nie chce odpalic, pomocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
i o to właśnie chodzi, poczekajmy na efekty a jeśli chodzi o tę klapę gaszącą to do jej sprawdzenia nie ma potrzeby odkręcać całej obudowy EGR, wystarczy tylko ścisnąć szczypcami metalową sprężystą opaskę na wężu powietrza doładowanego na wlocie obudowy zaworu EGR i ściągnąć ten wąż całkowicie z wlotu a wtedy zobaczysz w jakiej pozycji jest klapa, tak jak na tym foto :Kwasiu pisze:jutro po sprawdzeniu kilku rzeczy sytuacja bedzie troche bardziej klarowwna
http://obrazki.elektroda.net/81_1253465846.jpg
No więc tak: wyciągnałem aku...niech sie biedak ładuje....Ściągnąłem gumowy wąż który idzie do obudowy EGR i klapa gasząca jest cały czas otwarta. Co to oznacza? Zaznaczam także że odkąd mam ten samochód to ta klapka na wyłączonym silniku zawsze jest otwarta ponieważ nie raz poruszałem tym plastikiem który steruje tą klapka i pamiętam że był on zawsze w takim położeniu które teraz po zdjęciu węża wskazuje na otwartą klapę gaszącą. Auta jeszcze nie odpalałem bo ściągnąc musze jeszcze kolektor ssący w celu jego wyczyszczenia. Aha, zapomniałem napisać że w środku obudowy EGR-a na tej Klapie gaszącej jest dosyć spora ilość nagaru, substancji podobnej do smoły.
Ostatnio zmieniony czw kwie 15, 2010 15:00 przez Kwasiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Turbodiesel Direct Injection :)
spróbuj, po naładowaniu akumulatora, uruchomić silnik bez podpiętego węża powietrza doładowanego do wlotu obudowy zaworu EGR, ktoś niech uruchamia silnik a Ty patrz na klapę - jeśli nie będzie się zamykać to ze sterowaniem klapą jest OK i możesz ją wykluczyć jako przyczynę ale trzeba będzie szukać dalej, zastanawia mnie ten objaw odczucia braku kompresji, zdejmij górną osłonę silnika i zobacz czy tam jest wszystko OK.
problem (przy zapalającej się prawidłowo i gasnącej kontrolce świec żarowych) może dotyczyć tylko braku zasilania na N109 np. z powodu zaśniedziałego styku na nim lub na wtyczkach wiązki oraz pinie ECU lub spowodowany przerwanym kabelkiem, jeśli na N109 dochodzi 12V po przekręceniu kluczyka to nie będzie to jego wina ani kabelka, który go zasila, profilaktycznie możesz tylko odkręcić nakrętkę z N109 (bodajże kluczem 8 mm) i przeczyścić miejsce styku z kabelkiem zasilającym.
kontynuując: problem rozwiązany. Ciesze sie niesamowicie bo już myslałem że pompe trzeba bedzie oddać na sprzęt precyzyjny. Zastosowałem się do porad odnośnie wyczyszczenie obudowy EGR-a i przy okazji wyczyściłem kolektor ssący. Matce w wannie narobiłem takiego syfu że bede chyba tydzień sprzątał, ale do rzeczy. Skręcałem kolektor, podłączałem węże i tknęło mnie posprawdzać jeszcze raz wszystkie węże dokładnie i w miejscu nad servem jest najwięcej wężyków w jednym miejscu, po dokłądnym przyglądnięciu się dojrzałem z tyłu wężyk który wysunął się z plastikowego króćca :/ Poskładałem wszystko do kupy, biegiem po akumulator, szkyrt i klekoce znowu Podsumowując nie potrzebne było czyszczenie klapy i kolektora aczkolwiek ciesze sie ze to zrobiłem bo kultura pracy silnika jest wyraźnie lepsza! Dzięki Sztomel za fatygę i dziekuje wszystkim za zainteresowanie !!
Turbodiesel Direct Injection :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 159 gości