Tryb awaryjny. brak mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
hoja
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn sty 04, 2010 22:57
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Tryb awaryjny. brak mocy

Post autor: hoja » śr kwie 21, 2010 09:44

Witam
Panowie mam taki problem, czytałem już setki rożnych rzeczy na ten temat i dalej nie wiem co z tym zrobić otóż:

Moje autko to Golf MK4 1.9 TDI 90KM (66kW) 1998r

przy przyśpieszaniu na 3,4 biegu, tzn kiedy chce go trochę rozbujać to na 3 lub 4 biegu leci do 3000 obrotów a później albo łapie tryb awaryjny i więcej iść nie chce, albo łapie takie chwilowe przymulenie (kilka sekund jak by nie reagował na pedał gazu) i po chwili znowu nabiera prędkości ale strasznie wolno, żeby rozbujać go do 140km/h to potrzeba naprawdę dłuuugiego odcinka trasy, czuć że nie jedzie tak jak powinien

mam te auto od jakichś 4 miesięcy i w sumie od początku mam ten problem, po górach też cięzko mu ciągnąć...

rozrząd był wymieniony, wszystkie filtry, olej itp

czytałem że przyczyną może być przepływomierz (ale ponoć od niego auto nie wchodzi w tryb awaryjny?), albo zawór N75 (nie wiem w którym miejscu on jest..), albo turbo albo inne..

może ktoś coś podpowiedzieć? nie mam komputera żeby podłączyć... mechanik ma kompa ale nie za bardzo zna się na nim żeby zrobić logi dynamiczne a 50zł sobie życzy za podłączenie

z góry dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » śr kwie 21, 2010 09:54

Kolego temat na bieżąco mimo że moje auto to pompowtrysk ty w swoim sprawdzasz to samo

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=322526



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 21, 2010 15:10

hoja pisze:Moje autko to Golf MK4 1.9 TDI 90KM (66kW) 1998r
musisz najpierw ustalić jaki masz symbol silnika gdyż TDI o mocy 90 KM były dwa rodzaje silników :
o oznaczeniu AGR (ma zwykłe turbo z zaworem upustowym i N75 sterujący ciśnieniem)
o oznaczeniu ALH (ma turbo ze zmienną geometrią i N75 sterujący podciśnieniem)
i w związku z tymi różnicami przy usterkach związanych z niesprawną regulacją ciśnienia doładowania różne są tryby postępowania przy szukaniu przyczyn usterek.


Obrazek

Awatar użytkownika
arturoo82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw lis 26, 2009 18:55
Lokalizacja: KATOWICE
Kontakt:

Post autor: arturoo82 » śr kwie 21, 2010 15:14

Sztomel ja mam tak samo 3000 tyś obrotów i brak reakcji na pedał gazu... moja golfina 4 to 1,9 tdi 110PS, ahf. Coś doradzisz...


alvaroo

zajaczek2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 19:10
Lokalizacja: tarnow

Post autor: zajaczek2006 » śr kwie 21, 2010 18:26

Przyczyny moga byc różne walniety przeplywomierz lub zapieczone turbo sam to przerabialem u mnie byla przeplywka



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 21, 2010 22:52

arturoo82 w tej sytuacji należy użyć Vag-Com, odczytać błędy zapisane w sterowniku, wykonać logi dynamiczne i dopiero na tej podstawie stawiać diagnozę i szukać przyczyny a przyczyn może być wiele choć najbardziej prawdopodobną jest zapieczenie łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki.


Obrazek

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw kwie 22, 2010 03:56

Sztomel pisze:o oznaczeniu AGR (ma zwykłe turbo z zaworem upustowym i N75 sterujący ciśnieniem)
o oznaczeniu ALH (ma turbo ze zmienną geometrią i N75 sterujący podciśnieniem)
W AGR stary typ zaworu regulacji N75.
W ALH raczej na 90% geometria (VNT).
hoja pisze:nie mam komputera żeby podłączyć... mechanik ma kompa ale nie za bardzo zna się na nim żeby zrobić logi dynamiczne a 50zł sobie życzy za podłączenie
Masz dostęp do laptopa?
Kup sobie własny kabel > nawet taki:
http://www.allegro.pl/item1007818639_na ... w_24h.html

Sam nam podasz to o co prosimy > my cię tylko pokierujemy.
Parę naszych odpowiedzi wystarczy żeby załapać o co chodzi.
Kabel przyda się jeszcze wiele razy > chyba że chcesz wiele razy fundować mechaniorowi wypłatę.
Jeżeli nie masz lapka to zapytaj kolegów.
Jeżeli nie ma możliwości to leć na okolicznego spota (forum regionalne > spotkania aut vag).
Kabel OBD2 to część twojego autka > radzę się przyzwyczajać hehe.
Pozdrowionka.



Awatar użytkownika
hoja
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn sty 04, 2010 22:57
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: hoja » czw kwie 22, 2010 07:13

dzieki za zainteresowanie :)
Sztomel pisze:o oznaczeniu ALH (ma turbo ze zmienną geometrią i N75 sterujący podciśnieniem)
silnik mam ALH
fleshu pisze:W AGR stary typ zaworu regulacji N75.
W ALH raczej na 90% geometria (VNT).

hoja napisał:
nie mam komputera żeby podłączyć... mechanik ma kompa ale nie za bardzo zna się na nim żeby zrobić logi dynamiczne a 50zł sobie życzy za podłączenie


Masz dostęp do laptopa?
Kup sobie własny kabel > nawet taki:
http://www.allegro.pl/ite...rier_w_24h.html
o super, wlasnie patrzyłem wczesniej zeby sobie kupić jakiś kabelek, bo mam netbooka i spokojnie moglbym sie podlaczyc :) mowisz ze taki za 50zł w zupełności wystarczy? skoro tak to zamawiam i jak tylko przyjdzie to porobię testy wg instrukcji :)


Panowie kabelek zamówiony, jak dojdzie to bede sie prosił o jakies wskazówki ;) poki co popatrze sobie w innych tematach żeby mniej wiecej wiedzieć o co chodzi :)
Ostatnio zmieniony czw kwie 22, 2010 09:14 przez hoja, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw kwie 22, 2010 10:25

hoja, jak będziesz miał kabel i program zapoznaj się z tym tematem : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141462&start=0

jak zrobisz logi to wklej w dziale diagnostyka i bedziemy dalej rozmawiać, ogólnie to przejżyj sobie tematy w dziale diagnostyka , wiele sie dowiesz


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 227 gości