[MK2 D] Problem ze skrzynią biegów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

[MK2 D] Problem ze skrzynią biegów

Post autor: ja4rqu » czw kwie 22, 2010 15:16

Witam panie i panów, otóż mam problem ze swoją skrzynią 5s w mojej jettcie 1.6d. otóż dzisiaj gdy normalnie wracałem do domu i wrzuciłem 5 usłyszałem stuk i nagle silnik dostał obrotów. Pewnie poszedł mi tryb 5 biegu i oto moje pytanie czy da się coś z tym zrobić? Nowa skrzynia czy reanimować? Mam to auto od 2 miesięcy przejechałem około 8 tyś km i nic się nie działo aż do dzisiaj. Skrzynia była już rozbierania widziałem po obecności sylikonu czerwonego na złączeniu.
Dzwoniłem do poprzedniego właściciela i ten mi powiedział że jest tam jakiś aparat do zmiany biegów czy coś, nie orientuje się za bardzo i mówił, że tam coś mogło się stać jakiś plastik ułamać czy coś. Bo gdy na postoju wrzucę 5 i lekko sprzęgło puszczę to słychać jak się coś obraca i ociera. Także proszę o pomoc.



Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » czw kwie 22, 2010 16:22

Piątka Ci poszła. Miałem tak samo ale zamiast ją regenerować to lepiej kupić używkę bo koszta naprawy podobne i nie wiadomo czy się znowu nie sypnie.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw kwie 22, 2010 17:13

ja4rqu, jeżeli tylko 5-ty bieg się sypnął,to nie ma potrzeby zdejmować skrzyni.Wystarczy spuścić olej,zdjąć boczny dekiel i i 5-ka jest na wierzchu.
Mam skrzynię 5-kę w kawałkach.Jak chcesz to pisz na pw :bajer: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

suhhar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt lip 10, 2009 11:46
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar » pt kwie 23, 2010 18:44

panowie ja mam pytanie z innej beczki, mam nadzieje ze nikt sie nie obrazi ze tutaj dopisuje sie do tematu ale nie chce zasmiecac forum. Otoz czy po spuszczeniu oleju ze skrzyni mozna uzupelnic ubytek innym olejem ? mam w tej chwili zalany mobil 75w90 ale litr kosztuje 44 zł a nie chce wydawac tyle kasy tylko po to zeby dolac maksymalnie 0.5litra. Czy jest jakis tanszy zamiennik tego oleju z ktorym mobil mozna mieszac?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt kwie 23, 2010 20:12

Elf Tranself NFP 75W80 u mnie stoi po 16,70zł za butelkę 0,5 litra, z dozownikiem. Taki mam zalany u siebie i sobie chwalę, polecam :bigok:

Jest to olej syntetyczny (hydrokrakowany) i można go mieszać z olejami niższej klasy.

[ Dodano: 23 Kwi 2010 20:15 ]
Najwyżej trochę rozrzedzi twojego mobila
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 20:21 przez t0mal, łącznie zmieniany 3 razy.



suhhar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt lip 10, 2009 11:46
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar » pt kwie 23, 2010 20:41

no ale mobil to chyba olej wyzszej klasy nie ? ale dzieki za odpowiedz no czyli za litr wychodzi 33.40 to wcale nie tak tanio ;P



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt kwie 23, 2010 22:11

Bo to nie byle oliwa :) pozatym litrowe opakowanie jest nieco tańsze.

[ Dodano: 23 Kwi 2010 22:19 ]
Jeśli chodzi o jakość to jest to olej porównywalny jakością z Mobilem 1 SHC, od reszty mobilów przekładniowych będzie lepszy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob kwie 24, 2010 06:12

t0mal pisze:Elf Tranself NFP 75W80 u mnie stoi po 16,70zł za butelkę 0,5 litra,
suhhar pisze:czyli za litr wychodzi 33.40
Ja płaciłem 35zeta za ori ze znakiem VW i śpię spokojnie :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

suhhar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt lip 10, 2009 11:46
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar » wt kwie 27, 2010 16:11

spoko kupilem shela za 33 zł litr mieszalny z mobilem, podobno olej tej samej klasy jakości.



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

Post autor: ja4rqu » wt kwie 27, 2010 22:03

Chciałbym bardzo podziękować koledzeMichaś_1977 który przysłał mi koło i bardzo pomógł w ogólnej naprawie :kwiat: :bigok:

a więc: udało mi się to naprawić :bajer: na początku spuściłem stary olej ze skrzyni, następnie odłączyłem sprzęgło i zacząłem się za ściąganie obudowy na skrzyni która jest widoczna po ściagnięciu lewego przedniego koła. po wykręceniu 6 śrub należy wykręcić jeszcze dwie na górze tej obudowy które są przytwierdzone do jakiegoś mocowania:) niemcy się tu nie popisali i po odkręceniu śrub nie ma jak jednej wyjąć:) ja ją uciąłem :bigok: i następnie po krótkim szamotaniu się można wyjąć tą obudowe ale zaznaczam ze nie będzie łatwo:) po zdjęciu ukaże się nam taki oto widok Obrazek następnie musimy zdjąć to duże koło a nastąpi ono po tym jak oduniemy tą blaszkę mocującą co jest na wałku i zaczniemy mozolnie kręcić jakby rurką która ma dwa wcięcią. po pół godzinie powinno się udać :rolleyes: następnie to ściagamy i próbujemy wyciągnąć to małe koło któro akurat mi się spi#$$%#%ło :bajer: Obrazek później to już na odwrót wszystko:) składamy skręcamy do kupy. zalewamy nowym olejem:) dobrze jest jak będziecie wkręcać śruby aby posmarować wnętrze gwintu sylikonem. Uszczelni on dodatkowo a skrzyni ani olejowi nic nie zrobi:) mam nadzieje że komuś się to przyda.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt kwie 27, 2010 22:20

ja4rqu pisze:Chciałbym bardzo podziękować koledzeMichaś_1977
No problem :pub:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 261 gości