Nierówne obroty na ciepłym silniku po zatrzymaniu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Nierówne obroty na ciepłym silniku po zatrzymaniu

Post autor: Baryla » pn kwie 19, 2010 14:43

Witam. Mam taki kłopot, gdy silnik jest rozgrzany po zatrzymaniu się np na światłach ma nierówne wolne obroty, wystarczy tylko lekko wcisnąć gaz, puścić i wszystko wraca do normy aż do następnego zatrzymania. Drugie pytanie, chce wyjąc wtryski, co potrzebuje kupić żeby je założyć z powrotem po sprawdzeniu? Wiem że jakieś specjalne podkładki, ale ile sztuk idzie na 1 wtryskiwacz?
Ostatnio zmieniony pn sie 23, 2010 16:09 przez Baryla, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
raf-gog
RAFI
RAFI
Posty: 388
Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: raf-gog » pn kwie 19, 2010 14:48

Mam podobnie ze czasem sa wyzsze a czasem nizsze obroty szczegolnie po jezdzie w korku:)
mechanik powiedzial ze to wina jakiegos regulatora obrotow w pompie, ale ile w tym prawdy to nie wiem.
Pod wtryskiwacz idzie jedna podkladka koszt okolo 2zł musisz kupic 4:)
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 14:49 przez raf-gog, łącznie zmieniany 1 raz.


:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » pn kwie 19, 2010 14:56

ogólnie na obrotomierzu nie widzę zmiany, ale słyszę ją w pracy silnika



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pn kwie 19, 2010 15:43

Trzeba wyregulować wydatek resztkowy w pompie.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » pn kwie 19, 2010 19:37

BENITO pisze:Trzeba wyregulować wydatek resztkowy w pompie.
tylko że mam inną pompę niż jest na forum w FAQ.

Zmniejszyłem trochę kąt wtrysku, z 98 na 91. Zobaczymy jutro, jak na razie po jeździe próbnej mam wrażenie że lepiej z dołu ciągnie i mniej kopci. Obroty nie wariowały jeszcze.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn kwie 19, 2010 19:45

Baryla, co to za silnik masz?



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » pn kwie 19, 2010 19:51

JR na płytkach :)



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn kwie 19, 2010 20:16

Wtryski, marne paliwo, uszczelka pod głowicą, albo pompa. Na początek proponuję jakiś dodatek do paliwa.



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » pn kwie 19, 2010 20:30

t0mal pisze:Wtryski
też to to podejrzewam
t0mal pisze:marne paliwo
wątpię, tankuje na tej stacji odkąd mam golfa, zawsze jest ok poza tym zatankowałem do pełna i mam teraz 1/4 zbiornika i zaczęło się to dziać.
t0mal pisze:uszczelka pod głowicą
robiona w listopadzie, olej ok, płynu jak wlałem po naprawie minimum to do tej pory jest go tyle samo
t0mal pisze:pompa
w sumie to najciężej sprawdzić, ale też może coś z nią być nie halo.

Ogólnie to silnik z rana po zapaleniu lubił przykopcić na niebiesko i pokuleć przez chwilę, nawet na przyśpieszaczu.


W weekend jak dodzwonię się do wujka to wyjmę wtryski i polecę je do niego sprawdzić.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn kwie 19, 2010 20:46

Najpierw zalej jakiś dodatek do paliwa, ja miałem taką historię z końcówkami, że sprawdzałem i pompiarz mówił, że są ok, zakładałem i było ok, ale niedługo potem znowu te same objawy, dopiero zalałem dodatek do czyszczenie wtrysków i przeszło po kilku tankowaniach - widocznie jak zdejmowałem pompę dostały się jakieś zanieczyszczenia.



Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » wt kwie 20, 2010 22:18

ja mam tez podobnie czasem chodzi równiutenko a czasem ciutke jakby za niskie miał obroty wtedy delikatnie wyciagam przyspieszacz i sie nie przejmuje ..ale chłopaki tez cos mi mowili o tym wydatku szczatkowym czy resztkowym ..ale nie mam pojecia jak to sie reguluje


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » czw cze 03, 2010 11:09

kolejna rzecz wyeliminowana - nowe wtryski bosch założone, a silnikiem nadal telepie, ale nie zawsze. Czasami jest ok. Teraz została mi ostatnia rzecz czyli oddać pompę do regeneracji :/ Nawet ostatnie 5tyś zrobiłem tylko na paliwie z shella i nie widzę żadnej różnicy poza ceną :helm:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw cze 03, 2010 11:46

A jesteś pewny, że się nie zapowietrza?



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Nierówne obroty na ciepłym silniku po zatrzymaniu

Post autor: Baryla » czw sie 05, 2010 20:41

t0mal pisze:A jesteś pewny, że się nie zapowietrza?
raczej nie bo wystarczy go lekko dodać gazu na dosłownie sekundę i chodzi równo czasami przez cały czas postoju na światłach, czasami przez parę sekund. Poza tym rano pali od strzała tylko że po zapaleniu telepie nim. Ciepły silnik trzeba długo kręcić żeby zapalił, a po wyciągnięciu przyśpieszacza pali od strzała więc obstawiam że pompa mówi już papa.






I sprawa na 99% rozwiązana: 1 tłok - 21bar, 2 - 26bar, 3 - 26bar, 4 - 24 bar na zimnym silniku. Osłuchał go gościu który robi silniki i powiedział że jest szansa że tylko głowica do roboty sądząc po dźwięku z wydechu. Kompletny remont czyli kompletna głowica, szlif bloku, szlif wału, nowe panewki, nowe kpl tłoki to koszt 1500zł do tego jakieś 300zł za uszczelki co daje 1800zł, a to mnie trochę boli :/ Jak zwalałem głowice prawie rok temu to progi były lekko wyczuwalne. Zastanawiam się czy nie zrobić tylko tzw szwedzkiego remontu czyli panewki korbowe, pierścionki i kpl głowica bo w sumie golfem planuje polatać jeszcze z 3 lata max.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości