0.5litra. Czy jest jakis tanszy zamiennik tego oleju z ktorym mobil mozna mieszac?
Elf Tranself NFP 75W80 u mnie stoi po 16,70zł za butelkę 0,5 litra, z dozownikiem. Taki mam zalany u siebie i sobie chwalę, polecam
Jest to olej syntetyczny (hydrokrakowany) i można go mieszać z olejami niższej klasy.
[ Dodano: 23 Kwi 2010 20:15 ]
Najwyżej trochę rozrzedzi twojego mobila
Jest to olej syntetyczny (hydrokrakowany) i można go mieszać z olejami niższej klasy.
[ Dodano: 23 Kwi 2010 20:15 ]
Najwyżej trochę rozrzedzi twojego mobila
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 20:21 przez t0mal, łącznie zmieniany 3 razy.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
Chciałbym bardzo podziękować koledzeMichaś_1977 który przysłał mi koło i bardzo pomógł w ogólnej naprawie
a więc: udało mi się to naprawić na początku spuściłem stary olej ze skrzyni, następnie odłączyłem sprzęgło i zacząłem się za ściąganie obudowy na skrzyni która jest widoczna po ściagnięciu lewego przedniego koła. po wykręceniu 6 śrub należy wykręcić jeszcze dwie na górze tej obudowy które są przytwierdzone do jakiegoś mocowania:) niemcy się tu nie popisali i po odkręceniu śrub nie ma jak jednej wyjąć:) ja ją uciąłem i następnie po krótkim szamotaniu się można wyjąć tą obudowe ale zaznaczam ze nie będzie łatwo:) po zdjęciu ukaże się nam taki oto widok następnie musimy zdjąć to duże koło a nastąpi ono po tym jak oduniemy tą blaszkę mocującą co jest na wałku i zaczniemy mozolnie kręcić jakby rurką która ma dwa wcięcią. po pół godzinie powinno się udać następnie to ściagamy i próbujemy wyciągnąć to małe koło któro akurat mi się spi#$$%#%ło później to już na odwrót wszystko:) składamy skręcamy do kupy. zalewamy nowym olejem:) dobrze jest jak będziecie wkręcać śruby aby posmarować wnętrze gwintu sylikonem. Uszczelni on dodatkowo a skrzyni ani olejowi nic nie zrobi:) mam nadzieje że komuś się to przyda.
a więc: udało mi się to naprawić na początku spuściłem stary olej ze skrzyni, następnie odłączyłem sprzęgło i zacząłem się za ściąganie obudowy na skrzyni która jest widoczna po ściagnięciu lewego przedniego koła. po wykręceniu 6 śrub należy wykręcić jeszcze dwie na górze tej obudowy które są przytwierdzone do jakiegoś mocowania:) niemcy się tu nie popisali i po odkręceniu śrub nie ma jak jednej wyjąć:) ja ją uciąłem i następnie po krótkim szamotaniu się można wyjąć tą obudowe ale zaznaczam ze nie będzie łatwo:) po zdjęciu ukaże się nam taki oto widok następnie musimy zdjąć to duże koło a nastąpi ono po tym jak oduniemy tą blaszkę mocującą co jest na wałku i zaczniemy mozolnie kręcić jakby rurką która ma dwa wcięcią. po pół godzinie powinno się udać następnie to ściagamy i próbujemy wyciągnąć to małe koło któro akurat mi się spi#$$%#%ło później to już na odwrót wszystko:) składamy skręcamy do kupy. zalewamy nowym olejem:) dobrze jest jak będziecie wkręcać śruby aby posmarować wnętrze gwintu sylikonem. Uszczelni on dodatkowo a skrzyni ani olejowi nic nie zrobi:) mam nadzieje że komuś się to przyda.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 187 gości