GOLF 4 1,9 TDI 110KM OLEJ NA GRUSZCE OD TURBO

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zajaczek2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 19:10
Lokalizacja: tarnow

GOLF 4 1,9 TDI 110KM OLEJ NA GRUSZCE OD TURBO

Post autor: zajaczek2006 » śr kwie 21, 2010 11:31

Witam wszystkich moj problem polega na tym iz zauwazylem olej pod samochodem gdy zajrzalem do silnika zobaczylem dosc duze ilosci oleju w okolicach turbiny cala gruszka od turbiny jest zlana olejem weze niby sa cale. Czy to turbo sie konczy, bo wydaje mi sie jakby inaczej pracowalo inaczej gwizdze i czasem mi odetnie.Prosze o pomoc gdyz pewnie sami wiecie ze ciezko o dobrego mechanika co by mi nie powymienial czesci w aucie bez potrzeby bo juz to przerabialem.Zgory dzieki!



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr kwie 21, 2010 12:25

moze olej dostaje sie przewodami podcisnieniowym. Tak sie bedzie dziac jak puszcza oleum pompa podcisnienia (vak)


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

zajaczek2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 19:10
Lokalizacja: tarnow

Post autor: zajaczek2006 » śr kwie 21, 2010 13:03

a jak to sprawdzic



KrisXP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr gru 03, 2008 00:22
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

Post autor: KrisXP » śr kwie 21, 2010 13:52

Mówisz o gruszce czyli tam gdzie wchodzi wężyk od ciśnienia tak?



zajaczek2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 19:10
Lokalizacja: tarnow

Post autor: zajaczek2006 » śr kwie 21, 2010 14:19

Tak dokladnie o ta gruszke chodzi



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 21, 2010 15:01

Olej spływa po turbinie na gruszkę z nieszczelnego łączenia dopływu oleju smarującego turbosprężarkę czyli nakrętki, którą jest dokręcany przewód zasilający turbo w olej, pewnie ktoś demontował Ci turbinę i skręcił źle nie eliminując naprężeń.


Obrazek

zajaczek2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 19:10
Lokalizacja: tarnow

Post autor: zajaczek2006 » śr kwie 21, 2010 15:20

turbo raczej nie bylo wyciagane na jesieni robiona mialem uszczelke pod glowica chyba ze cos w tedy zmodzili musze to sprawdzic dokladnie troszke lipa bo nie dysponuje kanalem ale jakos sie postaram.Ale czy to ma zwiazek z tym iz czasami odlaczy turbo?
Ostatnio zmieniony śr kwie 21, 2010 15:22 przez zajaczek2006, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 21, 2010 22:57

zajaczek2006 pisze:troszke lipa bo nie dysponuje kanalem ale jakos sie postaram.Ale czy to ma zwiazek z tym iz czasami odlaczy turbo?
nie jest potrzebny kanał aby sprawdzić czy cieknie z przewodu zasilającego turbo w olej przy nakrętce gdyż wystarczy sięgnąć bardziej głową na tył silnika pod kolektor ssący i będzie to widać (ewentualnie można zdemontować plastikową rurę dolotu powietrza do turbo, wyciek oleju w tym miejscu nie ma wpływu na tryb awaryjny ale w takiej sytuacji proponuję uszczelnić to jak najszybciej i często kontrolować poziom oleju w silniku bo tamtędy będzie szybko go ubywać.


Obrazek

rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: rozyk_l » czw kwie 22, 2010 00:58

do wyczerpującej wypowiedzi Sztomela dodam tylko, że nie ma na co czekać bo i pewnie turbinka słabo smarowana a to już kaplica dla niej



Awatar użytkownika
majma golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 17:57
Lokalizacja: MALOPOLSKA KGR

Post autor: majma golf » czw kwie 22, 2010 11:04

tu masz moj problem z tym olejem,

aha podkladka jest miedziana 8 mka chyba,a kruciec ori to 160 zl,ale nie widze sensu go wymieniac bo jak slimaczy to wina podkladki,mi sie rancik zrobil i walilo oliwa...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323989



zajaczek2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 19:10
Lokalizacja: tarnow

Post autor: zajaczek2006 » czw kwie 22, 2010 11:04

no pewnie macie racje zrobilem fotki i wyglada na to ze to jest ten problem Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony czw kwie 22, 2010 11:05 przez zajaczek2006, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
majma golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 17:57
Lokalizacja: MALOPOLSKA KGR

Post autor: majma golf » czw kwie 22, 2010 11:11

no to raczej to samo:) wez 17 stke plaska odkrec przewod smarowania turbo(jak odkrecisz moze ci nie chciec zejsc,ja delikatnie stukalem od spodu kluczem i zeszlo,)a poten nasadowy i odkrecasz ten krociec,wez na samym poczxatku wd40 uzyj,latwiej pojdzie,jak wykrecisz to podkladka pewnie walnieta jest i zaloz nowa,8mka jak dobrze pamietam,poskladaj do kupy,przejedz wozem zeby sie zagrzal i zobacz czy szafa gra :bigok:



zajaczek2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 19:10
Lokalizacja: tarnow

Post autor: zajaczek2006 » czw kwie 22, 2010 11:22

Ok zrobie jak radzisz i dam znac!!! Mam nadzieje ze to to!

[ Dodano: 23 Kwi 2010 13:22 ]
mam problem z odkreceniem tego przewodu bo kruciec sie rusza i lekko jest przestawiony z gorna sruba i nie ma jak klucza nasadowego zalozyc czy ktos ma jakis pomysl?

[ Dodano: 23 Kwi 2010 18:05 ]
Po ciezkich prubach udalo sie odkrecic kruciec! wymiana podkladki skrecenie i jak narazie sucho wielkie dzieki wszystkim!!!Zostaje tylko problem z tym odcinaniem



flashhh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt mar 05, 2010 16:44
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: flashhh » pt cze 04, 2010 07:51

Podłączę sie pod temat bo mam wyciek z tego samego łącznika oleju do turbo i zaczęło się to dziać po zrobieniu turbo. Z tym tylko że u mnie lekko cieknie z góry tego łącznika od strony tej siatki elastycznej , wymieniłem uszczelkę na nową i jest lepiej ale dalej trochę spływa. Może czoło jest nie równe -czy można to czymś uszczelnić jakimś preparatem ?
Kupiłem silikon do 350stopni ale nie wiem czy on tam przeżyje , poradzcie proszę co z tym zrobić bo tak mnie wkurza ten wyciek , silnik mam suchutki a tutaj taka plama.
pozdr


flashhh

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 76 gości