demontaz turbiny AJM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ostrysg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob sie 09, 2008 18:56
Lokalizacja: morag

demontaz turbiny AJM

Post autor: ostrysg » pn kwie 19, 2010 15:01

witam
po zrobieniu logów

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ht=ostrysg

i sprawdzniu sztangi zamieżam wyczyścic turbine.

tylko... nie bardzo wiem jak sie zabrać do demontażu ...
wydaje się że najleprzy dostęp jest od dołu,

prosil bym, o wszelkie porady tych któży maja już to za soba.
poprostu chciałbym wiedzieć jakich niespodzianek sie spodziewac podczas demontażu.
z czy może byc problem i jak najlepiej sobie z nim podadzić.

mysle że z czyszczeniem nie powinno być wiekrzych problemow poza rozdzieleniem jej.
na forum jest fotoporada , rónież znalazlem film na yootoobe


z góry dzieki za wszelką pomoc
ostrysg



Awatar użytkownika
Piernik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: śr paź 22, 2008 09:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Piernik » pn kwie 19, 2010 15:11

ostrysg, jeśli chcesz męczyć się z wyciąganie półosi to możesz i od dołu ale ja polecam wyciąganie od góry. Odkręcasz EGR, kolektor dolotowy, rury filtr - turbina, odkręcasz (jeśli się uda) przewód olejowy z turbiny, odłączasz wydech od turbiny, dolot z ICka i masz piękne dojście do turbiny. Jeśli dobrze pamiętam 10 nakrętek na których trzyma się kolektor wydechowy + 1 śruba trzymająca turbo w bloku i suszarka jest Twoja.
Używaj dobrej jakości kluczy to ułatwi Ci pracę, no i możesz wspomagać się jakimś penetratorem (WD-40).



ostrysg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob sie 09, 2008 18:56
Lokalizacja: morag

Post autor: ostrysg » pn kwie 19, 2010 18:13

ok bede probowal z góry :grin:
no wlasnie co z tym przewodem od oleju?
moze sie nie udac?

kolejne pytanie....:)
po rozkreceniu wszystkiego bede potrzebowal nowych uszczelek...
i pytanie:czy wystarczy wyczyscic te miejsca i wszystko skrecic czy trzeba uszczelke czym posmarowac?



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » pn kwie 19, 2010 18:16

Witam ja wyjmowałem turbine w moim golfie a silnik mam axr 101km więc to jest to samo co ajm u mnie nie dało rady wyjąc od góry trzeba wyjąc półos



Awatar użytkownika
Artiks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 06, 2007 09:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Artiks » pn kwie 19, 2010 18:21

ostrysg pisze:no wlasnie co z tym przewodem od oleju?
moze sie nie udac?
odpowiednio podpiłowanym kluczem tak żeby się zmieścił bo mało miejsca jest (chyba 17) trzymasz śrubę żeby przewód się nie ukręcił a drugim odkręcasz go.



Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: erikt65 » pn kwie 19, 2010 20:36

ostrysg pisze:kolejne pytanie....:)
po rozkreceniu wszystkiego bede potrzebowal nowych uszczelek...
i pytanie:czy wystarczy wyczyscic te miejsca i wszystko skrecic czy trzeba uszczelke czym posmarowac?
Powinno udać się skręcić na starych uszczelkach bo są one metalowe i nie trzeba niczego niczym smarować. Powodzenia

A tak może urwać się przewód olejowy :
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 21:40 przez erikt65, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mateo86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sty 14, 2009 14:27
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: mateo86 » pn kwie 19, 2010 21:57

Moim zdaniem najlepszym wyjsciem do odkrecenia tego przewodu jest poświęcenie jednego klucza oczkowego 17 i zrobienie w nim otworu na szerokośc tego przewodu. potem zsunąć go po przewodzie aż na dół i jeden trzyma klucz oczkowy a druga osoba drugim kluczem odkreca przewód.



ostrysg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob sie 09, 2008 18:56
Lokalizacja: morag

Post autor: ostrysg » pn kwie 19, 2010 23:04

dzieki za fotke, taz juz kumam co z tym przewodem:)


czekam na dalsze podpowiedzi:) :okej:

[ Dodano: 02 Maj 2010 12:48 ]
panowie a jak ustawic sztange?
jedynym sposobem jest zmiezenie cisnienia tak jak na filmie w pierwszym poscie?
czy mozna np zaznaczyc sobie, i skrecisc ja tak samo?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 232 gości